Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، داریوش سالم پور مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد از احداث ۳ هزار و ۵۲ هکتار گلخانه خبر داد و گفت: بیشترین برنامه ابلاغی احداث این گلخانه‌ها مربوط به استان‌های مستعد از نظر اقلیمی، زیرساختی، نزدیکی به بازارهای هدف و دسترسی به نیروی انسانی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، اصفهان، خراسان رضوی، تهران، آذربایجان شرقی و اردبیل (منطقه مغان) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امسال از محل صندوق توسعه ملی یا بند الف تبصره (۱۸) قانون بودجه ۱۴۰۰ منابع اعتباری ارزان قیمت برای مناطق کم برخوردار و مناطق برخوردار برای ساخت گلخانه‌ها تخصیص یافت تا پس از تلفیق با منابع داخلی بانک‌ها در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

سالم پور با بیان اینکه سال گذشته ۴۵ درصد گلخانه‌ها به صورت خود اجرایی و با سرمایه سرمایه گذاران احداث شد، گفت: در سال ۹۹ بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ساخت گلخانه‌ها به متقاضیان پرداخت شد.

سالم پور درباره پیش بینی تأمین برق مورد نیاز گلخانه‌های کشور با توجه به مشکلات قطعی برق در کشور گفت: در طرح توسعه گلخانه‌ها یکی از الزامات، پیش بینی ژنراتور برای تولید برق اضطراری به ویژه در گلخانه‌های بزرگ مقیاس و تجاری است.

او ادامه داد: برخی از گلخانه‌های بزرگ مقیاس در کشور، واحدهای نیروگاه سیار تولید همزمان برق و حرارت ( CCHP ) دارند که علاوه بر تأمین برق، حرارت و دی اکسید کربن مورد نیاز واحدهای تولیدی خود، می‌توانند برق مازاد را به شبکه برق سراسری بفروشند.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی در مورد اصلاح گلخانه‌های سنتی و چوبی در کشور بیان کرد: برنامه ما در افق ۱۰ ساله، اصلاح، بازسازی و نوسازی بیش از ۵ هزار گلخانه سنتی، چوبی و فرسوده در کشور است.

او در پایان تصریح کرد: برای هر سال نزدیک به ۶۵۰ تا ۷۰۰ هکتار اصلاح و بازسازی گلخانه‌های سنتی و فرسوده را برنامه‌ریزی و به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساخت گلخانه قطعی برق گلخانه سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۲۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : این میزان از سطح یک و نیم هکتار از گلخانه های استان در سال گذشته برداشت شده است. 

شایسته با اشاره به اینکه قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان است افزود: گل های رز علاوه بر داخل استان برای فروش به استانهای مشهد و تهران ارسال می شوند. 

وی گفت: ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز سی و هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارقام موجود گل رز ، هلندی، زرد، سفید و قرمز است.

در گلخانه های استان ۱۲ نفر فعالیت می کنند. 

دیگر خبرها

  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور