Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@01:02:55 GMT

افزایش رضایت جنسی با استفاده از سنجد!

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۸۲۶۷

افزایش رضایت جنسی با استفاده از سنجد!

پژوهشگران با انجام مطالعه‌ای، تاثیر استفاده از اسانس سنجد را در زنان دچار نوعی اختلال جنسی بررسی کردند. نتایج این بررسی نشان داد که استنشاق این اسانس می‌تواند باعث افزایش رضایت جنسی شود.

به گزارش ایمنا، رضایت جنسی به عنوان عاملی کلیدی در کیفیت زندگی افراد شناخته می‌شود و یکی از جنبه‌های مهم زندگی خانوادگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوامل متعددی در رضایت جنسی نقش دارد و بی‌توجهی به مشکلات افراد در زمینه عملکرد جنسی می‌تواند باعث مشکلات روحی و خانوادگی شود.

"دیسپارونی" یا آمیزش دردناک یکی از اختلالات شایع در عملکرد جنسی زنان است و بر سلامت روانی آن‌ها، روابط خانوادگی و کیفیت زندگی آن‌ها تأثیر منفی دارد. تشخیص و درمان اختلال عملکرد جنسی در زنان امری پیچیده است و نیاز به ارزیابی دقیقی دارد و بر اساس نوع اختلال، درمان متفاوتی را باید در پیش گرفت.

درمان‌های اختلالات جنسی شامل درمان‌های غیر دارویی مانند مشاوره‌های جنسی و درمان‌های دارویی است. با توجه به عوارض جانبی داروهای شیمیایی، هزینه‌های گزاف تهیه مواد اولیه این داروها، مقبولیت پایین داروی شیمیایی نزد مردم و منع مصرف آن‌ها در برخی افراد، توجه پژوهشگران به یافتن ترکیبات گیاهی و استفاده از طب مکمل جلب شده است.

آروماتراپی یا رایحه‌درمانی؛ یکی از شیوه‌های طب مکمل است و در آن از اسانس‌ها و روغن‌ها برای ارتقای سلامتی و بهبود بیماری‌ها استفاده می‌شود. یکی از گیاهانی که در طب سنتی برای عملکرد جنسی توصیه شده گل سنجد است.

بررسی‌های انجام شده نشان داده که اسانس به‌دست آمده از این گیاه دارای استروژن گیاهی است که احتمالاً بر عملکرد جنسی مؤثر است.

با توجه به موارد گفته شده؛ پژوهشگران با انجام یک مطالعه تأثیر استنشاق اسانس گل سنجد را بر دیسپارونی و رضایت جنسی زنان در سنین باروری بررسی کردند. این کارآزمایی بالینی بر روی ۹۴ نفر از زنان ۱۸ تا ۴۵ سال مراجعه‌کننده به مراکز بهداشتی درمانی مشهد انجام شد.

شرکت‌کنندگان در این مطالعه به صورت تصادفی به سه گروه تقسیم شدند و همه شرکت‌کنندگان پرسش‌نامه شاخص عملکرد جنسی را تکمیل کردند.

از افراد گروه اول خواسته شد که به مدت چهار هفته پنج تا هفت قطره از اسانس گل سنجد را روزی سه بار بر روی ماسک ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه به استنشاق آن بپردازند. افراد گروه دوم ۲۰ دقیقه قبل از نزدیکی از اسانس استفاده کردند. در انتهای هفته چهارم مجدداً از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا پرسش‌نامه عملکرد جنسی را تکمیل کنند. شرکت‌کنندگان گروه کنترل تنها در پایان مطالعه در خصوص بهبود عملکرد جنسی آموزش دریافت کردند.

طبق مشاهدات این مطالعه؛ میانگین نمره رضایت جنسی تنها در گروه مداخله دوم (استنشاق اسانس گل سنجد ۲۰ دقیقه پیش از نزدیکی) به صورت معنی‌دار افزایش یافته بود.

بررسی‌های این مطالعه نشان داد که استنشاق اسانس گل سنجد به مدت چهار هفته، ۲۰ دقیقه قبل از نزدیکی به طور معنی‌داری باعث کاهش درد و افزایش رضایت جنسی در مقایسه با دو گروه دیگر می‌شود.

یکی از محدودیت‌های این پژوهش؛ عدم کنترل تمامی فاکتورهای مؤثر بر عملکرد جنسی مثل حالات روحی و روانی و ویژگی‌های فردی افراد است که راه قطعی برای کنترل آن وجود ندارد ولی با قرار گرفتن تصادفی افراد در گروها این مشکل تا حدودی بر طرف شد. همچنین بیماری‌های روانی و جسمی تشخیص داده نشده می‌تواند بر عملکرد جنسی مؤثر باشد. به علاوه به دلیل خود گزارشی بودن پرسش‌نامه‌ها و موانع فرهنگی-مذهبی، ممکن است برخی مسائل جنسی عنوان نشده باشد.

