Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@02:14:23 GMT

بیمارستان کانکسی بم راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۹۸۲۳

بیمارستان کانکسی بم راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بیمارستان کانکسی واقع در محوطه بیمارستان پاستور شهرستان بم روز چهارشنبه با ظرفیت ۴۴ تخت و بیش از پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار راه‌اندازی شد.

این بیمارستان در مساحت ۳۶۰ مترمربع راه اندازی شد تا بتواند در کنار سایر مراکز درمانی موجود در شرایط همه گیری کرونا پاسخگوی نیاز‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مازیار اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم در حاشیه افتتاح این بیمارستان گفت: این بیمارستان تنها برای بیماران کرونایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه در شرایط بحرانی از آن استفاده خواهد شد و استفاده از آن تنها مختص به دوره کرونا نخواهد بود.

او ادامه داد: نگرانی در شرق استان به دلیل کمبود فضای درمانی وجود داشت و برای راه اندازی این بیمارستان از کانکس‌های زمان زلزله استفاده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم اضافه کرد: این بیمارستان در دو فاز راه اندازی خواهد شد که در هر فاز آن ۴۴ تخت وجود دارد یعنی به طور جمع ۸۸ بیمار در این فضا بستری خواهد شد.

اویسی تاکید کرد: برای راه اندازی این بیمارستان مبلغ دو میلیارد تومان به همت خیران برای خرید تجهیزات غیردرمانی از جمله گرمایشی و سرمایشی، تخت، کپسول و تشک هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم توضیح داد: همچنین مبلغ سه میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات درمانی مانند ونتیلاتور، الکترو شوک، تشک مواج، پمپ سرم و... توسط وزارتخانه بهداشت به دانشگاه اهداء شده است.

او اضافه کرد: برای بهسازی کانکس‌ها و تاسیسات و آب و برق از محل اعتبارات دانشگاه هزینه شده است.

اویسی افزود: نگران افزایش روند بیماری بعد از مراسم عزاداری هستیم، زیرا به دلیل تجمع‌های پیش رو یکسری مراسم عزاداری غیر از فضای مجازی دیده شده که بدون رعایت دستورالعمل ها در حال برگزاری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم از کمک خیران به خصوص مدیرعامل مجتمع معدنی فرآوری سرب و روی خان خاتون تشکر کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا تخت بیمارستانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام

محمد صادق معلم زاده معاون درمان دانشکده پزشکی تربت جام گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، خوشبختانه بخش شیمی درمانی سرپایی در مرکز آموزشی درمانی سجادیه واقع در منطقه جام راه اندازی شد.

وی افزود: این بخش با هدف ارائه خدمات شیمی درمانی به بیماران مبتلا به سرطان در منطقه جام و ارتقای سطح دسترسی آنها به خدمات درمانی تخصصی راه اندازی شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: از این پس، بیماران منطقه تربت جام، تایباد، صالح آباد، باخرز می‌توانند بدون نیاز به تحمل سفر‌های طاقت فرسا به شهر‌های دیگر، خدمات شیمی درمانی را در همین مرکز دریافت کنند.

معلم زاده با اشاره به امکانات و خدمات ارائه شده در این بخش، اظهار داشت: در بخش شیمی درمانی سرپایی سجادیه، کلیه مراحل شیمی درمانی توسط متخصصان آنکولوژی مجرب انجام می‌شود و همچنین خدمات مراقبتی و حمایتی و مشاوره روانشناسی و مددکاری اجتماعی نیز به بیماران ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نوبت دهی به بیماران در این بخش به صورت اینترنتی انجام می‌شود و امکان نوبت دهی حضوری نیز در محل مرکز فراهم شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان