Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:20:51 GMT

توزیع سهمیه‌ای داروی بیماران کرونایی در همدان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۶۹۱۷

توزیع سهمیه‌ای داروی بیماران کرونایی در همدان

ایسنا/همدان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در حال حاضر داروهای مصرفی برای بیماران مبتلا به کووید۱۹ به‌صورت سهمیه‌ای در استان توزیع می‌شود.

دکتر ایرج خدادادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر کمبود رمدسیویر در استان نداریم و هیچ بیمارستانی حق ندارد بیمار بستری در کل استان، را برای تهیه این دارو به داروخانه‌ها ارجاع دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدادادی تصریح کرد: با توجه به پیک پنجم کروناویروس در استان و شرایط قرمز کرونایی، مصرف داروهایی که برای بیماران مبتلا به کووید۱۹ استفاده می‌شود، چند ده برابر شده بنابراین برخی از این داروها به صورت سهمیه‌ای توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: این داروها برای مدیریت صحیح در توزیع، به‌صورت سهمیه‌ای در اختیار برخی داروخانه‌ها قرار می‌گیرند اما برای بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها مشکلی از نظر کمبود دارو نداریم و تا الان مشکل خاصی به ما گزارش نشده‌است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان خاطرنشان کرد: مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، ورودی بیمارستان‌ها کاهش پیدا کند و نیاز به دارو کم شود زیرا ما نمی‌توانیم برای همه مردم استان دارو تهیه کنیم.

خدادادی در رابطه با کمبود «سرم» در استان، بیان کرد: در حال حاضر، سرم به‌صورت سهمیه‌ای در اختیار ما قرار می‌گیرد و با توزیع و نظارت ساماندهی شده، خوشبختانه فعلا کمبود سرم در استان همدان، نداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس رمدسیویر صورت سهمیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۶۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد

سرهنگ مرتضی هادیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت مجرمانه متصدی یک واحد صنفی در یکی از محلات شهرستان فلاورجان در خصوص فروش غیرمجاز داروهای ترک اعتیاد، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران انتظامی کلانتری ۱۳ با اقدامات میدانی خود از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به این واحد صنفی اعزام و در بازرسی از محل موفق به کشف مقادیری شربت و هزار و ۵۰۰ عدد انواع قرص‌های ترک اعتیاد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با اشاره به معرفی متصدی متخلف این واحد صنفی به مرجع قضائی از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود پیرامون موارد مشکوک و مجرمانه را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6091004

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد