Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسماعیل مطلق در نشستی با مدیران علوم پزشکی هرمزگان ضمن ارزیابی اقدام های انجام شده در استان برای مقابله با کرونا، اظهار داشت: برای کنترل هر چه بیشتر بیماری، باید در کنار قرنطینه کامل واکسیناسیون نیز با سرعت هر چه تمامتر انجام شود و از سویی دیگر خانواده ها نیز پروتکلهای بهداشتی را با حساسیت لازم اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برگزاری دورهمی های خانوادگی و تجمع های اجتماعی در مناسبت های عید غدیر، عید قربان، انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نیز تاثیر بسزایی در شیوع بیماری و افزایش موارد ابتلا به کرونا داشتند.

مطلق، با تاکید بر اینکه کنترل و مهار کامل بیماری کرونا نیازمند یک برنامه ریزی ۳ تا ۵ ساله است، گفت: تا زمانی که همه گروه های مردم همکاری لازم را در اجرای پروتکلهای بهداشتی نداشته باشند، نمی توان به مهار کامل این بیماری امیدوار بود.

هرمزگان درگیر چند گونه از کرونا است

مشاور معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به شرایط جغرافیایی خاص استان هرمزگان ، گفت: وضعیت بیماری کرونا در هرمزگان به دلیل داشتن مرزهای هوایی، دریایی، صنایع پتروشیمی ،جزایر گردشگری و مسافر پذیر متفاوت تر از دیگر استان ها بوده و نیازمند توجه خاص است.

مطلق تصریح کرد: متاسفانه در استان هرمزگان شاهد همه گیری سوش های مختلف کووید از جمله چینی، انگلیسی و دلتا هستیم که این مساله کنترل شرایط و درمان افراد مبتلا را بسیار سختتر کرده است.

وی عملکرد استان هرمزگان در جهت کنترل بیماری کووید ۱۹ را خوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه در شرایط موجود در هرمزگان به گونه ای رفتار شده که صدمات و مرگ و میر نسبت به سایر استانها کمتر است.

این مقام مسوول ابراز داشت: برخی از پروتکلهای بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در استان هرمزگان وضعیت به نسبت خوبی دارد، اما متاسفانه در مواردی همچون فاصله گذاری اجتماعی این موضوع ضعیف بوده و حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد برآورد شده است.

مطلق، رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی را بسیار خطرناک در شرایط موجود دانست و گفت: گونه دلتا که هم اکنون شاهد شیوع آن در هرمزگان و دیگر مناطق کشور هستیم، از قدرت انتشار و سرایت پذیری بالایی برخوردار است و احتمال ابتلای افراد در تجمع ها بسیار زیاد است.

مشاور معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا برای گروه های سنی زیر ۴۵ سال در آینده ای نزدیک، یادآور شد: در بحث پوشش واکسیناسیون بالای ۵۰ سال در هرمزگان، ۷۵ درصد واکسینه شده و کماکان گروهای سنی واجد شرایط از جمله اساتید، طلاب، معلمان نیز در هفته جاری و هفته آینده تحت پوشش واکسیناسیون قرار می گیرند.

وضعیت شیوع بیماری کرونا در هرمزگان بسیار بحرانی بوده و تا روز ۱۱ مردادماه یک هزار و ۷۱۹ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در استان جان خود را از دست دادند.

کد خبر 5271697

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دلتای هندی ویروس کرونا عید غدیر خم آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان عکس استانها خطبه های نماز جمعه اردبیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شیراز محرم 1400 استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بنابر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آن‌ها عازم سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک را انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند، علاوه بر این، در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • تمام خدمه کشتی پرتغالی توقیف‌شده در سلامت کامل هستند
  • تمام خدمه کشتی پرتقالی توقیف‌شده MCS در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند