Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@21:10:05 GMT

استقرار نیروهای ویژه کانادا در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۹۱۵۳

استقرار نیروهای ویژه کانادا در افغانستان

وزیر دفاع کانادا گزارش‌ها درباره استقرار نیروهای ویژه این کشور در افغانستان را برای تضمین امنیت کانادایی‌های باقی مانده در این کشور تایید کرد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه گلوبال نیوز از قول منابع گزارش کرد که نیروهای عملیات ویژه نیروی مسلح کانادا برای کمک به تحلیه کارمندان سفارت این کشور در کابل در افغانستان مستقر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"هارجیت ساجان"، وزیر دفاع کانادا بدون ذکر جزئیات گفت: نیروهای مسلح کشور در افغانستان مستقر شدهاند. پرسنل ارتش کانادا در افغانستان و برای تضمین امنیت و خروج امن کارمندان سفارت کانادا در کابل مستقر شده‌اند چون اوضاع امنیتی در افغانستان به شدت رو به وخامت است.

وی همچنین تاکید کرد که امنیت کارمندان سفارت از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و کارمندان محلی مسئول اداره امور سفارت خواهند بود.

کانادا تنها کشوری نیست که اقدام به تخلیه سفارتش در کابل کرده است پیشتر آمریکا نیز نیروهایش را برای تخلیه پرسنل غیرنظامی از افغانستان مستقر کرده است. همچنین کشورهای دیگری چون سوئیس نیز اعلام کرده‌اند که تعداد کارمندان دیپلماتیک خود را در افغانستان کم می کنند.

قول اتاوا به پذیرش ۲۰ هزار افغان در معرض خطر

در حالیکه اوتاوا تایید کرده که نیروهایش در افغانستان مستقر شده‌اند، مارک گارنو، وزیر امور خارجه کانادا از بیان این مساله که سفارت این کشور کابل عملیاتش را پیش از تخلیه کارمندان متوقف کرده، امتناع کرد.

در همین حال، مارکو مندیسینو وزیر مهاجرت کانادا نیز گفت، این کشور برنامه‌ای برای جابجایی و اسکان بیش از ۲۰ هزار افغان در معرض آسیب پذیر شامل زنان عالی رتبه، فعالان حقوق بشری و خبرنگاران را که در معرض تهدیدهای طالبان هستند، در نظر دارد.

وی در یک نشست خبری گفت، این اقدام علاوه بر ابتکار عمل اولیه برای استقبال از هزاران شهروند افغان است که برای دولت کانادا کار می‌کردند و شامل مترجم‌ها، کارمندان سفارتخانه‌ها و خانواده‌هایشان می‌شود.

وی ادامه داد: همزمان با افزایش پیشروی‌های طالبان، جان بسیاری از شهروندان افغان در معرض تهدید جدی قرار دارد. البته زمان این جابجایی مشخص نیست.‌ می‌دانیم اوضاع بسیار جدی است و هر لحظه بدتر هم می‌شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: افغانستان مستقر کارمندان سفارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی

پاکستان مهلت اعتبار کارت ویژه مهاجرین افغانستانی (POR) را تا دهم ماه تیر تمدید کرد.

پناهجویان با تمدید مهلت این کارت می‌توانند به آموزش، خدمات بانکی و مرااقبت‌های بهداشتی دسترسی داشته باشند.

این درحالی است که دولت اسلام‌آباد مرحله دوم اخراج مهاجرین را از دو هفته قبل آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران