Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد خیراندیش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: واکسیناسیون عشایر به ترتیب گروه سنی پیشتر نیز صورت می گرفت اما دسترسی تعدادی از عشایر به مراکز واکسیناسیون سخت و دشوار بود.

وی اضافه کرد: بنابراین تصمیم بر این شد که تیم های پزشکی با حضور در سامانه های عرفی اقدام به واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۸ سال عشایر کنند که در این راستا تیم های پزشکی با حضور در محل های اتراق عشایر، واکسیناسیون این قشر را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان احتمال داد برخی از عشایر هنگام حضور تیم های پزشکی، در محل حضور نداشته باشند که این افراد می توانند به نزدیکترین مرکز جامع سلامت روستایی و سه پایگاه تجمیعی شهر همدان مراجعه کرده و کارت ملی و کارت شناسایی عشایری را نیز به همراه داشته باشند.

خیراندیش ادامه داد: پیش از این گروه های سنی بالای ۵۵ سال جمعیت شهری نسبت به تزریق واکسن فراخوان شده بودند و  در جمعیت روستایی نسبت به جمعیت شهری عقب تر بودیم که در مرحله جدید روستانشینان بالای ۵۵ سال نیز فراخوان شدند.

طبق آخرین اطلاعات ارائه شده توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ۲۵۰ هزار دوز واکسن در این استان تزریق شده است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا جامعه عشایری همدان واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا جامعه عشایری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا جامعه عشایری همدان واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۸۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد