Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سید کاظم دلخوش اباتری در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس و بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص تخلفات صورت گرفته در انتصاب رئیس سازمان بورس، بیان کرد: حدود ۱۴۰ نفر از نمایندگان درخواست تحقیق و تفحص از سازمان بورس را مطرح کردند، اما هیات رئیسه به این درخواست توجهی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر ما دیدیم به بهانه قطع برق واحد‌های صنعتی قیمت هر کیسه سیمان از ۳۰ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان رسید، اما بعد تامین مجددا برق کارخانجات قیمت آن به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز تمام پروژه‌های دولتی و خصوصی و حتی ساخت و ساز مردم در هرکجایی متوقف شده است. مردم در روستا یک پاکت سیمان ندارند. چه کسی اجازه داد سیمان را به بورس ببرند؟ بورس محل دلال بازی است. بورس در چند سال اخیر سرمایه مردم را به باد داد و اکنون نیز این بلا را سر سیمان آورده است. هیات رئیسه مجلس باید این موضوع را دنبال کند.

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به تذکری وی، بیان کرد: درخواست تحقیق و تفحص شما به دست هیات رییسه نرسیده و درخواست اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه نیز همسو با این موضوع است. اما در بحث قیمت سیمان و آهن ما چندین جلسه با وزیر صمت فعلی و مدیران برگزار کردیم و به ما قول دادند قیمت هر کیلوگرم آهن بیشتر از ۱۰ هزار تومان و هر کیسه سیمان بیشتر از ۲۳ هزار تومان نشود. اما با نهایت تاسف امروز اکثر پروژه‌های عمرانی به دنبال بالا رفتن غیر متعارف و چندین برابر قیمت تمام شده مصالح ساختمانی، خوابیده است. فرمایشات شما کاملا صحیح است و وزارت صمت در این زمینه قصور کرده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: صمت مجلس مصالح ساختمانی هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری و در راستای برنامه وزارت نیرو برای اصلاح نظام مالی صنعت برق، شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور موظف شدند بخشی از انرژی برق مورد نیاز خود را از طریق بورس انرژی تهیه کنند.

بر اساس آخرین آمار و ارقام مرتبط با معاملات شرکت‌های توزیع برق در بورس انرژی، در هفته نخست شروع معاملات برق در این بازار تعداد ۱۷۹ معامله صورت گرفت که ارزش این معاملات ۱,۲۱۱ میلیارد ریال بود. در این هفته که حجم معاملات روزانه برق به یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۵۸ مگاوات ساعت رسید، همچنین پایین‌ترین قیمت بازار ۸۵۰ ریال و بالاترین قیمت نیز ۱,۲۰۰ ریال بود.

در معاملات هفته نخست ۳۲ شرکت توزیع برق در معاملات اقدام به خرید برق کردند و در مقابل ۱۰ نیروگاه خصوصی و ۱۸ نیروگاه دولتی نیز اقدام به فروش برق کردند که سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد و سهم نیروگاه‌های بخش خصوصی نیز ۴۶ درصد بود.

با تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت هفتگی به حساب وکالتی شرکت‌های توزیع، امکان معاملات به صورت مستمر با هدف اصلاح جریان مالی و ایجاد شفافیت قیمتی و کاهش نقش دولت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6089877 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود