Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی رجبی زاده، مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان امروز در بازدید از باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان در جمع خبرنگاران این مجموعه ضمن تبریک روز خبرنگار و سختی‌های فراوان این حرفه گفت: ذهن خبرنگار برای انعکاس مطلوب اخبار و گزارش‌ها به صورت ۲۴ ساعت درگیر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه خبرنگاران بخشی از خلاء ارتباط بین ما و مردم را پر می‌کنند، نقش اهالی رسانه را برای حفظ منابع طبیعی بسیار مهم و اساسی عنوان کرد و ادامه دارد: منابع طبیعی سرمایه‌ای است که برای همه نسل‌ها مهم و اساسی می باشد.

رجبی زاده با اشاره به اینکه منابع طبیعی یک مجموعه مردمی و متعلق به مردم است، افزود: ۱۳ و ۳ دهم میلیون هکتار اراضی ملی شمال استان کرمان متعلق به منابع طبیعی است که با ۴۰۰ نیرو کار حفاظت از عرصه‌های مختلف منابع طبیعی را انجام می‌دهیم و این موضوع نسبت به مساحت زیاد عرصه منابع طبیعی قدری مشکل است.

او با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه حفظ منابع طبیعی جزو اولویت‌های ما برای توسعه‌های پایدار است، بیان کرد: برای حفظ و حراست از منابع طبیعی مهم‌ترین موضوع فرهنگ سازی اقشار مختلف است که این موضوع باید به صورت مستمر انجام گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با اشاره به آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی این موضوع را بحث مهم این روز‌های عرصه‌های منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: کاداستر اراضی ملی و اخذ سند تک برگ یکی از کار‌هایی است که هم اکنون در حال اجرا است.

او با اشاره به اینکه اجرای طرح کاداستر به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر زندگی مردم تاثیر گذار است، افزود: کاداستر اراضی ملی در شمال استان کرمان به حدود ۹۲ درصد رسیده است.

رجبی زاده با بیان اینکه با همکاری یک سمن، آموزش و پرورش و منابع طبیعی در مدارس آموزش یک میلیون نفر ساعت کودکان دبستانی صورت گرفته است، ادامه داد: طی سال‌هایی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرده است، این آموزش‌ها تعطیل نشده و در فضای شبکه شاد دنبال شده است.

او به مسئله مهم این روزها؛ یعنی آب نیز پرداخت و با اشاره به اینکه مردم باید ارزش آب را بدانند و ما باید در این زمینه حساسیت مردم را برانگیزیم و در زمینه کشاورزی و مدیریت آب تجدید نظر کنیم، گفت: بخش عمده منابع طبیعی متعلق به حوزه آبخیزداری و آب است که با طرح‌های متعدد مدیریت بارش ها، تغذیه و نفوذ آب به سفره‌های زیر زمینی صورت می‌گیرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با اشاره به اینکه باید ۶ میلیارد مترمکعب روان آب‌ها را در استان کرمان مدیریت کنیم، تصریح کرد: این موضوع باعث احیای قنوات و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی می‌شود.

او با اشاره به اینکه بیلان آب در استان کرمان منفی ۹۰۰ متر مکعب است، پیشنهاد داد در مورد مدیریت آب باید مرکز دیسپاچینک داشته باشیم و آب چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند مجهز شوند که از این طریق می‌توان بر آب حاکمیت کرد و براساس آن کشت محصولات کشاورزی را با توجه به میزان آب مدیریت کرد.

رجبی زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در دنیا تنها ایران است که ۲ ارگان برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست دارد که این موضوع گرچه مزایایی دارد؛ اما معایبی را نیز شامل می‌شود، گفت: بهتر است برای ارائه خدمات بهتر این ۲ ارگان ادغام شوند.

او با اشاره به اینکه تا زمانی که در سازمان جنگل‌ها و محیط زیست مجموعه‌ای قوی و منسجم را ایجاد نکنیم، برخی از سرمایه‌های انسانی و مالی را هدر داده ایم؛ بنابراین یکی از ضروریات حفظ منابع طبیعی ادغام این ۲ ارگان است، ادامه داد: اخیرا صحبت‌هایی مبنی بر ادغام منابع طبیعی و سازمان محیط زیست در فراکسیون محیط زیست مجلس شده است و احتمالاتی وجود دارد که این دو ارگان در کنار بحث آب ادغام شوند.

سید محمود میرکمالی، مدیر باشگاه خبرنگاران جوان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به سخنی از فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مبنی بر اینکه خبرنگاران  از حقوق مردم دفاع می‌کنند، ولی نمی‌توانند از حقوق خود دفاع کنند، گفت: حرفه خبرنگاری تاثیراتش برای مردم زیاد است.

او امتیاز باشگاه خبرنگاران را نیروی جوانی و عشق و علاقه به کار عنوان کرد و افزود: با زحمات نیرو‌های باشگاه خبرنگاران جوان کرمان توانسته ایم جایگاه خوبی در کشور داشته باشیم.

میرکمالی با اشاره به پوشش خبری مناسب برنامه‌های سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با وجود مدعوین کشوری از سوی خبرنگاران باشگاه کرمان گفت: این مرکز خوراک خبری صدا و سیمای مرکز کرمان را در زمان‌های مختلف به ویژه در پوشش خبری سخنران‌های سالگرد به خوبی تامین کرده است.

او با اشاره به پوشش خبری برنامه‌های انتخابات ۱۴۰۰ ادامه داد: باشگاه کرمان در بحث انتخابات جزو ۵ استان برتر در کشور بوده است.

مدیر باشگاه خبرنگاران جوان کرمان با اشاره به اینکه باشگاه خبرنگاران جوان کرمان در ۳ عرصه فعالیت می‌کند، تصریح کرد: آموزش برای پرورش نیرو برای فعالیت‌های صدا وسیما، انعکاس اخبار و گزارش‌های مکتوب در خبرگزاری باشگاه خبرنگاران و تولید اخبار و گزارش‌های تصویری که اغلب این گزارش‌ها از شبکه سراسری پخش می‌شود از جمله فعالیت‌های این مجموعه است.

میرکمالی با تاکید بر اینکه نیرو‌های باشگاه کرمان با عشق و نیروی جوانی بسیجی وار فعالیت می‌کنند و حرفه‌ای می‌شوند، ادامه داد: گاهی اوقات روابط عمومی ها، روزنامه‌ها و ... برای جذب نیرو از باشگاه خبرنگاران تقاضای نیرو می‌کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی محیط زیست باشگاه خبرنگاران جوان کرمان او با اشاره شمال استان کرمان حفظ منابع طبیعی منابع طبیعی رجبی زاده محیط زیست گزارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟

 امروز خبری مبنی بر شکستن یک سد خاکی معیشتی در فضای مجازی منتشر و موجب نگرانی برخی شد که رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و بخشدار بخش نوبران ساوه (استان مرکزی) در خصوص این اتفاق توضیحاتی را ارائه کردند.

به گزارش ایرنا، این سد بین روستاهای سنگگ و مراغه توسط جهاد سازندگی وقت احداث و سال گذشته بهره برداران نسبت به افزایش ظرفیت ذخیره آن اقدام کردند که به گفته رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه، آبگیری بیش از حد مجاز، باعث بروز برخی آسیب ها به پیشانی آن شده است.

کامیار گراوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سد در سال ۱۳۷۰ توسط جهاد سازندگی احداث شده است تا اینکه در سال گذشته نیز با افزایش ارتفاع حدود ۲ متر و ۸۰ سانتی متری موافقت شد.

وی با بیان اینکه اهالی پارسال زیر نظر کارشناسان فنی این اداره نسبت به افزایش ارتفاع اقدام کردند یادآور شد: این سد قبل از افزایش ارتفاع حدود ۴۵ مترمکعب ظرفیت ذخیره داشت که هم اکنون به ۶۰ مترمکعب رسیده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه افزود: ایام عید که بر اثر بارش های بهاری این سد معیشتی سرریز کرد و بررسی های کارشناسی از سوی اداره منابع طبیعی انجام شد اما برخی از بهره برداران پس آن نسبت به مسدود کردن محل سرریز به منظور ذخیره بیشتر آب پست سد اقدام می کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش حجم و ارتفاع آب باعث افزایش تشدید فشار آب به بخش فوقانی سرریز و موجب ریزش پاشنه و شسته شدن خاک بخشی از پشت سد شده است یادآور شد: هرچند در این اتفاق هیچ آسیبی به بدنه اصلی وارد نشده است اما کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه به همراه کارشناسان سایر دستگاه ها در محل حاضر و موارد لازم برای ارتقای ایمنی سد را اعلام کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون محل تخلیه آب این سد بازگشایی و مقرر شده روند تخلیه تا رفع آسیب ها، ایمن سازی کامل پاشنه و رسیدن آب به حجم مناسب ادامه خواهد داشت.

بخشدار نوبران ساوه نیز در این ارتباط با بیان اینکه به محض اطلاع از وضعیت سد به همراه کارشناسان منابع طبیعی، اعضای شورای اسلامی روستا، نمایندگان دادگستری در روستای مراغه حاضر و اقدامات اولیه ایمن سازی آن انجام شد.

یوسف حیدری یادآور شد: به اعضای شورای اسلامی روستا و معتمدان تاکید شد نظارت بیشتری داشته باشند تا بهره برداران به سلیقه شخصی دخالتی در این امور نداشته باشند.

روستای سنگک در ۷۹ کیلومتری و روستای مراغه نیز در ۷۲ کیلومتری شهر ساوه واقع شده است.

بخش نوبران ساوه داری ۸۰ روستا با ۲۵ هزار نفر جمعیت بوده که ۶۷ مورد این آبادی ها بالای ۲۰ خانوار است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس