Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرید رشیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های موجود در حوزه درمان بیماری های عروق ریوی در تبریز اظهار داشت: با توجه به این قابلیت ها و البته حساس بودن اقدامات درمانی این بیماران، از 6 سال قبل همایشی برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های موجود و توانمندی و تخصص پزشکان کشور در شاخه بیماری های عروقی و ریوی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نخستین کنگره تیر ماه سال ۹۴ به همت مرکز تحقیقات سل و ریوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با حضور سخنرانانی از آمریکا و ترکیه در تبریز برگزار شد که به دلیل جایگاه برجسته سخنرانان دعوت شده از آمریکا  انعکاس گسترده و مطلوبی داشت و همین امر موجب شد تا دو کنگره دیگر تا سال ۹۸ برگزار شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز تصریح کرد: خوشبختانه در سایه اقدامات و تلاش های صورت گرفته برای تداوم برگزاری این همایش ها و با وجود تمام محدودیت های مالی و دشوار بودن سفر متخصصان اروپایی و آمریکایی به کشور در نتیجه مسائلی از جمله تحریم ها، در سال ۹۸ شاهد افزایش سه برابری سخنرانان بین المللی بودیم به گونه ای که کنگره سوم با ۱۰ سخنران از هفت کشور برگزار شد.

وی شیوع کرونا را فرصت جدیدی برای برگزاری بهتر و سهل تر چهارمین کنگره بین المللی فشار خون ریوی و بیماری های عروقی و ریوی در تیر ۱۴۰۰ دانست و گفت: با توجه به محدودیت های کرونایی تصمیم بر آن شد تا چهارمین کنگره بصورت مجازی برگزار شود که این امر شرایط را برای دعوت و حضور اساتید بزرگ حوزه بیماری های عروق ریوی تسهیل کرد و توانستیم کنگره سه روزه در سطح علمی  بسیار بالا در سطح آسیا و خاورمیانه با حضور ۲۱ سخنران برجسته از ۱۰ کشور از جمله آمریکا، ژاپن، فرانسه، جمهوری چک، اتریش، هلند، انگلستان و آلمان و سه هزار و ۵۰۰ شرکت کننده در روزهای دوم تا چهارم تیر سال‌جاری بصورت مجازی برگزار کنیم.

رشیدی بررسی موضوعاتی چون فشار خون ریوی و بیماری های عروق و ریه را از مهمترین محورهای کنگره مجازی چهارم برشمرد و افزود: خوشبختانه کنگره چهارم انعکاس بسیار مثبتی در سطح منطقه داشته و با توجه به دستاوردها و نتایج مطلوب برگزاری مجازی این رویداد با حضور مسئول برنامه لخته های مزمن ریوی از مرکز سن دیه گو آمریکا و ابداع کننده انجام عمل آنژیوپلاستی ریوی از ژاپن، در نظر داریم کنگره پنجم را نیز به همین شیوه برگزار کنیم.

وی با اشاره به انجام نخستین عمل لخته مزمن ریوی کشور در تبریز و در ۱۵ سال پیش اظهار داشت: از سال ۹۴ درمانگاه بیماری های عروقی و ریوی در مرکز درمانی آموزشی امام رضا (ع) تبریز راه اندازی و اکنون به یکی از مهمترین مراکز ارجاعی کشور در این حوزه تبدیل شده به گونه ای که حتی عملکرد این درمانگاه به ویژه در زمینه لخته های مزمن مورد تأیید مرکز بیماری های عروق ریوی سن دیه گو آمریکا به عنوان یکی از قطب های جهانی این حوزه قرار گرفته و مواردی از ارجاع بیماران ایرانی از سوی این مرکز به درمانگاه بیماری های عروق ریوی تبریز صورت گرفته است.

 راه اندازی نخستین مرکز درمان بیماری لخته مزمن ریوی 

مسئول برنامه بیماری های عروقی و ریوی انجمن فوق تخصص ریه ایران جذب بیماران و توسعه حوزه درمان و آموزش در کشورهای منطقه از جمله آذربایجان و گرجستان را از مهمترین اهداف دراز مدت این حوزه عنوان و تصریح کرد: راه اندازی نخستین مرکز درمان بیماری لخته مزمن ریوی برای عمل لخته های مزمن از 7 سال پیش در تبریز نیز دستاورد دیگری است که این شهر را پس از تهران در زمره معدود شهرهای دارای چنین مرکزی قرار داده و این در حالی است که حتی در سطح جهانی و حتی کشورهای پیشرفته اروپایی نیز برای هر ۴۰ میلیون نفر تنها یک مرکز وجود دارد به گونه ای که به دلیل تخصصی و پیچیده بودن تشخیص و درمان لخته های مزمن ریوی در اروپا تنها کشورهایی همچون اسپانیا، انگلیس، اتریش و آلمان و ایتالیا و فرانسه دارای چنین مراکزی هستند و سایر کشورها بیماران خود را به این مراکز ارجاع می دهند.

