Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی بی اس، طبق گزارش کمیته امنیت میهن سنای آمریکا، چند آژانس فدرال این کشور آمادگی لازم برای محافظت از اطلاعات شخصی مردم آمریکا را ندارند و ممکن است هدف حملات سایبری قرار گیرند.

طبق گزارشی که کاخ سفید در سال ۲۰۲۰ میلادی ارائه داده بود، ۳۰ هزار و ۸۱۹ رویداد امنیتی در دولت فدرال اتفاق افتاده که این رقم ۸ درصد بیشتر از ۲۰۱۹ میلادی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس یافته‌های این تحقیق، ۸ وزارتخانه مهم از جمله وزارت امنیت میهن، وزارت کشور، وزارت تأمین اجتماعی از سیستم‌های قدیمی استفاده می‌کنند، وصله های امنیتی اجباری را نادیده می‌گیرند و از حفاظت از اطلاعات حساس مانند نام، تاریخ تولد، درآمد، شماره تأمین اجتماعی و شماره کارت‌های اعتباری افراد ناتوان هستند.

علاوه بر آن در این گزارش عملکرد وزارت حمل ونقل، وزارت مسکن و توسعه شهری، وزارت کشاورزی، وزارت بهداشت و خدمات انسانی و وزارت آموزش نیز بررسی شده است.

طبق گزارش سنا، ناظر ارشد وزارت مسکن و توسعه شهری یک «سیستم فناوری اطلاعات غیر مجاز» در شبکه رایانشی این وزارتخانه یافته که بدون تأیید مقامات فعال بود.

همچنین وزارت کشور در آزمایش‌های دفاع سایبری نتوانسته اسناد مربوط به ۶۰ درصد کارمندانی را که به شبکه محرمان این وزارتخانه دسترسی داشتند پیدا کند. از سوی دیگر این گزارش نشان داد وزارت کشور هزاران حساب کاربری مربوط به کارمندان سابق خود را در شبکه‌های رایانه‌ای محرمانه و غیرمحرمانه اش رها کرده بود.

علاوه بر آن در گزارش اشاره شده، ناظر ارشد وزارت آموزش صدها فایل اطلاعات شخصی حساس و قابل شناسایی از جمله ۲۰۰ شماره کارت اعتباری را بدون آنکه شناسایی شود یا وزارتخانه عملیاتش را مسدود کند، بازیابی کرده است.

در این گزارش آمده است: هیچ یک از آژانس‌های دولت فدرال نتوانستند به الزامات قانونی که به کنگره نشان می‌دهد آنها برخی اقدامات امنیت سایبری مانند رمزگذاری اطلاعات حساس و اجرای احراز هویت چند عاملی را اجرا کرده‌اند، عمل کنند.

گزارش مذکور نشان دهنده شکست وزارتخانه‌های آمریکا برای عمل به «قانون فدرال مدرن سازی امنیت اطلاعات» (FISMA) است که در سال ۲۰۱۴ میلادی تصویب شد.

سناتور راب پورتمند در توئیتر خود در این باره نوشت: با توجه به حمله سولار ویندز و حملات باج افزاری اخیر چنین به نظر می‌رسد که حملات سایبری همچنان ادامه خواهند داشت. اینکه سازمان‌های فدرال ما تمام تلاش خود را برای حفاظت از داده‌های آمریکا به کار نمی‌گیرند، غیرقابل قبول است.

به نوشته انگجت، این گزارش در کنار توصیه‌های مختلف،به نیاز برای نظارت یک سازمان واحد بر امنیت سایبری دولت فدرال اشاره می‌کند. به همین دلیل اعضای کمیته امنیت میهن آمریکا پیشنهاد کرده‌اند قانون FISMA به روز رسانی شود. همچنین پیشنهاد شده بندی به FISMA اضافه شود تا آژانس‌های فدرال ملزم شوند در صورت وقوع رویدادهای امنیت سایبری بزرگ به آژانس امنیت سایبری و زیرساخت (CISA) و در برخی موارد به کنگره نیز اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 5273580

منبع: مهر

کلیدواژه: حاکمیت سایبری امنیت اطلاعات ایالات متحده امریکا حمله سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی حاکمیت سایبری طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی شرکت دانش بنیان نوآوری تحقیقات علمی هوش مصنوعی حکمرانی فضای مجازی گوگل روسیه اینترنت کاربران اینترنت امنیت سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید

ایسنا/سمنان ​​​​​​​رئیس پلیس فتای استان سمنان در خصوص نصب همراه بانک‌های جعلی به شهروندان هشدار داد و گفت: کاربران، نرم افزارهای همراه بانک را فقط از منابع معتبر دریافت کنند.

سرهنگ فدائیان ۱۶ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فناوری، امروزه بسیاری از خدمات بانکی به صورت غیرحضوری قابل انجام بوده و این خدمات از روش‌های گوناگونی مانند اینترنت بانک، همراه بانک و... قابل دریافت است. 

وی افزود: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی  بدافزار و قرار دادن نرم‌افزارها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و کارت بانکی کرده  و اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند. 

سرهنگ فدائیان خاطرنشان کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای جلوگیری از این اقدام، حتما تلفن همراه خود را به آنتی ویروس معتبر تجهیز کرده و به طور مستمر آن را به روز رسانی نمایند. همچنین باید توجه داشته باشند که اطلاعات مهم مانند رمز اول کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی،  cvv۲ و تاریخ انقضای کارت  را بر روی گوشی تلفن همراه دخیره نکنند. 

سرهنگ فدائیان به شهروندان توصیه کرد: برای نصب اپلیکیشن های بانکی حتما از سکوهای عرضه نرم افزار موبایلی داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک ها اقدام و از دریافت و نصب اپلیکیشن های آلوده که اکثرا لینک آنها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک ها به وسیله پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی برای شما ارسال می شود، اکیدا خودداری کنید. 

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شهروندان خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه