Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@22:59:34 GMT

توسعه کردستان در بخش کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۹۸۴۵

توسعه کردستان در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهمن مرادنیا استاندار کردستان عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار اظهار داشت: دولت در کردستان برنامه‌هایی در جهت تقویت بخش کشاورزی و به طبع آن تامین آب شرب خانگی و کشاورزی اجرا کرده است که با توجه به اینکه ۱۰ درصد اراضی کشاورزی استان آبی است، در سال ۱۳۹۸ مجوز تخصیص آب شرب برای ۹۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی از وزارت نیرو در دستور کار قرار گرفت که در صورت اجرای کامل این پروژه میزان اراضی آبی به بیش از ۲۲ درصد افزایش خواهد یافت و حدود ۱۷ هزار هکتار از باغات استان هم تخصیص آب شرب خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حال حاضر ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کردستان به صورت آبی در حال فعالیت است که در خصوص افزایش درصد اراضی آبی، نیازمند تامین اعتبار برای پروژه‌های آب شرب در شرق استان است که با اقدامات صورت گرفته ردیف اعتباری در بودجه ۱۴۰۰ اجرای پروژه‌های بخش آب در همه شهر‌های استان در نظر گرفته شد.

استاندار کردستان با اشاره به طعم و بوی آب شرب شهر سنندج در تابستان گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های در دست اجرا جهت رفع این مشکل، به آغاز عملیات انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه آب سنندج از بهمن ماه ۱۳۹۹ است که با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه با اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دهه فجر ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مرادنیا با اشاره به طرح‌های در دست اجرای تامین آب شهر‌های قروه و دهگلان از سد قوچم، بانه از سد عباس آباد و سقز از سد چراغ ویس گفت: با آغاز عملیات انتقال آب از سد سیاه زاغ به شهر‌های بیجار و یاسوکند بیش از ۱۷ میلیارد ریال نیاز است که طبق تفاهم نامه ایی با قرارگاه خاتم‌الانبیا در آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

او یادآور شد: از محل سد سیاه زاغ تامین آب برای هفت هزار هکتار اراضی کشاورزی بیجار در نظر گرفته شده بود که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تامین آب از این محل، جهت پروژه‌های صنعتی هم در نظر گرفته شده است.

استاندار کردستان با اشاره به پروژه پتروشیمی بیجار که وعده آن داده شده و تمامی کار‌های آن انجام شده است، گفت: متأسفانه به دلیل اینکه صندوق توسعه با کمبود منابع مواجه است این پروژه فعلا اجرایی نشده است، اما امید است با گشایش در فروش نفت و تامین منابع صندوق توسعه، این پروژه به زودی عملیات اجرایی آن آغاز گردد.

در ادامه جلسه شورای اداری، عملیات کلنگ زنی خط انتقال آب شرب از سد سیاه زاغ دیواندره در منطقه چنگیز قلعه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد و همچنین از وضعیت ۱۲ کیلومتری راه بیجار به دیواندره بازدید کردند.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاوری تامین آب اراضی کشاورزی تامین آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد محمدی زاده اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: این شهر در ساحل خلیج فارس در منطقه دلوار قرار دارد و این مجموعه در مساحت ۸۵۰ هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع در ۲ شهر مولد کشاورزی استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰ هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۸۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهر‌های مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان دارد.

دیگر خبرها

  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور