Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@08:46:16 GMT

حل مشکلات معیشتی و اقتصادی اولویت کاری دولت سیزدهم است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۹۷۳۳

حل مشکلات معیشتی و اقتصادی اولویت کاری دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش اسالم با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان، به بیان فضائل امام حسین (ع) و اهمیت نشر و گسترش آن از طریق احیای مراسم عزاداری پرداخت.

وی با بیان اینکه عمر ۵۷ ساله حضرت سیدالشهدا (ع) سراسر برکت بوده و درس گرفتن از آن موجب هدایت است، افزود: نباید در مراسم عزاداری فقط به ۱۰ روز محرم اکتفا کرد، باید به بیان هدف و رسالت قیام سیدالشهدا پرداخت و از بیان مطالبی که موجب وهن و کاستن شأن اهل بیت (ع) است خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اسالم در مورد روی کار آمدن دولت سیزدهم و مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور جدید، اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «سنت تنفیذ که مبتنی بر قانون اساسی و رسم ماندگار امام راحل (ره) است نشان عقلانیت و حاکمیت آرامش در کشور و موجب ایجاد نشاط و امید و فرصت درس گرفتن و عبرت آموزی از دولت‌های گذشته است.

وی با اشاره به بیانات رهبری در مورد شخصیت آیت الله رئیسی و اشاره به شعار مردمی بودن ایشان و سابقه عملی آن، افزود: مردمی بودن و حضور در میان مردم از نقاط قوت دولت جدید است که باید در عمل هم محقق شود و علاوه بر در کنار مردم بودن از ظرفیت نخبگان در جهت تحقق شعارهای انقلاب اسلامی به ویژه رسیدگی به محرومان و مستضعفان استفاده شود.

حجت الاسلام باقری برگزاری مراسم تحلیف در حضور نمایندگان مردم و مهمانان مختلف داخلی و خارجی را نشانه شکوه و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مورد ایجاد شفافیت و مبارزه برای خشکاندن ریشه‌های فساد، گفت: این برنامه و این روحیه نشان دهنده آن است که عزم جدی برای مبارزه با فساد در دولت سیزدهم وجود دارد.

وی ادامه داد: حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، ایجاد ارتباط سازنده و گسترده با کشورهای جهان به خصوص کشورهای منطقه و همسایه و رفع تحریم‌ها بر اساس طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی کارآمد از مهمترین برنامه‌های اساسی دولت جدید است که با همکاری و همراهی همه قوا محقق خواهد شد.

امام جمعه اسالم در خصوص طرح موسم به «صیانت از فضای مجازی» نیز با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای بدون اطلاع دقیق از روند این مسئله چنان فضایی را در جامعه القا کرده اند که گویا قرار است ارتباط ما با دنیا قطع و شبکه‌های اجتماعی بزرگی فیلتر و مسدود شوند، اضافه کرد: بررسی طرح صیانت از فضای مجازی به معنای پایان اینترنت و انسداد ارتباط با دنیا نیست.

وی با بیان اینکه بررسی این طرح در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی، یعنی بررسی در کمیسیون مورد تصویب مجلس قرار گرفته است، افزود: یقیناً بررسی چنین طرح مهمی نیازمند تشکیل کارگروه‌های تخصصی در سطح نخبگان و فعالان فضای مجازی از همه سطوح و اقشار است.

باقری با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس در طرح کردن قوانین پیشنهادی باید موقعیت زمانی و مختصات اجتماعی را نیز در نظر بگیرند، گفت: امروز مشکل اصلی مردم و جامعه مسئله اقتصاد و معیشت است. مجلس در ابتدای تشکیل دولت جدید به بررسی مشکلات اقتصادی و صیانت از سفره مردم بپردازند.

امام جمعه اسالم با اشاره به اوج گیری موج پنجم ویروس کرونا و آمار بالای تلفات آن ضمن قدردانی از کادر درمان از مردم خواست با رعایت نکات بهداشتی و به خصوص جلوگیری از برگزاری جشن‌های شلوغ و پر ازدحام عروسی که هیچ گونه نکته بهداشتی در آن رعایت نمی‌شود مانع انتشار این ویروس شوند.

کد خبر 5274949

منبع: مهر

کلیدواژه: اسالم مشکلات معیشتی خطبه های نماز جمعه محمد جواد باقری ویروس کرونا شورای شهر واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا محرم 1400 ماه محرم کرمانشاه گرگان اردبیل واکسیناسیون ایلام عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است

امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: سنندج مرکز دین و عرفان و شهر مسجد و مناره و زادگاه بابا مردوخ‌ها، اردلانی‌ها و در مجموع جوانمردان و شیرزنانی است که نام پر آوازه آنها همواره بر تارک تاریخ درخشیده است.

امام جمعه اهل سنت سنندج با تبریک هفته کار و کارگر، تصریح کرد: کارگران تلاشگران به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید هستند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام در مورد کارگران می‌فرمایند، قبل از خشک شدن عرق کارگران حق و حقوق‌شان را پرداخت کنید، افزود: توجه پیامبر مکرم اسلام به افرادی که نقش مهمی در به حرکت درآوردن چرخ‌های توسعه و تولید دارند نگاه از جایگاه ویژه آنان دارد.

وی تصریح کرد: امنیت کشور، امنیت مردم، اجرای عدالت، رسیدگی به مشکلات، ایجاد اشتغال برای جوانان از مسائل بسیار مهمی است که خوشبختانه در کشور ما توجه خاصی به آن صورت می‌گیرد.

وی افزود: دولت سیزدهم به بهترین شیوه توان خود را در مسیر رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال جوانان گذاشته و خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم.

وی بر لزوم همکاری مردم با مسئولان برای تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است به همین دلیل رهبر معظم انقلاب در شعار امسال از عبارت «جهش تولید با مشارکت مردم» استفاده کردند.

امام جمعه سنندج در ادامه به وضعیت مردم فلسطین و غره هم گریزی زد و گفت: از یک سو شهادت بی‌شمار مسلمان و زخمی شدن تعداد زیادی زن، مرد و کودک در فلسطین اشغالی یک درد بزرگ است و بی‌تفاوتی سران و ممالک اسلامی و مجامع بین‌الملل درد بزرگتر است.

وی تصریح کرد: سکوت مجامع بین‌المللی در برابر این ظلم عظیمی که به مردم مسلمان و بی‌گناه غزه صورت می‌گیرد جای سوال دارد باید به حال آینده بشریت گریست.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی