Web Analytics Made Easy - Statcounter

یونس قیطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کنگره از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین(ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت امام‌حسین(ع)، تجلی همگرایی اقوام ایرانی در ایینه شعر اربعین و تقدیر از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی محورهای کنگره امسال را شامل اربعین حسینی و حماسه عاشورا و با زبان‌ها و گویش‌های مختلف بلوچی، ترکی، خراسانی، خوزی، سمنانی، عربی، فارسی(به استثنای فارسی معیار)، کُردی، گیلکی، لری، لکی، مازنی و مرکزی عنوان کرد.

وی با ذکر اینکه هر شاعر می‌تواند حداکثر سه اثر به دبیرخانه کنگره ارسال کند، افزود: ارسال ترجمه فارسی اشعار الزامی است و محدودیتی برای قالب‌های شعری وجود ندارد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت می‌توانند تا پایان آبانماه برای ارسال آثار از طریق تارنمای شمس توس به نشانی ilam.shamstoos.ir و یا portal.shamstoos.ir مراجعه کنند.

به گفته وی، در صورت خاتمه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و برگزاری حضوری مراسم اختتامیه، اسکان و پذیرایی میهمانان بر عهده‌ دبیرخانه کنگره است و به شرکت‌کنندگان در مرحله‌ پایانی متناسب با موقعیت مکانی آنها، کمک هزینه ایاب و ذهاب ریلی یا زمینی پرداخت خواهد شد.

وی یادآور شد: در صورت عدم وجود شرایط مناسب به منظور برگزاری مراسم اختتامیه، این آیین به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

قیطانی اظهار کرد: افزودن غنای هنری به رویداد بزرگ و جهانی اربعین و نقش آفرینی هنرمندان و ادیبان اقوام ایران زمین که به راستی و روشنی مضامین عاشورایی فصل مشترک تمام سروده های آیینی آن هاست از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: در دومین دوره برگزاری کنگره در سال گذشته بیش از ۲۲۰ اثر از شاعران آیینی سُرای اقوام مختلف ایرانی از ۲۲ استان کشور شرکت داشتند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام شعر بنیاد بین المللی امام رضا (ع)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام شعر بنیاد بین المللی امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۶۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتامیه سومین دوره «جشنواره افتخار من» با هدف تقویت روحیه و انگیزه جهاد و مقاومت در بین فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همچنین ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه جهاد تبیین در سطح جامعه و الگوسازی برای جوانان با استفاده از پیشکسوتان دفاع مقدس فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این اختتامیه با حضور رحمت الله رضایی معاون فعالیت‌های سازمان دانش آموزی کشور، مجاهد مدیرکل امور ایثارگران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت الاسلام پورسانی مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش، سردار باستان رییس سازمان بسیج دانش آموزی و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس همراه است.

مراسم اختتامیه سومین دوره «جشنواره افتخار من» فردا دوشنبه ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در بزرگراه شهید حقانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6091221 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است