Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی پاکستان در سفر به واشنگتن اظهارداشت که استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان نگران کننده است و باید متوقف شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «معید یوسف» مشاور امنیت ملی پاکستان در سفر به واشنگتن ابراز نگرانی کرد که از خاک افغانستان علیه کشورش استفاده شده است و ادامه این روند نیز باید متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به خبرنگاران در واشنگتن گفت که پاکستان هرچه در توان داشته باشد برای صلح انجام خواهد داد اما طرف‌های درگیر در افغانستان باید درباره آینده این کشور تصمیم بگیرند.

یوسف همچنین ادامه داد که تصمیم‌گیری درباره آینده افغانستان به افغان‌ها ارتباط دارد و پاکستان با این موضوع‌ها مرتبط نیست.

مشاور امنیت ملی پاکستان درباره همکاری واشنگتن و اسلام‌آباد نیز گفت که هیچ کشوری مانند پاکستان و آمریکا توانایی مبارزه با تهدیدهای مشترک در افغانستان را ندارند.

وی اضافه کرد که مصالحه سیاسی در افغانستان گام مهمی است که باید برداشته شود و به کاهش فشارها کمک کند.

یوسف خاطرنشان کرد که پاکستان در منافع متقابل با آمریکا مایل است که همچنان شریک بماند همانطور که طرفین به ادامه همکاری‌ها توافق کرده‌اند.

پاکستان: طالبان از نفوذ داعش به افغانستان جلوگیری می‌کندعمران خان: پاکستان مسئولیتی در قبال اقدامات طالبان نداردپاکستان: هند افغانستان را به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل کرده است

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز دو روز پیش در دیدار با همتای پاکستانی خود در واشنگتن بر ضرورت «کاهش فوری خشونت‌ها» در افغانستان تاکید کرد.

سالیوان در توئیتی درباره این دیدار نوشت که دو طرف علاوه بر رایزنی برای کاهش خشونت‌ها درباره ایجاد یک توافق سیاسی برخاسته از مذاکره برای پایان بحران این کشور نیز گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار پاکستان اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار پاکستان اخبار افغانستان مشاور امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۲۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان:حملات پاکستان به تنش‌ فراتر از کنترل منجر می‌شود

سخنگوی حکومت طالبان ضمن محکومیت حملات هوایی پاکستان به خاک این کشور هشدار داد این حملات می‌تواند به تشدید تنش‌های فراتر از کنترل منجر شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد حملات هوایی پاکستان بامداد امروز در خوست و پکتیکا منجر به  به جان باختن 8 غیرنظامی شده است.

وی با اظهار اینکه مردم قبایلی که در دو سوی مرز مورد مناقشه افغانستان و پاکستان زندگی می‌کنند، هر روز در حال تردد بین دو کشور هستند، تصریح کرد: «عبدالله شاه» که طرف پاکستان مدعی است در این رویداد هدف قرار گرفته، در خاک پاکستان است.

مجاهد ضمن محکومیت شدید این حملات آن را یک اقدام نسنجیده و نقض خاک افغانستان دانست و تصریح کرد: «امارت اسلامی افغانستان که تجربه طولانی مبارزات آزادی‌خواهانه با ابرقدرت‌های جهان را دارد، اجازه حمله به خاک خود را به کسی نمی‌دهد».

حمله هوایی پاکستان به 2 ولایت شرقی افغانستاننخستین موضع نماینده ویژه پاکستان درباره افغانستان پس از استقرار دولت جدید در اسلام‌آبادمتقی به وزیر خارجه جدید پاکستان: منتظر سهم‌گیری سازنده اسلام‌آباد در قبال افغانستان هستیم

وی افزود: «مردم و دولت جدید باید پاکستان باید ژنرال‌های ارتش این کشور را از ادامه سیاست‌های اشتباه خود به نفع دیگران، مانند آنچه طی 20 سال گذشته صورت گرفت و سبب تخریب دو ملت مسلمان همسایه شد، بازدارند».

مجاهد ادامه داد: پاکستان نباید افغانستان را به دلیل عدم کنترل، بی‌کفایتی و مشکلات در قلمرو خود مقصر بداند، چنین حوادثی می‌تواند عواقب بسیار بدی داشته باشد که خارج از کنترل پاکستان خواهد بود.

وی در پایان این بیانیه نیز خاطرنشان کرد: هیئت حاکمه افغانستان به کسی اجازه نمی‌دهد با استفاده از خاک این کشور به امنیت کسی آسیب برساند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • وضعیت جنگی در مرز بین پاکستان و افغانستان / اسلام‌آباد: مواضع تحریک طالبان را هدف قرار دادیم + فیلم
  • اسلام‌آباد:کابل از تی‌تی‌پی علیه پاکستان استفاده می‌کند
  • اسلام‌آباد حاکمان افغانستان را به پشتیبانی از طالبان پاکستان متهم کرد
  • طالبان:حملات پاکستان به تنش‌ فراتر از کنترل منجر می‌شود
  • اخباری از حمله جنگنده‌های پاکستانی به شرق افغانستان
  • کاخ‌ سفید : از برخی عملیات نظامی اسرائیل نگرانی داریم
  • کاخ‌ سفید : از برخی عملیات نظامی اسرائیل نگرانی داریمبین‌المللاروپا و آمریکا
  • نخستین موضع نماینده ویژه پاکستان درباره افغانستان پس از استقرار دولت جدید در اسلام‌آباد
  • متقی به وزیر خارجه جدید پاکستان: منتظر سهم‌گیری سازنده اسلام‌آباد در قبال افغانستان هستیم
  • حضور بیش از ۵ هزار عضو تحریک طالبان پاکستان در افغانستان