پژوهشگران این مطالعه با توجه به نداشتن عوارض جانبی شناخته شده در اسانس گل سنجد و سهولت استفاده از فرم اسانس، ایجاد احساس خوشایند در فرد، مقرون به صرفه بودن از نظر اقتصادی و … استفاده از این فرآورده را به عنوان یک روش درمانی برای بهبود اختلالات عملکرد جنسی زنان، پیشنهاد می‌کنند.

این مطالعه از پایان‌نامه کارشناسی ارشد مامایی و طرح تحقیقاتی مصوب معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتج شده است و در انجام آن بهناز جعفری، راحله بابازاده، روشنک سالاری، جمشید جمالی و طاهره صادقی؛ پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشارکت داشتند.

یافته‌های این مطالعه به صورت مقاله علمی با عنوان «تأثیر استنشاق اسانس گل سنجد بر دیسپارونی و رضایت‌جنسی زنان در سنین باروری: یک کارآزمایی بالینی تصادفی‌سازی شده» در مجله زنان، مامایی و نارایی ایران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد، منتشر شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 511209

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سنجد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شرکت کنندگان عملکرد جنسی رضایت جنسی جنسی زنان ۲۰ دقیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، خدیجه بذرافکن، دانش‌آموخته دکتری تخصصی ترویج و آموزش کشاورزی از دانشگاه شیراز، با حمایت بنیاد ملی علم ایران، تحقیق خود را در قالب طرح پسادکتری دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌ برداران بخش کشاورزی را  با راهنمایی حسن علیپور را ارزیابی کردند.

وی با بیان اینکه کشاورزی از محور‌های اساسی توسعه اقتصادی ایران به شمار می‌‎رود، افزود: سهم بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال، کمک به درآمد ملی و تولید غذا و همکاری متقابل با سایر بخش‎‌ها، از مواردی است که اهمیت و ضرورت توجه به این بخش را به‌خوبی نشان می‌‎دهد.

نیروی انسانی ماهر و کارآمد در بخش کشاورزی از مهمترین اولویت‎‌ها برای دستیابی به توسعه روستایی و کشاورزی است. برای رسیدن به این مهم، آموزش شرط لازم برای بالا بردن کارایی و بهره‌‎وری نیروی انسانی به شمار می‌رود.

این پژوهشگر افزود: از آنجا که بخش عظیمی از جمعیت کشور در مناطق روستایی ساکن و اکثر آنان نیز در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند؛ ایجاد ساختار و راهبردی مشخصی برای کارآمد کردن این افراد در زمینه‎‌های مختلف شغلی خودشان ضروری به نظر می‌‎رسد.

همچنین باید برنامه‎‌ریزی مناسبی برای گسترش کمی و کیفی عوامل تٱثیرگذار بر تربیت و آموزش نیروی انسانی که بر تولید و توسعه بخش کشاورزی تٱثیر مستقیم دارد، وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، آموزش کشاورزی با ساختار ناکارا و نامطلوب در‬ حال‬ افول‬ است. این درحالی است که امروزه ترویج کشاورزی و برنامه‎‌های آموزشی آن سازوکار مهمی در انتقال دانش به بهره‌‏برداران بخش کشاورزی و افزایش بهره‌‏وری و تولید در این بخش را دارد.

بذرافکن اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از برنامه‎‌های آموزشی و ترویجی بهره‏‌برداران کشاورزی در دست‌یابی به هدف توانمندسازی کشاورزان موفق نبوده‌‎اند. ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی به‌عنوان بخشی مهم از‬ برنامه‎‌های توسعه حرفه‌‎ای کشاورزان محسوب می‌شود.

وی افزود: اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی، افزایش کمی و کیفی محصول تولیدی بهره‌‎برداران و درآمد حاصل از آن برای بهره‌‎برداران کشاورزی امری‬ مشهود‬ و‬ غیرقابل‬ انکار‬ است.

وی گفت: با این طرح پژوهشی تأثیر سرمایه‌گذاری در دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌‏برداران بخش کشاورزی بر شاخص عملکرد و تولیدات کشاورزی مشخص می‌شود.

بذرافکن گفت: داده‌های این طرح در دو مرحله جمع‌آوری می‌شود و، چون باید دوره‌های ترویجی برگزار شود تا پس از برگزاری دوره، بررسی‌های ما انجام شود که تا چه اندازه، این دوره‌ها مفید بوده‌اند، ما نیاز به زمانی بیشتر از یک سال برای انجام این طرح داریم. چالش برگزاری دوره ترویجی و زمان برگزاری آن از مشکلاتی است که ما در انجام طرح با آن مواجه هستیم.

دیگر خبرها

  • تعرض جنسی به زنان به بهانه حضورشان بر سر مزار مادر!
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر
  • تقوی: خوشحالی و رضایت مردم از والیبال از همه چیز مهم‌تر است
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • ماجرای رابطه جنسی یک مرد انگلیسی با اجساد
  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی