Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، سیدرضا قاسمی شهری مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان در نشست خبری با حضور خبرنگاران با بیان اینکه در طول دو سال گذشته ده‌ها طرح و پروژه افزایش ظرفیت، رفع موانع و گلوگاه‌های تولید در پتروشیمی شهید تندگویان اجرایی و عملیاتی شده است، گفت: به عنوان نمونه امسال، اورهال و تعمیرات اساسی و به عبارت دیگر ایرانی‌سازی یکی از بزرگترین کمپرسورهای هوای صنایع پتروشیمی جهان در پتروشیمی تندگویان توسط متخصصان ایرانی با موفقیت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با بیان اینکه به دنبال عددسازی نبوده و نیستیم اما واقعیت آن است که پارسال 87 درصد برنامه‌های تولید محقق شده است و این نرخ امسال به 95 درصد می‌رسد، تصریح کرد: برنامه راهبردی این شرکت پتروشیمی تحقق 100 درصد نسبت تولید به ظرفیت اسمی در سال 1401 است.

وی با اعلام اینکه در پنج ماهه نخست امسال کف عرضه محصولات در بازار بورس از سوی پتروشیمی شهید تندگویان محقق شده و برای تحقق این برنامه حتی یک کیلوگرم محصول هم صادر نکرده‌ایم، اظهار داشت: همزمان با عرضه کامل محصولات در بورس، هفته‌ای دو نشست تخصصی با محور رفع موانع و افزایش تولید در پتروشیمی شهید تندگویان برگزار می‌شود تا زمینه تامین حداکثری نیاز صنایع تکمیلی پتروشیمی فراهم و مانع واردات محصولات و خروج ارز از کشور شویم.

این مقام مسئول از اعلام آمادگی برای افزایش عرضه محصولات از سوی پتروشیمی شهید تندگویان در صورت موافقت ستاد تنظیم بازار خبر داد و افزود: امسال حتی برخی هفته‌ها که رقابت بر روی یک گرید خاص تشدید شده سعی شده در هفته بعد عرضه آن گرید افزایش یابد تا بازار محصولات پلی اتیلن ترفتالات دستخوش التهاب نشود.

قاسمی شهری با بیان اینکه عده‌ای با استفاده از تریبون رسانه ملی با مصاحبه و نمایش به دنبال آماده‌سازی شرایط واردات محصولات خارجی هستند این درحالی است که امسال به همت کارکنان، کارگران و مدیران پتروشیمی شهید تندگویان تولید و عرضه نه تنها کاهش نیافته که افزایش هم یافته است، بیان کرد: دلیل تخریب جهاد کارکنان و مدیران پتروشیمی شهید تندگویان در شرایط تحریم، کرونا و شرایط خاص آب و هوایی ماهشهر چیست؟ چرا عده ای به دنبال دلسرد کردن خانواده پتروشیمی شهید تندگویان هستند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در ادامه با تاکید بر اینکه به دنبال شیوع کرونا یک شیفت کامل کاری را به دلیل ابتلا کارکنان عملیاتی و نوبت کار از دست داده‌ایم و جای چهار شیفت با سه شیفت کاری مانع کاهش تولید نشده‌ایم، یادآور شد: آیا نتیجه جهاد کارگران و کارکنان این شرکت پتروشیمی که به نام وزیر شهید «محمدجواد تندگویان» مزین شده است، تخریب است؟

به گفته وی امروز مشکلی برای تامین و تولیدگان، ماسک و سایر اقلام بهداشتی برای مبارزه  پیشگیری از کرونا در کشور نداریم آیا سوال کرده اید دلیل آن چیست؟ اگر پارسال مواد اولیه ماسک و گان توسط این پتروشیمی تامین نشده بود امروز با بحران ماسک و گان و سایر اقلام مشابه در کشور مواجه بودیم؟

این مقام مسئول در پایان از افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی شهید تندگویان در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» خبر داد و افزود: تا چند روز آینده خط جدید تولید «پی.او.وای» این پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه ۱۶ هزار تن محصول به بهره برداری می‌رسد و مطابق با برنامه زمان‌بندی خط دیگر جدید تولید هم مهرماه  راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: واردات پلی اتیلن ترفتالات مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان پتروشیمی شهید تندگویان شرکت پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی باید از دانش و فناوری‌های جدید بهره گرفت، ابراز داشت: وجود شرکت‌های دانش بنیان و روی آوردن آنها به بخش کشاورزی از جمله نیازهای اساسی است.

وی ضمن بیان اینکه تنها هفت درصد شرکت‌های دانش بنیان معادل ۷۰۰ شرکت در بخش کشاورزی فعال هستند، افزود: با توجه به نیاز کشور این میزان شرکت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا شرکت‌های دانش بنیان پا را فراتر نهاده و در این مقوله‌ها ورود کنند.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه صنف و صنعت کشور نیز یک و نیم تن گندم نیاز دارند، تصریح کرد: با بهره‌گیری از دانش و فناوری نوین داخلی افزایش تولید گندم در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه افزایش تولید گندم تا ۱۹ میلیون تن هدف گذاری شده است، افزود: با رشد بهره‌وری در تولید گندم و فناوری‌های جدید معتقدیم این هدف گذاری محقق خواهد شد.

کد خبر 6088589

دیگر خبرها

  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری