Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، الحشدالشعبی، شامگاه چهارشنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک طرح تروریستی برای حمله به مجالس عزاداری امام حسین (ع) در بغداد را خنثی کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در بیانیه مذکور اعلام شده است که بخش امنیت و نظمِ سازمان الحشدالشعبی با همکاری بخش اطلاعات و امنیت فرماندهی عملیات بغداد و همچنین هنگ دوم /تیپ ۵۵/ لشکر ۱۷ ارتش عراق، با استفاده از اطلاعاتی که از یک تروریست بازداشت شده در منطقه جنوب بغداد به دست آورد و همچنین پس از تحقیقات و پیگیری‌های دقیق، یک مخفیگاه تروریست‌ها را در منطقه الزیدان در غرب بغداد کشف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه بیانیه مذکور آمده است که نیرو‌ها در مخفیگاه یادشده کمربند‌های انتحاری و یک بمب چسبان کشف کردند که عناصر داعش قصد داشتند با استفاده از آن‌ها در مجالس حسینی بغداد عملیات تروریستی انجام دهند.

این گزارش در حالی منتشر شده که ساعاتی قبل از آن فرماندهی الحشد الشعبی در سامراء اعلام کرد که نیرو‌های آن یک انبار سلاح، مهمات و مواد منفجره متعلق به بقایای عناصر داعش را در منطقه بنات الحسن در شرق شهر سامراء کشف و ضبط کردند.

مرکز اطلاع رسانی الحشد الشعبی در بیانیه‌ای در خصوص این عملیات اعلام کرد که تیپ ۳۱۵ الحشد الشعبی پس از دریافت اطلاعاتی درباره وجود یک انبار سلاح و تجهیزات در شرق سامراء، نیرو‌های خود را به محل مورد نظر اعزام کرد که آن‌ها توانستند مقادیر قابل توجهی اسلحه و مهمات متعلق به بقایای داعش را کشف و ضبط کنند.

در بیانیه مذکور همچنین عنوان شده بود که داعش از این تسلیحات برای انجام عملیات علیه شهروندان و نیرو‌های امنیتی استفاده می‌کرده است.

الحشد الشعبی چند روز پیش نیز از آماده‌باش سه هزار نیروی خود نیز برای شرکت در طرح امنیتی ویژه ماه محرم در شرق عراق خبر داده بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: الحشدالشعبی بغداد حمله الحشد الشعبی نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۶۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

«جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیرو‌های روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیرو‌های روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیرو‌های روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • تازه داماد ۲۰ ساله‌ای که بعد از تیرخلاص جیش‌الظلم زنده ماند
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی