Web Analytics Made Easy - Statcounter

در صورت نداشتن مراقبت لازم و کافی از پوست صورت و دست زدن به جوش ها پس از چند سال با فاجعهای به نام جای جوش روبهرو خواهیم شد. جوشهایی که به آنها دست زده ایم اکنون به صورت لکهای زخم روی صورت باقی مانده اند. در سنینی که جوشها در تمام صورتتان وجود دارند بهترین کار این است به این جوش ها مخصوصا اگر چرکین باشند دست نزنید و بگذارید خودشان خشک شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میتوانید از برخی داروهای پوستی استفاده کنید که بتوانند این جوشها را سریعتر خشک کنند. این داروها فقط تحت نظارت پزشک تجویز خواهند شد. به غیر از جوش خشکیهای شدید پوستی یا چربی بیش از اندازه پوست، لکه های قهوه ای رنگ روی بینی، دانه های کراتین زیر پوست( میلیا )، منافذ باز پوست و همچنین جوشهای زیر پوستی و سرسیاه از مشکلاتی هستند که بیشتر خانمها با آن سروکار دارند. برخی مراقبتهای پوستی اگر به صورت دائم انجام شوند جلوی بسیاری از این مشکلات پوستی را خواهند گرفت. البته بعضی افراد تنها با دارو جواب میگیرند. در ادامه به برخی مشکلات پوستی و برخی محصولات درمانی مناسب اشاره خواهیم کرد.

1. تونر

تونرها پاک کننده های آرایشی هستند که قبل از شستن پوست میتوانید از آنها استفاده کنید. تونر از این جهت کاربرد دارد که شاید شوینده ها به تنهایی نتوانند تمام و کمال پوست را از آلودگیها پاک کنند از این جهت ابتدا آرایش پوست را با تونر و یک پد مناسب پاک میکنیم و سپس با شوینده مناسب پوستمان صورت خود را میشوییم.

2. فیس واش

فکر میکنم اولین محصولی که هر خانم باید داشته باشد یک فیس واش یا یک شوینده مناسب پوست صورت خواهد بود. اولین چیزی که برای شستشوی آلودگی های محیطی و لوازم آرایشی احتیاج خواهیم داشت یک فیس واش با PH نزدیک به پوست صورتمان خواهد بود. فیس واش ها شویندهی ملایمی برای شستشوی صورت هستند. استفاده از انواع صابون ها با PH بازی صورت را خشک و چربی طبیعی صورت را از بین میبرد. استفاده از فیس واش مناسب پوستتان همراه با یک فیس براش میتواند چربیهای اضافه پوست را از بین ببرد و همچنین آلودگیهای عمقی پوست را بیرون بکشید. دقت داشته باشید که فیس براشی انتخاب کنید که زیاد از حد نرم نباشد تا بتواند کمی پوستتان را تحریک کند و همچنین آلودگیها را نیز بیرون بکشد.

3. کرم آبرسان

کرم آبرسان برای بعد از شستشوی صورت استفاده میشود. زمانی که صورت به خوبی تمیز شده و هنوز مقداری رطوبت دارد مقدار مناسبی آبرسان را روی پوست خود بزنید. این کار باعث میشود رطوبت قطره های آب هم روی پوستتان باقی بماند. اگر پوست خشکی دارید پس از آبرسان از یک مرطوب کننده دارای روغن های طبیعی استفاده کنید.

4. ماسک‌های ورقه‌ای

داشتن ماسکهای ورقه ای از این جهت مهم است که میتوانند بدون آن که وقت زیادی از ما بگیرند پوستمان را درخشان و شاداب و همچنین لطیف تر کنند. تهیه ماسک های دست ساز برای کسانی که شاغل هستند شاید کار راحتی نباشید و استفاده از یک ماسک ورقهای مناسب هم به پوست زیبایی میبخشید هم در ریلکس شدن اعصاب کمک کننده خواهد بود. گذشته از این موارد قیمت پایین این ماسکها باعث میشود مصرف کنندهگان به استفاده از آن راغبتر شوند. انواع مختلف این ماسکها شامل ماسک‌های ورقهای آبرسان، ماسک صورت مرطوب کننده، ماسک ورقهای ضد جوش، ماسک ورقهای نرم کننده، ماسک‌های هیالورونیک اسید با کاربرد کاهش چین و چروک و ضدخشکی و تسکین دهنده پوست و بسیاری دیگر از این قبیل ماسک‌ها برای استفاده با قیمت مناسب در بازار وجود دارند که از طریق این لینک قابل مشاهده و خریداری است.

5. یک اسکراب ملایم تهیه کنید

اسکراب یا کرم های لایه بردار در صورتی که ملایم باشند و آسیب های جدی به پوست وارد نکنند برای استفاده دوبار در هفته مناسب هستند. اسکراب ها لایه پوست مرده را از روی پوستتان پاکسازی میکنند. برای آن که یک اسکراب مناسب داشته باشید دقت کنید که داشتن روغن جوجوبا در اسکراب به عنوان یک روغن طبیعی باعث میشود پوست خشک و کشیده نشود. اگر پوستتان حساس و آسیب پذیر است یک بار در هفته یا دوبار در ماه از اسکراب دارای نرم کننده پوست استفاده کنید. اگر پوستتان به این محصول پوستی واکنش نشان داد بهتر است سریعا به یک کلینیک پوستی بروید و با پزشک متخصص مشورت کنید تا از آسیب به پوستتان جلوگیری کنید.

6. کرم سفت کننده بدن

علاوه بر پوست صورت باید از پوست بدنمان هم مراقبت‌های کافی و لازم را انجام دهیم تا پوستمان شل و افتاده نشود. پوست گردن یکی از قسمت‌هایی است که پس از 30 سالگی کم کم شل میشود. برای این قسمت از کرم‌های بدن باید استفاده کنید. کرم‌های سفت کننده گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. کرم‌های سفت کنند هم برای صورت و هم گردن مناسب هستند. اگر شما چهره زیبا و صافی داشته باشید داشته باشید اما پوست گردنتان خط‌های چروک زیادی داشته باشد و افتاده باشد سن شما را بالاتر نشان خواهد داد.

7. کرم دور چشم

انواع کرم های دور چشم از برندهای معتبر برای جلوگیری و یا درمان تیرگی و چروک‌های دور چشم کاربرد دارد و روزی دوبار صبح و شب باید استفاده شود و به صورت ضربه ای با انگشت یا با براش مخصوص به قسمت های مختلف دور چشم زده شود.

8. ضد آفتاب مناسب پوست شما

با توجه به ضرورت‌های استفاده از ضد آفتاب، داشتن یک ضد آفتاب با SPF 30 حتی در روزهای زمستان میتواند از برخورد مستقیم نور خورشید با پوست ما جلوگیری کند و باعث جلوگیری از آسیب های پوستی بر اثر اشعه های مضر خورشید شود. داشتن SPF 30 از آن جهت بهتر از SPF 50 است که این نوع منافذ پوست را باز نمیکند. درواقع SPF های بالا باعث باز شدن منافذ پوست میشوند و تا حدی برای پوست سنگین هستند. اگر صورتتان جوش میزند کرم ضدآفتابی مناسب برای جوش هایتان تهیه کنید. کرم مناسب شما باید فاقد چربی باشد و مقدار اندکی آبرسان داشته باشد. نیازی نیست هزینه سنگینی برای کرم ضد آفتاب بکنید برند های داخلی برای استفاده روزانه هم کفایت میکند هم به صرفه است. میتوانید از برند های دکتر ژیلا، سینره، پریم، الارو، لدورا و یا مای استفاده کنید. تمام این برندها از نظر کیفیت در جایگاه خوبی قرار دارند.

9. کرم روز و شب

کرم های روز و شب نوع غنی از کرم هستند که حاوی موادی مانند ویتامین C روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل یا جوجوبا و همچنین هیالورونیک اسید هستند. این کرم ها از آن جهت به دو نام روز و شب تفکیک شده اند که میتوانند محافظ خوبی برای پوست در تمام روز و همچنین تمام طول شب باشند. این کرم ها در هنگام روز میتوانند از پوست در مقابل آفتاب محافظت کنند و همچنین آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست را انجام دهند و در شب برای استراحت دادن به پوستی که در طول روز بر اثر صحبت ، خندیدن، سیگار کشیدن و موارد دیگر مستعد ایجاد چروک های پوستی شده در جلوگیری از این خطوط کمک کنند. نکته ی مهم این کرم ها این است که علاوه بر استفادهی بانوان برای استفاده مردان هم کاربرد دارد و کرم مردانهای خواهد بود. همچنین برای لک هایی که بر اثر تماس با نور خورشید روی پوست های حساس ایجاد میشود میتواند مفید باشد و از ادامهی روند جلوگیری کند.

در نهایت علاوه بر استفاده از موارد ذکر شده پرهیز از خارج شدن از خانه به هنگام ظهر و همچنین در روزهایی که هوا آلودگی بالایی دارد به سالم ماندن پوستتان تا حد زیادی کمک خواهد کرد.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: برای استفاده استفاده کنید داشته باشید مناسب پوست پوست صورت روی پوست ضد آفتاب ماسک ها دور چشم کرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد

    به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:این آفت در سن یک تا سه پورگی است که به صورت طغیانی درآمده و بر این اساس بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از سطوح تاغزارهای شهرستانهای نام‌برده را به صورت پراکنده آلوده کرده است.   محسن فنودی افزود: خسارت وارده به صورت پراکنده و بر روی تاغ‌ها و در حد ناچیز برآورد شده است که با افزایش سن وجمعیت آفت به طور قطع شدید خواهد شد.   وی با اشاره به این که پیش بینی می شود بیش از هزار کانون طغیان آفت ملخ در استان وجود داشته باشد افزود: علت بروز جمعیت های طغیانی، ایجاد شرایط مطلوب رطوبتی بر اثر بارندگی‌های سه هفته قبل تا کنون، دمای مناسب محیط و در نتیجه رشد مناسب گیاه تاغ و همزمان باز شدن کپسول های تخم آفت است.   فنودی افزود: با توجه به پیش آگاهی آفت توسط نیروهای حفاظتی، مرتعداران، روستائیان و شوراهای اسلامی در حال انجام اقدامات لازم هستند.   وی اظهار کرد:اداره کل منابع طبیعی اقدامات اولیه برای کنترل آفت در مناطق خسارت دیده را در اختیار شهرستان ها قرار داده است که شامل تهیه و تامین تجهیزات لازم و تهیه و انتقال مواد کنترلی مناسب به شهرستانها می شود.   ملخ کوهان‌دار تاغ از جمله آفات مهم تاغ‌زارهاست که طی سال‌های اخیر در مناطق تاغ‌کاری با جمعیت‌های متفاوت و گاه به صورت طغیانی بروز کرده است. این ملخ از جمله ملخ هایی است که فقط از تاغ تغذیه می کند و طبق بررسیهای انجام شده زراعتهای کشت شده در مجاورت تاغ‌زارها هیچ کدام مورد حمله این ملخ قرار نگرفته است.   هم اکنون هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار پهنه کل استان خراسان رضوی را عرصه‌ های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند که پنج و نیم میلیون هکتار آن مناطق بیابانی است.      

 

دیگر خبرها

  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • کرم معجزه
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر