Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بار دیگر محرم رسید و استان تهران سراسر عزادار سید و سالار شهیدان شد، امسال نیز مانند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بیشتر مراسم‌ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در فضاهای باز برگزار می‌شود.

اما مطمئناً این اتفاقات ذره‌ای از شور و اشتیاق و علاقه به حضور در دستگاه سیدالشهدا (ع) کم نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها و شب‌ها فقط حرف از درس آزادگی است، ماه محرم، ماه ایثار و از خود گذشتگی و یک فرصت مناسب برای رسیدن به کشتی نجات سرور و سالار شهیدان است.

یکی از عزاداران پیشوایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سال‌های گذشته در این ایام توفیق حضور در عزاداری‌های کربلای معلی را داشته است، افزود: قدر آن دوران را ندانستیم، اما از خدا می‌خواهم، هرچه سریع‌تر بیماری تمام شود، تا بتوانیم، به راحتی برای مولایمان عزاداری کنیم.

وی در مورد حضورش در هیأت‌های عزاداری گفت: هرسال آمده‌ایم و باز هم به عشق امام حسین (ع) می آییم، اما نباید با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاری کنیم، که این علاقه‌ای که از راه دل داریم، خدای نکرده به کاری بیانجامد، که مغایر با عقل و شرع و عرف جامعه باشد.

امن ترین جای دنیا زیر عَلَم امام حسین (ع) است

فرد دیگری که در هیأت عزاداری در ورامین حضور یافته بود، نیز به خبرنگار مهر گفت: ما با حضورمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دنیا نشان می‌دهیم، که مراسم عزاداری می‌تواند، به بهترین شکل برگزار شود، امن ترین جای دنیا زیر عَلَم امام حسین (ع) است.

سعید تاجیک ادامه داد: از خود امام حسین (ع) درخواست دارم، که به ما کمک کند، بتوانیم، این بیماری پر دردسر را پشت سر بگذاریم، وقتی حُب و محبت امام حسین (ع) در دل مردم باشد، سبب می‌شود، نسبت به یکدیگر مهربان و با محبت باشند.

عزادار دیگری که در هیأت‌های عزاداری رباط کریم حاضر شده بود، به خبرنگار مهر گفت: نور عشق به حسین (ع) در دل آزادی خواهان جهان هرگز خاموش نمی‌شود، روز به روز پر فروغ تر شده و به همه جای جهان خواهد رسید، ما نیز تا آخرین لحظه در این راه هستیم و خواهیم بود.

وی گفت: به دلیل توصیه‌های مقام معظم رهبری و نیز پروتکل‌های بهداشتی عزاداری‌ها، از اماکن مسقف به فضاهای سرباز آمدیم، اما عزاداری را تعطیل نکردیم، ما به دستور العمل های ستاد ملی مقابله با کرونا احترام می‌گذاریم، ما هم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم و هم عزای اباعبدالله (ع) را اقامه می‌کنیم، ما خودمان به عزاداری امام حسین (ع) نیاز داریم.

عاشق امام حسینم / ‏‬ عزاداری با رعایت شیوه نامه‌ها مشکلی ندارد

دختر خانم حدود ۱۲ ساله‌ای که در میان عزاداران حسینی در لواسان حضور داشت نیز در گفتگو با خبرنگار مهر دلیل حضور خود را این گونه توضیح داد: من خیلی امام حسین (ع) را دوست دارم و آمده‌ام برای آن حضرت عزاداری کنم، من عاشق امام حسین (ع) هستم.

وی در خصوص لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان نیز گفت: اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنیم، حق الناس بر گردنمان خواهد بود، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی عزاداری می‌کنیم، تا بگوییم پای کار امام حسین (ع) هستیم.

عزادار حسینی دیگری که در پاکدشت به اقامه عزا می‌پرداخت، به خبرنگار مهر گفت: من بچه‌هایم را هم به عزاداری می آورم، تا با این دستگاه آشنا شوند، هیأت باشد، عزاداری باشد، مشکلی نیست، اگر با فاصله باشیم، ماسک بزنیم و موقع ورودی ضدعفونی کنیم.

امسال هم مانند سال گذشته شاید بین صفوف عاشقی فاصله وجود داشت، اما پرچم عشق به حسین (ع) زمین افتادنی نیست.

مجلس عزاداری امام حسین (ع) یکی از جاهایی است، که دل انسان سبک می‌شود، اما قطعاً باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و تلاش کنیم، با عزاداری خداپسندانه و منطقی اجازه ندهیم، زنجیره این ویروس منحوس به هم وصل شود.

کد خبر 5278414

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری محرم 1400 مراسم عزاداری شهرستانهای استان تهران پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم روز خبرنگار بوشهر واکسن کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری آمار کرونا شیوع کرونا عکس استانها گرگان اردبیل واکسیناسیون شیوه نامه های بهداشتی پروتکل های بهداشتی شیوه نامه ها خبرنگار مهر امام حسین پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، اهمیت سلام کردن در دین مبین اسلام از مهم ترین موارد مورد تاکید خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان پیرانشهر بود.

ماموستا هاشم آبادی گفت: توجه به روایات مختلف از پیامبر گرامی اسلام نشان میدهد که سلام کردن از کلمات مهم و از صفات انسان مومن و ملائکه و شخصیت های کامل اسلامی است که خیر و رحمت و برکت خدا رابه دنبال دارد.

خطیب جمعه شهرستان پیرانشهر اظهار داشت: سلام کردن محبت و سادگی را به دنبال دارد و هدیه ای بزرگ از جانب انسان مومن به یکدیگر است.

ماموستا هاشم آبادی همچنین در ادامه موضوع سلام کردن اظهار داشت: سلام نکردن چندین مفهوم را به دنبال دارد که از جمله صفات ناشایست انسان بخیل و متکبر است که کم ارزشی طرف مقابل میباشد.

ماموستا هاشم آبادی توجه و اهمیت به این موضوع را مهم دانست و گفت: لازم است سلام کردن در جامعه عادی و امری ضروری باشد.

ایمان و شهادت،طاعت و عبادت و محبت به یکدیگر از دیگر موارد مورد اشاره ماموستا هاشم آبادی درخطبه های امروز بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • (عکس) حسین حسینی به جانشینش در استقلال؛ مطمئنم که می‌درخشی
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی