Web Analytics Made Easy - Statcounter

فردین حکیمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز، اقدامی  برای ترمیم زخم های زمین است، گفت: محیط زیست استان با همکاری و تعامل با منابع طبیعی بیش از پیش گشت و کنترل و نظارت های خود را افزایش داده است.

وی با تاکید بر جلوگیری جدی از تغییر کاربری اراضی ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده، اظهار داشت: انتظار می رود سایر دستگاه ها و سازمانها و دهیاران و جوامع ملی نیز همکاری لازم با دستگاههای متولی به ویژه محیط زیست و منابع طبیعی در این امر خطیر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیمی با اشاره به وظیفه سنگین اداره‌ های  کل حفاظت محیط زیست و نیز منابع طبیعی استان در جلوگیری از تخریب و تصرف در اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز، افزود: یکی از اهداف مهم افزایش اقدامات نظارتی،  مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با تاکید بر اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی پیامدهای ناگوار این امر و افزایش میزان تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی که می‌توانند گامی موثر در جلوگیری و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز باشد، خاطرنشان کرد: نیروهای حفاظت از محیط زیست بازوهای اهرمی اجرایی در این امر مهم هستند از این رو باید توجه بسیاری بر تجهیز و تقویت نیروی انسانی و امکانات یگان‌ها شود.

حکیمی همچنین با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم در ارتباط با آینده اراضی ملی و طبیعی، تصریح کرد: رسانه‌ها نیز در این میان وظیفه سنگینی برعهده دارد و بایستی از امکانات و توان خود برای آگاه سازی عموم مردم استفاده کنند.

 گفتنی است با توجه به تشدید اقدامات نظارتی محیط زیست و منابع طبیعی تعدادی از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی بازداشت شده در محدوده نسا توسط مامورین محیط بانی نسا و مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی تخریب شد.

منطقه حفاظت شده البرز جنوبی ۶۴ هزار هکتار وسعت دارد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست تغییر کاربری اراضی تصرف اراضی استان البرز یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست تغییر کاربری اراضی تصرف اراضی سازمان حفاظت محیط زیست تغییر کاربری اراضی تصرف اراضی استان البرز یگان حفاظت محیط زیست ساخت و سازهای غیرمجاز حفاظت محیط زیست منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان

ایسنا/لرستان معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ توقیف و به پارکینگ شرکت آب منطقه‌ای استان منتقل شد.

احمد گودرزی امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای صیانت از منابع آبی استان، براساس گزارشات مردمی و با حضور به‌موقع گروه‌های حفاظت و نظارت بر بهره‌برداری منابع آبی، ۵۲ دستگاه حفارغیر مجاز در سال ۱۴۰۲ پس از اخذ دستور قضایی در سطح استان توقیف و به پارکینگ شرکت آب منطقه‌ای منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر حفاری‌های غیرمجاز به‌صورت شبانه و در محیط‌های سربسته صورت می‌گیرد و کشف و توقیف دستگاه‌های حفار در اکثر موارد بر اساس گزارشات مردمی امکان‌پذیر است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: از هم استانی‌ها درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه اقدامی در این زمینه، در اسرع وقت مراتب را به شرکت آب منطقه‌ای لرستان گزارش دهند و همیار همکاران ما در حفاظت از منابع آبی استان باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس