Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، پرستاری یکی از مشاغلی است که ارتباط مستقیمی با بیماران بخش کرونا دارد و پرستاران در کنار کادر درمان، مجاهدان خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و ایثار و از خودگذشتگی خود را در هیچ شرایطی دریغ نکرده و برای حفظ سلامت و جان مردم فداکارانه ایستاده‌اند.

خدمت جهادی، همدلی و کمک به مردم همراه با مهربانی، دلسوزی و دوری از خانواده، حماسه‌های ماندگاری از پرستاران رقم زده است که در این خصوص گفت‌وگوی صمیمی و ساده با یکی از پرستاران جوان بخش کرونایی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توحید سلیمانی پرستار بخش ICU بیمارستان، که ۵ سال سابقه پرستاری داشته و در حدود ۲ سال است که در بخش بیماران کرونایی فعالیت دارد‌ را در یک اردوی جهادی در مناطق کم برخوردار دیدیم که در خارج از بیمارستان نیز در حال کمک به مردم بود و پس از انجام کار فرصت را مغتنم دانسته و درباره کارهای جهادی و کمپین‌هایی که راه‌اندازی کرده بود، صحبت کردیم که در ادامه با هم می‌خوانیم.

وضعیت کنونی کرونا و حال بیماران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

از آغاز شیوع ویروس کرونا وضعیت مناسب نبود و موج پنجم شرایط را نامناسب‌تر کرده و تخت خالی در بیمارستان‌ها وجود ندارد و وضعیت پیدا کردن دارو نیز خوب نیست و با گرانی و کمبود مواجه است که این مسائل باعث شده بیماران خارج از بیمارستان مانده و بیش از حد با بیماری درگیر شوند و در نهایت جان خود را از دست می‌دهند و دیدن این صحنه‌ها دردناک و ناراحت‌کننده است.

چه انگیزه‌ای باعث شد که پرستار شوید؟

کمک کردن به مردم را دوست دارم و بخاطر آن پرستاری را انتخاب کردم و در این راه ارائه خدمت، علاوه بر بیمارستان به مناطق محروم هم می‌روم و با همکاری پرستاران تیم جهادی تشکیل دادیم و کمپین‌هایی در شبکه‌های اجتماعی در این خصوص راه‌اندازی می‌کنم.

از خاطرات تلخ و شیرین دوران پرستاری تعریف کنید.

خاطرات شیرین از دوران کرونا نمی‌توان تعریف کرد اما بهبود حال بیماران از خاطرات خوب ما است و خاطرات تلخ هم زیاد بوده که یکی از آنها فوت علی انصاریان بود که طی مدت که بستری بودند، پرستارشان بودم و مورد دیگر فوت مادری بود که روز بعد تولد دختر ۲ ساله اش بود. یکی از دیگر از خاطرات تلخ در این مدت، برقراری ارتباط تصویری بیمار کرونایی با خانواده‌اش بود که پس از ۱۵ دقیقه بعد آن لحظات، از دنیا رفت.

چه کسانی عضوی گروه جهادی پرستاری شما هستند؟

پرستاران زیادی از نقاط مختلف ایران از جمله شیراز، تبریز، اصفهان، مشهد و خوزستان آماده همکاری با تیم جهادی پرستاری هستند و سامانه پیامکی در نظر گرفته شده و استقبال خوبی از تشکیل این گروه جهادی شده است.

از سفر به مناطق محروم و تشکیل کمپین‌هایی که برای کمک به مردم راه‌اندازی کردید، توضیح دهید.

سفرهایی به سیستان و بلوچستان و خوزستان در شرایط بحرانی موج پنجم کرونا داشتیم و با راه‌اندازی کمپین‌های مردمی و کمک خیرین طی ۳ روز ۵۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد و توانستیم با آن تعداد ۱۰۰ کپسول اکسیژن، ۲۰ هزار سرم، ۱۰۰ هزار ماسک، ۱۰ هزار آب معدنی و تعداد زیادی گان پزشکی و وسایل مورد نیاز سلامت تهیه و در آن مناطق توزیع کنیم و با آماده‌سازی تیمی یک هفته ویزیت بیماران را انجام دادیم.

در استان تهران چه فعالیت‌های جهادی داشتید؟

در تهران با شیوع کرونا دلتا شرایط سخت‌تری پیش آمد و به مناطق محروم مانند اطراف شوش و بهشت زهرا(س) رفتیم و نیاز به کمک در این مناطق خیلی مورد نیاز بود و تصمیم گرفتیم با موسسه خیریه شمیم مهر سبحان همکاری کرده و کمپینی راه‌اندازی کنیم که نزدیک به ۸۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد و با این مبالغ بسته‌های درمانی و ارزاق تهیه و با تیمی از پزشکان و پرستاران در منطقه کم‌برخوردار مانند شهرک شهید عزیزی شهرقدس اقدام به ویزیت و مراجعه حضوری به خانه‌های بیماران کرونایی کردیم و با توجه به اینکه هزینه‌های درمان خانگی بالا است و تخت‌های بیمارستانی پر شده، داروهای اولیه درمان علامتی را تهیه و در صورت نیاز به داروهای خاص با داروخانه‌ها هماهنگ شده و تزریق را هم انجام می‌دهیم‌.

چه چیزی شما را در کار پرستاری خسته می‌کند؟

رعایت نکردن نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی از طرف بعضی از مردم و وضعیت نامناسب در واکسیناسیون از طرف دولت باعث خستگی پرستاران می‌شود‌.

با این همه فعالیت، چه چیزی به شما در کار انرژی می‌دهد؟

خوب شدن بیماران و تشکر و دعاهای آنها به من انرژی می‌دهد.

طی دوران خدمت خودتان هم به کرونا مبتلا شدید؟

در این مدت ۲ بار کرونا گرفتم و چون خانواده‌ام شهرستان هستند و تنها بودم، به خودم سرم می‌زدم و درمان می‌کردم و پزشک خودم بودم.

چه برنامه‌ای با تیم جهادی پرستاری برای روزهای بعد دارید؟

در ادامه نیز با تیم پرستاری به مناطق محروم دیگر مانند اطراف شهریار و ملارد نیز رفته و ذبح قربانی و توزیع گوشت گرم خواهیم داشت تا بتوانیم بخشی از مسائل تغذیه‌ای افراد نیازمند را برطرف کنیم. همچنین سفر به سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی از دیگر برنامه‌هایی است که این تیم در برنامه خود دارد.

در برنامه‌های آتی نیز به خانواده‌های مدافعان سلامت سرزده و درصورت نیاز به کمک، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد تا موجب دلگرمی برای آنها شویم.

توصیه شما به مردم چیست؟

به مردم توصیه می‌کنیم که حتما توصیه‌ها و مسائل بهداشتی را رعایت کنند و علاوه بر این، دولت نیز با حمایت‌های خود همراه مردم‌‌ باشد و موجب امید بخشی به زندگی مردم جامعه شود.

انتهای پیام/۶۷۰۷۵

منبع: فارس

کلیدواژه: مدافعان سلامت خستگی پرستاران توحید سلیمانی اردوی جهادی مناطق محروم راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است

محمد صادق صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با قدردانی از تلاش مؤثر استاندار کردستان برای زدودن موانع ارتباط بی‌واسطه با مردم استان اظهار کرد: از برکات نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی ایران قوی، وجود و پای کار بودن مردم استان در تمام جوانب زیست مومنانه است.

وی افزود: بحمدالله با شبکه سازی عملیاتی حلقه‌های میانی، پاسخگویی به مسائل مردمی در مسیر بسیار ارزشمندی از همدلی و تقویت مبانی مردمی سازی دولت در استان شکل گرفته است.

وی با قدردانی از اهتمام دستگاه‌های اجرایی بر تحقق شفافیت در عملکرد به جامعه هدف خاطرنشان کرد: پویایی و میدان داری در جامعه با جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار تحقق خواهد یافت و نقش بزرگان خانواده و محلات به عنوان حلقه میانی تأثیرگذار در تحقق این معروف، انکار ناپذیر است.

صادقی بازدیدهای میدانی استاندار کردستان را مصداق خدمت بی منت جهت حل مسائل خرد و کلان در استان عنوان کرد.

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی‌سازی گفت: مردم کردستان همواره سرآمد در خدمت مضاعف و تکریم کرامت انسانی هستند.

کد خبر 6090083

دیگر خبرها

  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس