Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@13:01:09 GMT

ابطال ۱۲ پروانه استاندارد در کردستان

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۴۷۳۲

ابطال ۱۲ پروانه استاندارد در کردستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد کردستان  تعداد دستگاه‌های سنجش اوزان سنگین مورد آزمون شده در استان طی چهار ماه نخست امسال را ۱۳۳ دستگاه اعلام کرد و گفت: یکی از موارد حائز اهمیت اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین مورد استفاده در واحد‌های صنفی، خدماتی، تولیدی و توزیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدانی افزود: همچنین تعداد آزمون اوزان سبک در چهار ماه نخست امسال کردستان ۴۰۰ دستگاه  می باشد.

او بیان کرد: با توجه به لزوم نظارت بر کیفیت محصولات تولیدی استان توسط کارشناسان استاندارد به صورت مستمر، در این مدت تعداد ۱۲ پروانه کاریرد علامت استاندارد به دلیل نداشتن کیفیت لازم تعلیق و یا ابطال شد.

مدیر کل استاندارد کردستان  افزود: از این تعداد ۵ پروانه به علت عدم رعایت کیفیت و یا عدم تولید و تعطیلی واحد‌های تولیدی، تعلیق شد.

یزدانی بیان کرد: همچنین ۷ پروانه به دلیل پیگیری نکردن رفع نواقص رعایت نکردن الزمات کیفیت و استاندارد و یا تولید نکردن و تعطیلی کامل واحد ابطال شد.

او  تعداد پروانه کاربرد علامت استاندارد صادرشده در استان را ۱۱ مورد عنوان کرد و افزود: در این مدت همچنین ۳ مجوز برای فرآورده‌های تولید شده در واحد‌های تولیدی و خدماتی استان کردستان صادر شد.

مدیر کل استاندارد کردستان  با اشاره به اینکه مدت اعتبار پروانه استاندارد سه سال است، اضافه کرد: هر زمان که این اعتبار به اتمام برسد با توجه به دامنه فعالیت سالانه و کنترل و نمونه‌برداری‌های انجام شده اقدام به تمدید آن می‌شود.

انتهای  پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابطال استاندارد الزامات استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: برای تعامل و همکاری هر چه بیشتر میان اداره کل استاندارد و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی استان، چهارمین دفتر استاندارد و استانداردسازی در محل دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان افتتاح شد.
مهدی پژوهش ارتباط بین نهاد‌های دولتی و مراکز دانشگاهی و علمی را برای سرعت بخشیدن به سیر پیشرفت و تعالی کشور لازم دانست و افزود: بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد استان و شورای سیاست‌گذاری تدوین و ترویج استاندارد، در این مراکز، دفاتر ارتباط با استاندارد راه‌اندازی و تفاهم نامه‌های همکاری منعقد می‌شود.
وی افزود: از اهداف مهم این دفاتر، آگاه‌سازی و آموزش همگانی در خصوص استاندارد، مشارکت در فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی استاندارد‌های پژوهش محور ملی و بین المللی، عضویت در کمیته‌های فنی متناظر به عنوان یک عضو فعال در بررسی پیش نویس استاندارد‌ها و ارائه نظرات اصلاحی، ترویج استاندارد‌ها و ارتباط مستقیم کارشناسان استاندارد، دانشجویان و پژوهشگران با این دفتر است.

دیگر خبرها

  • سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • ثبت ۷۸ موقوفه در کردستان
  • نجفی: استاندارد نبودن پیست‌ها برای ورزشکاران هزینه‌بردار است
  • ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک با رای دیوان عدالت اداری
  • ابطال بخشنامه گمرک با رای دیوان عدالت اداری همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+ شرایط