Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مه ولات گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پروانه حمل ۳۰۴ تن چوب صادر شده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مه ولات با بیان این خبر گفت: با توجه به اینکه مهمترین وظیفه سازمان جنگلها، مراتع وآبخیزداری کشور حفظ، حراست و توسعه از عرصه های  ملی بخصوص حفظ ذخایر جنگلی می باشد و جنگلها منبع اصلی تامین چوب  در صنایع وابسته تلقی می گردد و در مناطق کویری جنگلهای دست کاشت  و تاغزارها باعث تثبیت خاک و جلوگیری از پیشروی کویر می نماید لذا با این توضیح که سالانه ۱۵ میلیون درخت برای تولید کاغذ  قطع می شود و قطع آنها خسارت جبران ناپذیری  بر اکوسیستم و محیط زیست جانوری می گذارد و علاوه بر آن   ۵/۲ تن اکسیژن  تولید کرده و ۲% مواد مورد نیاز صنعت داروسازی از جنگل ها می باشد ضرورت حفظ این عرصه ها معنا پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود محمدزاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مه ولات اضافه کرد: با توجه به اینکه مه ولات قطب تولید پسته استان میباشد لذا پس از بازرسی های لازم و صدور مجوزه های حمل چوب در جهت  کمک به گسترش این امر از طریق دوره های آموزشی، صدور اطلاعیه، آموزش چهره به چهره ماموران یگان  با مردم در عرصه ها توانسته به سطح مهمی از اهداف و خود آگاهی بخشی در سطح  شهرستان برسد.

وی خاطر نشان کرد:  صدور پروانه حمل چوب به مواردی همچون کمک به حفظ ذخایر جنگلی، کاهش فشار  به جنگل های تاغ در جهت تولید زغال و تهیه سوخت روستا نشینان، جمع آوری چوب آلات از سطح باغات و منطقه که نقش مهمی در کنترل و مبارزه تلفیقی با آفات و بیماریها دارد موجبات افزایش درآمد باغداران از طریق فروش چوب را فراهم می نماید.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آبخیزداری مه ولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، زارع زاده در این زمینه اظهار داشت: مراحل اجرای پروژه مرمت بند تغذیه مصنوعی رحیم آباد ابرکوه (مرحله دوم) که از سال 1401 آغاز شده است، در مراحل پایانی به سر می برد. 

وی با بیان اینکه مرمت بند رحیم آباد ابرکوه تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: به منظور تکمیل فرایند مرمت این بند، عملیات اجرایی در جناح راست با عنوان مرمت بند رحیم آباد ( مرحله سوم) با انتخاب مشاور و پیمانکار آغاز شده است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد همچنین اظهار داشت:عملیات لایروبی سیل بند دم هفت اردکان و بند تغذیه مصنوعی رودخانه شور ابرکوه نیز شروع شده است. 

زارع زاده در پایان هدف از مرمت و نگهداری بندهای تغذیه مصنوعی استان را افزایش حجم مخزن به منظور کنترل سیلاب و افزایش نفوذ آب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی دانست.

دیگر خبرها

  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی