Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن رضایی، ظهر امروز در محل دبیرخانه مجمع با «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق و هیئت همراه دیدار و پیرامون مسائل مهم منطقه و گسترش همکاری‌های ایران و عراق گفتگو کرد و دو طرف تاکید کردند، همکاری‌های دو کشور می‌تواند در استقلال، امنتیت و اقتصاد یک الگوی جمعی برای روابط در منطقه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار رضایی با خوش‌آمدگویی به رئیس جمهور عراق، گفت: ملت‌های ایران و عراق پیوند ریشه دار خونی و اعتقادی دارند و تاریخ تمدن این دو کشور گواه عظمت و دوستی‌های مردم ایران و عراق است. ایران و عراق تاریخ و دین مشترک دارند و می‌توانند محور فعالیت‌های اقتصادی در منطقه آسیای جنوب غربی قرار گیرند.

وی افزود: استقلال، امنیت و پیشرفت عراق برای جمهوری اسلامی اهمیت دارد و خون شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گواه صدق این است که ما می‌خواهیم مردم عراق در امنیت و صلح به پیشرفت و اعتلا برسند. ما در این راه از شما حمایت خواهیم کرد و امیدواریم که همکاری‌های ما در همه امور گسترش پیدا کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت خروج نیروهای خارجی از عراق؛ گفت: آرامش، ثبات و امنیت دو کشور ایران و عراق بر ثبات و امنیت کل منتطقه تاثیر گذار است. یکی از عوامل تنش در منطقه، حضور نیروهای بیگانه است.

در این دیدار برهم صالح با ابراز خشنودی از سفر به ایران، از حسن نظر اقای رضایی نسبت به گسترش روابط دو کشور قدردانی و آرزو کرد در دولت جدید جمهوری اسلامی، مبادلات و همکاری‌ها توسعه پیدا کند.

رئیس جمهور عراق پیشنهاد کرد دو کشور به صورت ویژه در طرح‌های اقتصادی در استان‌های خوزستان و بصره اقدام کنند و همکاری‌های خود را در حوزه محیط زیست و آب و گردشگری گسترش دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با استقبال از پیشنهاد رئیس جمهور عراق برای همکاری ویژه دو کشور در استان‌های جنوبی دو کشور برای رفع مشکلات موجود، گفت: ما از هر نوع تلاش مشترک بویژه در موضوعات اقتصادی و نیز بیابان زدایی و حل بحران ریزگردها استقبال می‌کنیم و اعتقاد داریم در سایه همکاری ایران و عراق، استان‌های خوزستان ایران و بصره در عراق، شکوفا خواهند شد.

در این دیدار، فواد حسین وزیر امور خارجه و قاسم اعلاجی مشاور امنیت ملی عراق و صادق حسینی معاون بین الملل و اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمد نظری مدیر کل بین الملل مجمع حضور داشتند.

کد خبر 5274617 سید مهدی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: برهم صالح عراق محسن رضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام سیدابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده امریکا مراسم تحلیف هیئت دولت اسحاق جهانگیری برجام مقام معظم رهبری حسن روحانی محمد باقر قالیباف ارتش جمهوری اسلامی ایران آیت الله خامنه ای رئیس جمهور عراق ایران و عراق دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۳۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد الصحاف» سخنگوی جنبش حقوقی مردمی عراق تاکید کرد طرف آمریکا از گروهک‌های تروریستی برای تضمین منافع خود در عراق حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: آمریکا از هر راهی که شده تلاش می‌کند از باقی مانده تشکیلات تروریستی داعش در عراق به عنوان بهانه‌ای برای طولانی کردن حضور خود در این کشور محافظت کند.

الصحاف اضافه کرد: موضع آمریکا، تداوم حضور نظامی در عراق برای تضمین منافع خود در این کشور و منطقه به ویژه خلیج فارس است.

وی بیان کرد: حضور آمریکا در عراق غیر قانونی بوده و باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک بر اساس یک جدول زمانی مشخص به پایان برسد.

هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی روز گذشته تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری با هدف باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد. این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

کد خبر 6090762

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است