Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۱۰ درصد آب‌های سطحی ظرفیت مناسبی برای توسعه کشاورزی دارد اما به دلیل کمبود اعتبار پروژه‌های پمپاژ آب به اراضی دیم نیمه کاره مانده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت‌های ویژه در بخش‌های مختلف از جمله نفت و گاز، گردشگری، کشاورزی و غیره اما از محرومیت و بیکاری به دلیل عدم دوراندیشی مسئولان و برنامه ریزان رنج می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی خبرنگاران تسنیم در شهرستان‌های مختلف نشان می‌دهد پروژه‌های مختلف احداث پمپاژ تامین آب کشاورزی به دلیل کمبود اعتبار سال‌ها نیمه تمام رها شده است و در حال فرسایشی شدن هستند.

خسارت 460 میلیارد تومانی سیل به استان کرمان / ساخت و ساز ‌و کشاورزی مردم نابود شداستاندار قزوین: زمین‌های کشاورزی درجه‌یک جولانگاه ساخت‌وسازهای غیرمجاز شده استنبود تکنولوژی در کشاورزی نطنز؛ دغدغه‌ای که بهره‌وری را پایین آورده است

1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: 40 پروژه احداث پمپاژ تامین آب کشاورزی در این استان در دست احداث بوده که برای تکمیل و بهره برداری کمبود اعتبار داریم.

الیاس تاج الدینی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها را 1000 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه‌ها 20 هزار هکتار از اراضی دیم آبیاری می‌شود و چندین هزار شغل به صورت مستقیم ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه تامین آب کشاورزی 6 هزار هکتار از اراضی دیم دهدشت غربی از سال 90 آغاز ولی هنوز به جایی نرسیده است که در صورت تامین اعتبار در کمترین زمان ممکن به بهره برداری می‌رسد.

تاج الدینی خاطرنشان کرد: پروژه احداث پمپاژ تامین آب کشاورزی 300 هکتار از اراضی روستاهای احمدغریب، سمرون و‌گندی‌زار شهرستان دنا سال 94 شروع و هم اکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

انتهای پیام/541/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تامین آب کشاورزی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان، پلاک‌های موسی لو کهنه در شهرستان بوئین زهرا، غوره در از توابع شهرستان قزوین، توداران و کذلک در شهرستان آبیک پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آنها به پایان رسید.

از مجموع هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۸ پلاک به پایان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران