Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:15:16 GMT

چشم امید بسیاری از فعالان اقتصادی به دولت سیزدهم است

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۵۵۲۳

چشم امید بسیاری از فعالان اقتصادی به دولت سیزدهم است

ایسنا/کرمانشاه یک تحلیل‌گر مسائل اقتصادی معتقد است، مهمترین کاری که دولت سیزدهم باید برای اقتصاد کشور انجام دهد، برقراری ثبات و آرامش است.

ابوالحسن خلیلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مشکلات اقتصادی خصوصا جهش چند برابری نرخ ارز و افزایش تورم که طی چند سال اخیر گریبان کشور را گرفته و فعالان اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده، اظهار کرد: اکنون چشم امید فعالین اقتصادی به دولت سیزدهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کلاف سردرگم مشکلات اقتصادی که کشور با آن مواجه است، عنوان کرد: همین امر انتظارات از دولت جدید را بسیار کرده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کرمانشاه اولین نیاز کنونی اقتصاد کشور را ثبات و آرامش دانست که لازمه فعالیت‌های اقتصادی است و ادامه داد: هیچ چیز به اندازه ثبات و آرامش نمی‌تواند مرحمی بر زخم فعالان اقتصادی به‌ویژه بخش خصوصی باشد.

خلیلی تاکید کرد: تنها در سایه ثبات اقتصادی و بازگرداندن اعتماد به جامعه است که برنامه‌ریزی اقتصادی و مالی معنا پیدا می‌کند و سرمایه‌گذاران جسارت ورود جدی به عرصه تولید و تجارت را پیدا می‌کنند.

وی مسئله دیگری که طی چند سال اخیر گریبان‌گیر اقتصاد شده را رکود تورمی دانست که علیرغم نامولد بودن اقتصاد، رشد سرسام آور تورم را به‌همراه داشته و دولت باید برای رفع این مشکل نیز چاره اندیشی کند.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی درمانهای موقت مانند سیاست‌های پولی را برای کنترل رکود تورمی بی اثر دانست و عنوان کرد: حل این مشکلات نیازمند راهکارهای کارشناسی و بلندمدت است.

وی همچنین بر لزوم جذب سرمایه خارجی در کشور نیز به عنوان موضوع مهم دیگری که باید در دستورکار دولت سیزدهم باشد تاکید و خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌های خارجی از طریق اقتصاد سیاسی تعامل‌گرا میسر است.

وی دیگر خواسته فعالان اقتصادی به‌ویژه بخش خصوصی را بهبود فضای کسب و کار کشور اعلام کرد و یادآور شد: اصلاح فضای کسب و کار کشور از طریق شفاف سازی و تقسیم کار مناسب بین دولت و بخش خصوصی محقق خواهد شد.

موضوع دیگری که خلیلی بر آن تاکید کرد، لزوم تعامل بیشتر دولت با بخش خصوصی بود و گفت: دولت سیزدهم برای حل مشکلات اقتصادی کشور قطعا به همفکری و هم افزایی بخش خصوصی نیاز دارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه اکنون چشم امید بسیاری از فعالین اقتصادی به سیاست‌های دولت جدید است، گفت: امید آن می‌رود دولت سیزدهم‌ با تکیه بر شایسته سالاری، علم محوری و بهره‌گیری از تجربیات گذشته روحی تازه بر کالبد نیمه جان اقتصاد ایران بدمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه مطالبات از دولت سیزدهم فعالان اقتصادی دولت سیزدهم بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۵۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت روزنامه دولت از برملاشدن ناتوانی‌های اقتصادی دولت سیزدهم

به گزارش خبرآنلاین رسانه‌های منتقد دولت در اقدامی هماهنگ و شاید برنامه‌ریزی شده، القای ترس در جامعه و تاریک نشان دادن آینده را در دستورکار خود قرار داده‌اند.

روزنامه دولتی ایران با این مقدمه نوشت: این برنامه با محوریت مسائل اقتصادی دنبال می‌شود و طی آن، این رسانه‌ها در مصاحبه با کارشناسان جعلی و بعضی اقتصاد خوانده‌ها، سعی دارند تصویر ترسناکی از آینده ایران ترسیم کنند.

به نوشته روزنامه ایران، روز گذشته «خبرآنلاین» در گفت‌وگو با یک اقتصاددان، از احتمال شکسته شدن رکورد تورمی سال ۷۴ سخن گفته و ادعا کرد که چشم‌انداز روشن از کاهش تورم برای سال‌های ۱۴۰۳ و بعد فعلاً مشاهده نمی‌شود. این اظهارات و القای ترس، یأس و ناامیدی درحالی است که پس از عملیات «وعده صادق» نیز تلاش‌های مشابهی برای تحت تأثیرقراردادن بازارها و نیز تضعیف تیم اقتصادی کابینه مشاهده شد، آن هم در شرایطی که بازار تحت کنترل بوده و عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی نیز سبب ارتقای جهانی جایگاه سیاسی و دفاعی ایران شده بود.

اکنون به نظر می‌رسد سناریوی مورد اشاره، یعنی القای ترس و ناامیدی نسبت به آینده همچنان در دستورکار برخی محافل قرار دارد؛ محافلی که یا نمی‌توانند یا نمی‌خواهند تاب‌آوری و شکست تحریم‌ها را به عینه دیده و به جامعه یا حتی دشمنان سیگنال‌های مبتنی بر ضعف را ارسال کنند. کسی منکر وجود ضعف و کاستی در حوزه اقتصادی نیست، اما درحالی که التهاب‌ها و سوءمدیریت‌های دولت قبل، جای خود را به کار انقلابی برای مدیریت اقتصاد داده است، چنین تحرکاتی که مغایر امنیت ملی است محل سؤال است.

21302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903294

دیگر خبرها

  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • وحشت روزنامه دولت از برملاشدن ناتوانی‌های اقتصادی دولت سیزدهم
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست