Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:09:10 GMT

عرضه سیمان در بورس موجب رونق دلالی این کالا شده است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۳۴۴۸

عرضه سیمان در بورس موجب رونق دلالی این کالا شده است

امیرحسین نظری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه انجمن سیمان درخواست خرید و فروش سیمان را در بورس داد و بیش از یک ماه است که عرضه این کالا در بستر بورس در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی که مردم با مشکلات عدیده ای مواجه هستند به دنبال تثبیت قیمت این کالا در بازار هستیم گفت: عرضه سیمان در بورس قیمت این کالا را دچار نوسان زیادی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: با خرید و فروش سیمان در بورس و از بین رفتن قیمت ثابت این کالا با مشکلات زیادی در این بخش از جمله افزایش قیمت چشمگیر و کمبود سیمان مواجه شده ایم.
نظری افزود: این اقدام باعث افزایش قیمت مسکن و رکود طرح های عمرانی می شود که مغایر با دیدگاه و تصمیم دولت و نظام در مسیر کمک به اقتصاد خانوارها به ویژه قشر ضعیف جامعه است.
رییس سازمان صمت خوزستان افزود: متاسفانه در چند هفته اخیر قیمت هر کیسه سیمان از ۳۰۰ هزار ریال تا ۸۰۰ هزار ریال افزایش داشته است و این کالا دیگر قیمت ثابت و پایه ای ندارد.
نظری افزود: اینجانب و استاندار خوزستان بارها درخواست خروج سیمان از بورس و حذف این سیاست غلط را کرده ایم اما این روند همچنان ادامه دارد و دلالان از این فضا سود کلانی دریافت می کنند.
وی گفت: برای جلوگیری از بحران ایجاد شده در بخش سیمان باید عرضه این کالا از بورس با قیمت شناور خارج شود و همچون گذشته قیمتی ثابت داشته باشد.
بر اساس این گزارش پیش از آغاز خرید و فروش سیمان در بورس با درخواست انجمن سیمان بالغ بر ۴۰ درصد بر قیمت فروش سیمان افزوده شد و اکنون با عرضه این کالا دربورس ثبات قیمتی برای این کالا وجود ندارد و عاملی بر کاهش عرضه سیمان در بازار و افزایش قیمت چشم گیر این کالا شده است.
پیش از این سازمان صمت خوزستان برای تثبیت قیمت سیمان در خوزستان ۳۰ عامل معتمد را تعیین نمود که بدون واسطه سیمان با نرخ مصوب کیسه ای ۳۴۰ هزار ریال به فروش می رساندند.

استاندار خوزستان هفته گذشته اعلام کرد با دستور وزارت صمت عرضه سیمان در بورس متوقف شده است اما همچنان خرید و فروش سیمان از سوی انجمن سیمان و کارخانجات تولید کننده این کالا در بورس ادامه دارد.
خوزستان با داشتن سه کارخانه تولید سیمان قطب تولید این کالا در کشور است.

برچسب‌ها قیمت کالا خوزستان سیمان بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیمت کالا خوزستان سیمان قیمت کالا خوزستان سیمان بورس سیمان در بورس عرضه سیمان فروش سیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۳۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ امید جهان نژادیان گفت: خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گندم است و برداشت این دانه‌های طلایی در استان از بیستم فروردین امسال از مناطق جنوبی استان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان میزان خرید روزانه خرید گندم از کشاورزان خوزستان را بیش از ۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، بیش از ۵۶۰ هزار تن از این محصول راهبردی خریداری و به سیلو‌ها انتقال داده شده است.
وی درخصوص میزان خرید گندم نسبت به پارسال می‌گوید: تاکنون شاهد افزایش دوبرابری این محصول هستیم و استقبال کشاورزان برای تحویل به مراکز خرید خوب بوده است.
در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به قیمت ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.
پارسال در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان کشت گندم انجام شده است.

دیگر خبرها

  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید