Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@17:01:31 GMT

نکاتی برای حفظ تازگی انجیر

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۴۲۰۵

نکاتی برای حفظ تازگی انجیر

میوه‌ های نارس ماندگاری بیشتری دارند اما هرگز طعم خوشایند میوه رسیده را ندارند. یکی از راه‌های افزایش ماندگاری انجیر این است که آن را به مربا یا کمپوت تبدیل کنید تا بتوانید مدت زمان بیشتری از سال را از طعم خوشایند این میوه لذت ببرید.

برای نگهداری طولانی‌مدت میوه تازه انجیر این نکات می‌تواند مفید واقع شود:

هر چقدر انجیر رسیده‌تر و نرم‌تر باشد، ماندگاری کمتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجیرهای به‌شدت رسیده دارای بافت له هستند و ممکن است طعم و بوی ترشیدگی نشان دهند بنابراین در زمان خرید به این نکته توجه کنید و انجیرهای به شدت رسیده را در صورت عدم تغییر طعم، بلافاصله پس از خرید مصرف کنید.

برای چیدن انجیرها در ظرف سعی کنید انجیرها را با فاصله از هم و به‌صورت تک‌لایه قرار دهید به طوری که سطح تماس کمتری با هم داشته باشند.

یکی از گزینه‌های مناسب جا تخم‌ مرغی یا ظروف یخ است که این امکان را می‌دهد که انجیرها را به‌صورت مجزا از هم نگهداری کنید.

نگهداری انجیرها در فضای کم و به‌صورت فشرده هم سبب له‌شدن آنها می‌شود و هم این‌که امکان کپک‌زدن افزایش می‌یابد.

روی ظرف انجیر را با یک لایه پوشش پلاستیکی به صورت شل بپوشانید تا از جذب بو از سایر مواد غذایی، خشک‌شدن یا آسیب فیزیکی آنها جلوگیری شود.

سینی یا ظرف حاوی انجیر را در یخچال قرار دهید با این روش می‌توانید ماندگاری انجیرها را افزایش دهید. انجیرها را در سردترین نقطه یخچال قرار دهید. انجیرها در دمای یخچال 5 تا 7 روز و در دمای محیط حداکثر دو روز ماندگاری دارند.

از نشانه‌ های فساد انجیر می‌توان به علائم کپک‌زدگی، بو یا مزه ترشیدگی و سیاه شدن گوشت داخلی میوه اشاره کرد.

انجیرها را قبل از نگهداری در یخچال نشویید. بهتر است قبل از مصرف این کار را انجام دهید. خواه‌ناخواه در زمان شست‌وشو امکان آسیب به پوست وجود دارد و لذا نگهداری چنین انجیرهایی دشوارتر است.

در صورت تمایل به فریزکردن، انجیرهای رسیده را انتخاب و آنها را به‌آرامی با آب سرد بشویید. انجیرهای به‌شدت رسیده گزینه‌های مناسبی برای فریز کردن نیستند. در زمان شست‌وشو نیازی به استفاده از برس نیست. آب اضافی را با دستمال به آرامی حذف کنید.

مطابق قبل انجیرها را با فاصله از یکدیگر در ظرف بچینید. آنها را بدون پوشاندن سطحی به مدت دو تا چهار ساعت در فریزر قرار دهید.

پس از این زمان آنها را خارج و در کیسه مخصوص فریزر یا ظروف غیرقابل نفوذ به هوا قرار دهید و با این روش می‌توانید آنها را دو تا سه ماه در فریزر نگهداری کنید. در زمان مصرف نیز ابتدا آنها از انجماد خارج و سپس استفاده کنید.

در صورت تمایل به نگهداری طولانی‌تر می‌توانید انجیرها را خشک کرده یا از آنها در تهیه مربا و کمپوت استفاده کنید.

دكتر مریم قادری‌ قهفرخی - متخصص صنایع غذایی / روزنامه جام جم 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: انجیر میوه قرار دهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۴ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از ۷۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

کد خبر 6089868 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • محوطه تاریخی که به تازگی در اصفهان کشف شد
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • موفقیت در اسپیکینگ آیلتس!
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟
  • صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو | اینفوگرافیک