Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@03:02:56 GMT

اشتغال ۶۰ درصد دارندگان گواهینامه مهارت در فارس

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۷۶۰۷

اشتغال ۶۰ درصد دارندگان گواهینامه مهارت در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: ۶۰ درصد دارندگان گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای مشغول به کار می‌شوند.

حشمت کوشکی با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ هزار نفر معادل ۷ میلیون نفر ساعت در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای آموزش دیده‌اند و گواهینامه مهارت دریافت کرده‌اند، گفت: آنچه در ۵۰ مرکز دولتی این اداره کل آموزش داده می‌شود بر اساس ره یابی انجام گرفته و حدود ۶۰ درصد از آموزش دیدگان این مرکز به اشتغال می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از راوبط عمومی اداره کل فنی و حرفه‌ای فارس، او با بیان اینکه گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای، بُرد بین‌المللی دارد، اظهار کرد: در مراکز آموزشی دولتی این سازمان، ۷۵ در صد آموزش‌ها بصورت عملی و ۲۵ درصد تئوری انجام می‌گیرد.

کوشکی با اشاره به تطابق نداشتن بودن تقاضا و عرضه نیروی انسانی مهارت دیده به واحدهای صنعتی، افزود: توسعه مدرک گرایی و توجه نشدن به مهارت آموزی در دانشگاه‌ها سبب شده با وجود رشد روز افزون فارغ التحصیلان دانشگاهی، بیکاری این قشر در جامعه را سبب شده است.

او گفت: باید نگرش جامعه از مدرک گرایی به مهارت گرایی تغییر یابد تا بر پایه آن بتوان بر معضل بیکاری در جامعه غلبه کرد.

کوشکی به دایر شدن ۳۵ مرکز جوار صنعت در کنار صنایع فارس اشاره کرد و ادامه داد: سال ۱۴۰۰ سال توسعه مراکز جوار صنعت در کشور است.

او افزود: به منظور ایجاد توازون بین تقاضا و عرضه نیروهای کامد و مهارتی در صنایع، امسال یک هزار و ۴۰۰ مرکز جوار صنعت در کشور راه اندازی می‌شود که ۸۳ مرکز آن در فارس دایر می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای فارس افزود: این مراکز بر اساس تخصص‌های مورد نیاز هر واحد صنعتی که بالای ۲۰۰ نیروی انسانی دارد، در کنار واحد صنعتی راه اندازی می‌شود و نیروهای انسانی مورد نیاز آن صنعت را به صورت تخصصی آموزش فنی و مهارتی می‌دهد.

او گفت: با این روند نیروی کار مهارت دیده و فنی مورد نیاز هر واحد صنعتی تربیت و تامین می‌شود که اشتغال را هم به دنبال دارد.

کوشکی به آموزش‌های دوگانه فنی و حرفه‌ای هم اشاره کرد و افزود: در این استراتژی، بخشی از آموزش‌های تخصصی مربوط به واحدهای صنعتی، خدماتی، اصناف در مراکز فنی و حرفه‌ای و بخشی از آن در دل این بخش‌ها به افراد آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش فنی و حرفه ای فارس اشتغال گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش از روز ۱۷ بهمن‌ تا روز ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ انجام گرفت که در مجموع ۷۹ درصد داوطلبان با مدرک کارشناسی، ۱۶ درصد با مدرک کارشناسی ارشد و ۵ درصد نیز با مدارک دیگر (دکتری، حوزوی و حافظین قرآن) در این آزمون ثبت نام کردند.
نتایج کتبی آزمون نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • هشدار به دارندگان گواهینامه رانندگی؛ خرید و فروش نکنید!
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی در اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در فارس