Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، بیش از ۳۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در فارس به این بیماری مبتلا شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۱۱۰ هزار و ۷۹۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۳۱ هزار و ۴۹۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۳۱ هزار و ۴۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۴ هزار و ۴۶۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۵۵ هزار و ۹۵۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز چهار هزار و ۱۸۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۴۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند. دکتر همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۱۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را پنج هزار و ۳۵۵ نفر اعلام کرد. معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۳۱۱ هزار و ۶۸۲ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند. این مقام مسوول در دانشگاه با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس و فوت ناشی از آن اظهار کرد: تمامی تخت های بخش های کووید۱۹ بیمارستان های دولتی، خصوصی و پشتیبان تکمیل شده و بیماران بسیاری در لیست انتظار بستری قرار دارند، بنابراین با توجه به شدت سرایت پذیری بالای کرونای دلتای هندی، راهی جز رعایت جدی پروتکل های بهداشتی نداریم. دکتر همتی با بیان اینکه تاکنون ۹۵۹ هزار دوز واکسن علیه بیماری کووید۱۹ به مردم فارس تزریق شد، افزود: در حال حاضر علاوه بر تزریق واکسن به گروه های در معرض خطر، افراد بالای ۵۱ سال نیز در برابر این بیماری واکسینه می شوند. معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: کرونا دلتا به مراتب خطرناک تر از سوش های قبلی است که به راحتی می تواند خانواده ها را درگیر کند و ضرورت دارد تمام مردم استان اعم از افرادی که واکسینه شدند و یا در نوبت های واکسیناسیون قرار دارند، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از دورهمی های خانوادگی و ترددهای غیر ضروری، دوری از مراسم های عقد، عروسی و ترحیم را جدی بگیرند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۰۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار دانشجویان دستگیر شده در دانشگاه‌های آمریکا به بیش از هزار نفر رسید

در حالی که تظاهرات دانشجویی برای اعلام حمایت از فلسطین در بیش از ۲۰ دانشگاه آمریکا ادامه دارد، منابع اعلام کردند که تاکنون بیش از هزار معترض حامی فلسطین توسط نیرو‌های پلیس دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، در برخی دانشگاه‌ها مثل دانشگاه «کلمبیا» در نیویورک که تاکنون مرکز تظاهرات بوده، اعتراضات در حال تشدید شدن است.

اوایل روز گذشته، دانشجویان این دانشگاه در پردیس منهتن مقابل تالار «همیلتون» ایستاده و زنجیره انسانی تشکیل دادند. تالار «همیلتون» یکی از چندین ساختمانی است که قبلاً در جریان اعتراضات حقوق مدنی و ضدجنگ ویتنام در سال ۱۹۶۸ محل اعتراضات دانشجویی بود و اکنون نیز گفته می‌شود که به تصرف معترضان درآمده است. 

این دانشجویان خواستار عدم ارتباط دانشگاه با شرکت‌های حامی اسرائیل، شفاف‌سازی محل دریافت بودجه و سرمایه‌گذاری و همچنین عفو دانشجویان و اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات با اقدامات تنبیهی مواجه هستند. 

دانشگاه کلمبیا اعلام کرده دانشجویانی که در تالار همیلتون حضور دارند را اخراج خواهد کرد. 

افزون بر این، گفته می‌شود در تظاهراتی دیگر در ایالت «اورگن» معترضان کتابخانه دانشگاه دولتی پورتلند را تصرف کرده‌اند. نیرو‌های پلیس وارد دانشگاه شده و پس از درگیری خشونت‌آمیز با دانشجویان معترض تعدادی را دستگیر کردند.

موج چند روزه تظاهرات ضدجنگ در محیط آکادمیک، مظهر نارضایتی جوانان آمریکایی از نحوه مدیریت دولت بایدن در خصوص جنگ علیه غزه است. نظرسنجی اخیر سی‌ان‌ان نشان می‌دهد ۷۱ درصد بزرگسالان آمریکایی از اقدامات بایدن در خصوص جنگ غزه ناراضی هستند. این رقم در مورد افراد زیر ۳۵ سال، ۸۱ درصد است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • شمار دانشجویان دستگیر شده در دانشگاه‌های آمریکا به بیش از هزار نفر رسید