جذب و درمان بیمارانی از عراق، آذربایجان، گرجستان و تاجیکستان 

وی از جذب و درمان بیمارانی از عراق، آذربایجان، گرجستان و تاجیکستان در این مرکز نیز خبر داد و افزود: با توجه به شرایط کرونایی موجود و البته تسهیل شرایط برای بیماران، پلتفورم و زیرساخت های ویزیت و درمان مجازی نیز در این مرکز در حال طراحی و راه اندازی است تا پس از انجام بررسی های لازم و در صورت نیاز نسبت به حضور بیمار برای ادامه مراحل درمانی اقدام شود.

رشیدی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حال حاضر مرکز ارجاعی و مشورتی در حوزه درمان بیماری های عروق ریوی است و در گام بعدی به دنبال معرفی این مرکز در سطح کشورهای منطقه با هدف توسعه اقدامات آموزشی و درمانی هستیم و با وجود تمام محدودیت ها و مشکلات، توانسته‌ایم قدم های مهمی در این مسیر برداریم به گونه ای که با دستیابی به آمار مرگ و میر بیماران لخته مزمن به زیر 5 درصد در بیمارانی که در مرکز درمان بیماری های عروق ریوی تبریز عمل شده اند، موفق به دستیابی به استاندارد جهانی در این زمینه شده‌ایم.

مسئول برنامه بیماری های عروقی و ریوی انجمن فوق تخصص ریه ایران خاطرنشان کرد: زیر شاخه بیماری‌های عروق ریوی این انجمن در سال‌های گذشته با برگزاری برنامه‌های متخلف آموزشی و کارگاه‌ها در سطوح تخصصی و فوق تخصصی، تلاش‌های زیادی به منظور گسترش توان علمی پزشکان در این زمینه  کرده و در صدد گسترش درمانگاه‌های ارجاعی بیماری‌های عروق ریوی و فشار خون ریوی در سطح کشور است.

انتهای پیلم/60015

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز درمان فشار خون بیماران ریه دانشگاه علوم پزشکی تبریز ترکیه اتریش هلند انگلستان جمهوری آذربایجان بیماری های عروقی و ریوی درمان بیماری های عروق بیماری های عروق ریوی فشار خون ریوی گونه ای مرکز درمان راه اندازی مزمن ریوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۵ هزار نیروی جدید در دور دوم استخدامی‌ها که به زودی اعلام خواهد شد، جذب این وزارت می‌شوند.

بهرام بنده یزدانی روز شنبه در آیین آغاز کار ساخت مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیای شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در دوره های پیش سهمیه مناسبی برای استخدامی نیروهای بهداشت و درمان در نظر گرفته نشد و این بخش با مشکل مواجه بود.

وی افزود: رایزنی‌ها برای استخدام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا سهمیه مناسبی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باشد.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: مسیر قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران، ۹۰۰ نفر در سال گذشته را شامل شد و این خود کمک بزرگی به امنیت شغلی کارکنان و وضعیت کیفی شاخص های استخدامی منابع انسانی کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای استفاده از این ظرفیت جدید استخدامی که به زودی اعلام رسمی می شود در مدیریت منابع انسانی وزارتخانه در حال انجام است.

بنده یزدانی در ادامه اضافه کرد: هزینه های کلانی در بحث خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم انجام شده که اختصاص هفت میلیون و ۳۰۰ هزار یورو تجهیزات به خراسان شمالی از این موارد است.

وی افزود: اعتبارهای بیشتری برای بخش درمان خراسان شمالی در دور سوم سفرهای مسئولان وزارتخانه به این استان اختصاص می‌یابد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • پورحمیدی تحت فشار الماس شد!
  • اسراییل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • هافبک نیوکاسل در مسیر تبدیل شدن به راننده کامیون / عکس