Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ زنجیره ویروس کرونا بشدت در حال گسترش بوده و در سطح شهر کارناوال مرگ راه انداخته است و رعایت پروتکل‌ها به حداقل رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل، قریب به یک سال و نیم از زمان شیوع کرونا می گذرد و پزشکان و مدافعان سلامت هر روز در حال ارسال بیانیه ها و هشدارها از طریق های مختلف به مردم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مردم این توصیه ها را پشت گوش می اندازند و همچنان در حال گذران روال عادی زندگی خود هستند و این امر در استان اردبیل نیز کاملا مشهود است.

سفرهای تابستانی، دورهمی‌ها، برپایی مراسم عزاداری و دستجات، برپایی ایستگاه‌های صلواتی که در این ایام بیشتر به چشم می‌خورد افزایش چشمگیر بیماران کرونایی را در پی داشته است.

نوع جدیدی از کرونا ویروس که این روزها به سرعت در حال گسترش بوده و استان اردبیل نیز با آن درگیر شده است کرونا دلتا بوده که هر روز تعداد بیشماری از مردم را راهی بیمارستان می‌کند و احتمالا باعث ایجاد وضعیت «حاد» ابتلا حتی در میان واکسینه شدگان خواهد شد.

با توجه به آمار ارائه شده از مرکز علوم پزشکی استان اردبیل وضعیت این استان از قرمز نیز عبور کرده و شدت آن از پیک‌های قبلی هم بیشتر شده و  به مرحله بحرانی رسیده است.

گفته می‌شود همه تخت‌های بیمارستانی پر از بیماران کرونایی است و جایی برای بستری دیگر بیماران نیست و اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته نشود با بی‌سابقه ترین بحران کرونایی روبه رو خواهیم شد.

کرونا بیمارستان‌های خوزستان را اشغال کرد؛ درخواست قرنطینه 2 هفته‌ای استانآمادگی بیمه سلامت برای رایگان کردن تست‌های کرونا در راستای اجرای فوری فرمایش رهبر انقلابآمار کرونا در ایران| فوت 568 نفر در 24 ساعت گذشته

در این میان سپاه عزم خود را جزم کرده و با تمام توان به پا خواسته تا در راه  مبارزه با این ویروس منحوس کمک حال مدافعان سلامت باشد.

لبیک سپاه استان به فرمان جدید فرمانده سپاه برای کنترل کرونا

فرمانده سپاه استان اردبیل در بازدید از بیمارستان‌های استان اظهار داشت: با تدبیر فرمانده کل سپاه و وزیر بهداشت با حضور جامعه پزشکی و بیمارستان‌های امام رضا وامام سجاد و سه درمانگاه دیگر استان که مربوط به بسیجیان است به فرمان جدید فرمانده معظم کل قوا مبنی بر خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی لبیک می‌گوییم.

سردار محمدی اصل افزود: از تمامی تچهیزات مجموعه استانو بخش‌هایی که تحت عنوان قرنطینه و یا امکانات تجهیزاتی در شهرستان‌های تابع استان داریم از تمام ظرفیت در این امر با اراده راسخ و اهتمام ویژه وارد عمل می‌شویم.

بیمارستان امام رضا(ع) روزانه به بیش از 400 بیمار خدمات ارائه می‌کند

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در رابطه با آخرین وضعیت کرونایی استان با بیان اینکه در مرکز بستری امام رضا (ع) اردبیل روزانه بیش از 400 بیمار خدمات درمانی و دارویی دریافت می‌کنند، گفت: بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی باعث افزایش مراجعین به مراکز درمانی و تشدید وضعیت کرونا در استان خواهد شد.

دکتر حسن اصغری همچنین با بیان اینکه  114 بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند،  تصریح کرد: 709 نفر تعداد بیماران بستری استان اردبیل است که به مردم توصیه می‌کنیم از دورهمی‌ها اجتناب کنید، در عزاداری‌ها با حداقل افراد نسبت به برگزاری عزاداری سالار شهیدان اقدام فرمایید.

 وی افزود: با فعال شدن نقاهتگاه‌ها و قرنطینه خانگی تلاش بر کنترل این ویروس خطرناک است اما تا زمانی که خود مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، امکان مهار بیماری وجود ندارد.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: 209 هزار و 870 واکسن تزریق شده نوبت اول، 44 هزار و 183 واکسن تزریق شده نوبت دوم و در مجموع 254 هزار و 53 واکسن تزریق شده است.

در این زمان خیل عظیمی از مردم عزیزان خود را از دست داده‌اند و درد این ویروس را کشیده‌اند امام عده ای هنوز بر باور خطرناک بودن این ویروس نرسیده‌اند و به زندگی عادی خود بدون رعایت پروتکل‌ها و بدون توجه به دستورات و توصیه‌های بهداشتی  ادامه می‌دهند.

 باتوجه به آمار تکان دهنده و خطرناک کرونا از مردم و مسافران تقاضا داریم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و خودداری از  سفرهای غیرضرور در کاهش این بیماری در سطح استان همکاری های لازم را با مسئولین اعمال نمایند.

انتهای‌پیام/131/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت پروتکل ها استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۹۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد