Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول برنامه بیماری های عروق ریوی انجمن متخصصین ریه ایران با اشاره به توان علمی و تخصصی متخصصان تبریز در بیماری های فشار خون ریوی و بیماری های عروق ریه اظهار کرد: در حال حاضر جراحی لخته مزمن در مراکز محدودی در اروپا و آمریکا انجام می شود و تبریز امروز قابلیت تبدیل شدن به قطب جراحی لخته مزمن کشور و خاورمیانه را دار می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر فرید رشیدی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طبق استاندارد جهانی مراکزی قادر به درمان این بیماران می باشند که مرگ و میر کمتر از 5 درصد داشته باشند. در حال حاضر با تلاش های بسیار صورت گرفته در طول 6 سال گذشته و حضور تیم جراحی، بیهوشی، داخلی ریه و پرستاری زبده  موفق به دست یابی به این استاندارد مهم در دانشگاه علوم پزشکی تبریز شده ایم که در این میان نقش جراح برجسته قلب جناب آقای دکتر پرویزی غیر قابل انکار میباشد..

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در تبریز برای تحقق برنامه های عروق ریوی گفت: برگزاری کنگره بین المللی عروق ریوی در تیر ماه سال 1394 سر آغاز حرکت های بزرگی در این حوزه بوده است به طوری که در آن سال ها با وجود محدودیت های فراوان سخنرانانی از کشورهای امریکا و ترکیه در کنگره حضور یافتند.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین المللی بیماری های فشار خون ریوی و بیماری های  عروق ریه  اظهار کرد: این کنگره به صورت مرتب هر دو سال یکبار در تبریز برگزارشده است و امسال نیز تلاش کردیم تا دستاوردهای روز دنیا از طریق حضور 21 سخنران خارجی از ده کشور دنیا  در این کنگره تشریح شود.

وی گفت: امسال به علت برگزاری مجازی کنگره حضور متخصصان بنام خارجی تسهیل شده بود و متخصصین از کشورهای آمریکا، فرانسه، جمهوری چک، هلند، انگلستان،آلمان ،ترکیه و ژاپن به ایراد سخنرانی و تشریح آخرین دستاورده های روز دنیا در این حوزه پرداختند.

دکتر رشیدی، از استقبال بسیار خوب پزشکیان مرتبط از برگزاری این کنگره خبر داد و گفت: بالغ بر 3500 نفر در طول سه روز برگزاری این کنگره استفاده کردند.

وی از حضور مسئول برنامه های لخته مزمن ریوی مرکز سان دیگوامریکا به عنوان مهمترین مرکز دنیا در این زمینه در این کنگره خبر داد و افزود: این کنگره با حضور متخصصان بنام و مطرح جهانی  از جمله ، رئیس انجمن ریه اروپا، رئیس انستیتو تحقیقاتی بیماری های عروق ریه، مسئول انجمن عروق ریوی ترکیه و ... یکی از بزرگترین و موفق ترین نشست ها در خاورمیانه بوده است.

فوق تخصص ریه و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به توسعه  فعالیت های درمانگاه عروق ریوی تبریز در طی سال های گذشته گفت فعالیتهای این مرکز در طی سالهای اخیر گسترش چشمگیری یافته است تمرکز ما نیز توسعه این مرکز مطابق بهترین استانداردهای جهانی بوده است به طوری که امروز بیمارانی از زاهدان، کرمان، شیراز، اصفهان ، کرمانشاه ، بوشهر و دیگر شهر ها به مرکز تبریز ارجاع داده می شوند و این اعتماد جلب شده است تا پزشکان متخصص ارجاعات خود را به این مرکز داشته باشند.

دکتر رشیدی  با اشاره به انجام نخسیتن عمل جراحی لخته مزمن حدود 15 سال پیش در تبریز توسط جناب آقای دکتر پرویزی افزود: عمل جراحی لخته مزمن در مراکز محدودی در دنیا انجام می شود و ما در تلاش هستیم تا بیماران سایر کشور های همجوار از جمله عراق، گرجستان، آذربایجان، تاجیکستان و ... را به این مرکز جذب کنیم و در این راستا ویزیت بیماران نیز به صورت مجازی صورت می گیرد و در صورت قطعیت برای حضور دعوت می شوند.

در خاتمه وی همچنین اشاره نمود زیر شاخه بیماری های عروق ریوی انجمن متخصصین ریه ایران در طی سالهای گذشته تلاشهای زیادی در جهت گسترش توان علمی پزشکان در این زمینه با برگزاری برنامه های متخلف آموزشی و کارگاهها در سطوح تخصصی و فوق تخصصی نموده و در صدد گسترش درمانگاههای ارجاعی بیماری های عروق ریوی و فشار خون ریوی در سطح کشور می باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیماری های عروق عروق ریوی فشار خون ریوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد

دکتر حسن هاشمی پور متولد ۱۳۵۰ در رفسنجان است که مقطع کارشناسی در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه تهران و مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر را گذرانده است.

وی استاد تمام مهندسی شیمی بوده که دارای سابقه تدریس ۲۳ سال در دانشگاه های شهید باهنر کرمان و ولی عصر (عج) رفسنجان است.

حوزه تخصص وی سینتیک شیمیایی و جداسازی مواد در قالب پژوهش های تجربی و ریاضی با تاکید بر فناوری نانو است که نتایج این تحقیقات چاپ حدود ۱۰۰ مقاله در مجلات معتبر ملی و بین‌المللی، یک ثبت اختراع بین‌المللی، یک کتاب با ناشر بین‌المللی و دو کتاب با ناشر ملی است.

دکتر هاشمی پور در حوزه فناوری دارای یک شرکت دانش بنیان با تولید محصولات آرایشی و بهداشتی است. 

وی دارای فعالیتهای اجرایی متعدد در سطح ملی و استانی است. همچنین در حوزه ارتباط با صنعت پروژه های صنعتی متعددی با صنایع مختلف دارد که نتایج عملی و کاربردی داشته است.

دستاورد مجموعه این فعالیت ها منجر به آن شد که در سال ۱۴۰۱ از سوی وزارت عتف، دانشمند برتر کشور در حوزه ارتباط با صنعت معرفی شود.

گفتنی است: طی مراسمی روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور مسئولین کشوری در دانشگاه تهران از دکتر هاشمی پور به عنوان استاد نمونه کشوری تقدیر و تجلیل خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • ۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی