Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در کمیسیون ایمنی و کاهش سوانح رانندگی راه‌های استان اظهار داشت: اعضای این جمع در برابر حفظ ایمنی و سلامت جامعه مسوولیت سنگینی دارند و باید در جهت ارتقای امنیت راه‌ها تمام تلاش خود را بکار گیرند.

وی با بیان اینکه گاهی یک دور برگردان اگر اساسی و استاندارد ایجاد نشود موجب از دست رفت جان هموطنی شود، افزود: ظرف ۲۰ روز آینده باید جلسه بعدی کمیسیون برگزار شود تا موارد مطرح شده در جلسه امروز مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان با اشاره به اینکه تردد در مسیر مریوان - باشماق سنگین است، اضافه کرد: اعتبارات لازم برای چهاربانده کردن و تعریض این مسیر را پیگیری می‌کنیم.

مرادنیا به اهمیت مرز باشماق در توسعه اقتصادی کردستان اشاره کرد و یادآور شد: جاده مریوان - باشماق ۱۷ کیلومتر است که باید ایمنی در این مسیر مهم اقتصادی تامین شود. 

وی با اشاره به اینکه آنتن دهی در بسیاری از جاده‌های استان ضعیف و در برخی مناطق قطع است، گفت: انتظار می‌رود در مسیرهای جدیدی که ساخته شده از جمله جاده جدید  سنندج - مریوان آنتن دهی و پوشش تسریع شود، چراکه هر اتفاق ناگواری در این جاده بیفتد مجموعه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات باید پاسخگو باشد.

استاندار کردستان یادآور شد: از چهار ماه پیش و بعد از بازدیدهای مکرر از این محور، هیچ کاری برای افزایش پوشش آنتن گوشی همراه انجام نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم گفت: در ۳۵ کیلومتر از مسیر تیژ تیژ - گاران هیچ امکان ارتباطی وجود ندارد و اگر اتفاقی رخ دهد رانندگان نمی‌توانند با مراکز امدادی تماس بگیرند، بنابراین این مسیر در اولویت قرار دارد.

شهرام ملکی با بیان اینکه بودجه حمل و نقل و ترافیک شهرداری سنندج ۱۲۰ میلیارد ریال بود که به ۳۴۰ میلیارد ریال افزایش یافته است، افزود: اگر طرح‌هایی که مصوب شده از سوی شهرداری اجرایی نشد، این نهاد در تصادفات مقصر اعلام شود.

رییس پلیس راه استان کردستان هم در این نشست گفت: در چهار ماه گذشته از ابتدای امسال تصادفات فوتی ۱۷ درصد، تصادفات جرحی ۱۸ درصد و تعداد متوفی ۳۳ درصد افزایش یافته که نگران کننده است.

سرهنگ عیسی گوهری با بیان اینکه بیشترین عامل تصادفات عامل انسانی است، اضافه کرد: جاده مریوان - باشماق بحرانی ترین‌ مسیر از نظر تصادفات جاده‌ای است.

وی یادآور شد: مسیر زرینه تا ایراخواه از نظر زیرساخت و علایم شرایط بسیار بدی دارد و تصادفات در این مسیر منجر به مرگ چندین نفر می‌شود که باید اصلاح شود، ضمن اینکه خط‌کشی راه‌های ما مناسب نیست و موجب عدم توجه راننده به جلو می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان هم در این نشست گفت: امسال ۹ درصد افزایش تصادف داشتیم که باید با کاهش این میزان، شاهد کاهش ۱۲ درصدی تصادفات باشیم.

سرهنگ مرادی افزود: ۱۷۱ نفر عابر پیاده در استان تصادف کردند و ۹۰ درصد تصادفات فوتی ما نیز از عابرین پیاده است اما شهرداران در این زمینه و افزایش امنیت عابرین پیاده کاری نکردند.

وی تاکید کرد: ما در فرهنگ سازی مشکل داریم، بنابراین نیاز است دقایقی از زمان تلویزیونهای شهری را برای پیام ترافیکی در اختیار ما قرار دهند.

هوشمندسازی تقاطع شریف آباد(حافظ) و پاسداران،
جانمایی مشاغل مزاحم شهری از جمله در خیابان غفور، تاکید بر مسوولیت کمربندی آبیدر بر شهرداری و ساماندهی وانت‌های دستفروشی در کل استان در زمان تعیین شده از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

برچسب‌ها کردستان پلیس راهور ناجا سنندج تصادفات جاده ای استانداری کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان پلیس راهور ناجا سنندج کردستان پلیس راهور ناجا سنندج تصادفات جاده ای استانداری کردستان استاندار کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر شنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسه در استان اظهار کرد: برنامه‌ریزی نیازمند داشتن اطلاعات است و ادارات باید برنامه‌های خود را برای تحقق شعار سال ارائه دهند و برنامه‌ریزی کافی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از مسؤولان مطالبه کرده‌اند که در تولید جهش داشته باشیم، افزود: جهش کیفی مهمتر از کمی است و باید کیفیت خدمت رسانی و تولید بخوبی در اقدامات و تولیدات دیده شود.

استاندار کردستان عنوان کرد: باید هر ارگان و نهادی متناسب با کار خودشان برنامه‌های تحقق شعار سال را ارائه دهند و ادارات خدمات خود به مردم را نیز افزایش دهند.

زارعی‌کوشا یادآور شد: دستگاه‌ها و ادارات باید شاخص‌های قابل سنجش ارائه کنند و در هر جلسه دو دستگاه عملکرد خود را ارائه کنند.

وی عنوان کرد: تحقق شعار سال، تکلیف بزرگی بر عهده مسؤولان است که توسط ولی امر مسلمین را ابلاغ کرده‌اند و در حوزه اقتصادی جز با مشارکت مردم اتفاقی نمی‌افتد بنابراین در کنار جهش تولید مشارکت مردم مهم است.

وی یادآور شد: ظرفیت‌شناسی، ظرفیت‌سنجی، خلاقیت و ابتکار برای مشارکت دادن مردم در امر تولید باید مورد توجه باشد و فرمانداران و بخشداران براساس اقتضائات و ظرفیت‌های هر منطقه فعالیت کنند.

استاندار کردستان اضافه کرد: شاخص ارزیابی فرمانداران نیز پیشرفت خدمات همه ادارات و دستگاه‌ها در شهرستان‌ها است و توفیق در این زمینه نیاز به مشارکت مردم و ارائه طرح و ایده دارد.

زارعی‌کوشا افزود: برنامه‌ها باید در معرض باشد و نخبگان و جامعه دانشگاهی و جامعه جوان کشور و استان باید به برنامه‌های مسؤولان دسترسی داشته باشند و روی فعالیت‌ها نظر و ایده دهند.

کد خبر 6090011

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است