Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@02:38:31 GMT

پرسودترین کالا‌های وارداتی از چین

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۵۲۱۲

پرسودترین کالا‌های وارداتی از چین

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فکر تجارت با چین به سر خیلی از ما زده است و به دنبال آن اولین سؤالی که از خود می‌پرسیم این است که چه کالایی وارد کنیم که سود بیشتری داشته باشد؟ پرسودترین کالای چینی را از کجا وارد کنیم و چه روش‌هایی برای پیداکردن تأمین‌کننده مناسب وجود دارد؟ در جواب به سوال پرسودترین کالاهای وارداتی از چین باید سراغ لوازم جانبی موبایل و دیگر لوازم برقی الکترونیکی برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش عمده بازار لوازم جانبی مدیون واردات از چین است. این مسئله تنها در مورد ایران صدق نمی‌کند و بازاری‌ها در بیشتر کشورها به این باور رسیده‌اند که محصولات چینی پرسودترین کالاهای وارداتی هستند. این کالاها کیفیت مناسبی و قیمت پایینی دارند که به نسبت رقیب‌های دیگر مزیتی غیرقابل‌انکار بود. علاوه بر این چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران است و واردات از چین از پرسودترین تجارت‌هاست. حالا سوال این است که چه کالایی پرسودتر، کم ریسک‌تر و پرفروش‌تر است؟ در اینجا به معرفی برخی از پرسودترین لوازم جانبی برای واردات از چین پرداخته‌ایم.

کالاهای الکترونیکی؛ پرسود

چین مبدأ و منبع تولید و طراحی لوازم جانبی موبایل است. گلس و قاب که از نمادهای لوازم جانبی هستند خلق همین کشور چین است. بزرگ‌ترین تولیدکننده لوازم جانبی موبایل به حدی بزرگ شده است که رقابت در این حوزه به شکل بی‌سابقه‌ای در جریان است.

لوازم جانبی برقی شامل انواع ال‌سی‌دی، پاوربانک، شارژر، هدفون، ایرپاد و ... از جمله پرسودترین کالاهای وارداتی از چین هستند. حاشیه سود این کالاها به‌مراتب بیشتر از کالاهای غیر برقی است.

به طور نسبی بتوان حاشیه سود کالاهای برقی را 2 برابر کالاهای غیر برقی برآورد کرد. این محصولات ممکن است تعرفه‌های گمرکی بیشتری به نسبت وسایل غیر برقی داشته باشند و در برخی شرایط مجوزهای متعددی هم برای ترخیص لازم دارند. از سوی دیگر به‌خاطر هزینه بالای محصول، روش حمل و مراحل ترخیص، ریسک بالاتری هم در واردات این محصولات وجود دارد. چرا که اگر حتی چند درصد آنها دچار خرابی یا سوختگی باشند ممکن است کل بار را متحمل ضرر کنند. به همین خاطر چنین محصولاتی مناسب کسانی است که شناخت بیشتری به بازار دارند و سرمایه بیشتری در اختیار دارند.

شما می‌توانید تمامی لوازم جانبی  و قطعات گوشی را بصورت آنلاین از طریق سایت سپراه به نشانی (www.seprah.ir) از تامین کنندگان چینی با بهترین قیمت و بدون واسطه خریداری کنید.

پاوربانک: از جمله پرفروش‌ترین محصولات وارداتی در سه سال اخیر بوده است و بیشترین سهم را در واردات لوازم جانبی برقی موبایل داشته است. این محصول در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری کرده است و انواع امکانات به آن اضافه شده. چنین محصولاتی به دلیل فروش بالا در سرمنشأ تولید هم بازار رقابتی دارند و هر تولیدکننده برای افزایش سهم در فروش تلاش می‌کند پیشرفته‌ترین انواع باتری را در بهترین بسته‌بندی و طراحی با کمترین قیمت ممکن به فروش برساند.

ال‌سی‌دی: نمایشگر گوشی تلفن از پرطرف‌دارهای بازار لوازم جانبی است. با افزایش قیمت گوشی هوشمند، حالا بساط تعمیر و تعویض قطعات بیشتر جان گرفته است. یکی از حساس‌ترین و شکننده‌ترین قطعات هم نمایشگر تلفن همراه است. انواع مدل‌های بازار از شرکتی گرفته تا های‌-کپی و کپی نشان‌دهنده تقاضای بازار برای این دسته محصول است. برای هر مدل گوشی هوشمند یک ال‌سی‌دی خاص باید به کشور وارد شود.

شارژر: محصول دیگری که در صدر پرفروش‌ترین لوازم جانبی قرار دارد شارژر موبایل و تبلت است. این دسته در انواع و اقسام طرح‌ها و با قدرت‌های مختلف شارژ سریع و هم‌زمان تولید و عرضه می‌شود. کمتر برند لوازم جانبی است که دست به تولید شارژر دیواری نزند. تقریباً در لیست فروش همه برندهای لوازم جانبی چینی فهرستی بلندبالا از شارژر وجود دارد.

شارژر فندکی: شارژر فندکی دیگر محصولی است که هم حاشیه سود بالایی دارد و هم به طرز عجیبی در حال افزایش سهم بازار فروش است. نیاز به حفظ ارتباط تلفن‌های هوشمند با خودرو باعث شده پخش‌کننده‌های فندکی که در شارژر ادغام شده‌اند از معدود لوازم جانبی باشند که در حقیقت ارزش افزوده‌ای در استفاده از موبایل ایجاد کند.

گجت‌های پوشیدنی: ساعت‌های هوشمند و دستبندهای ورزشی فصل جدیدی از نیازهای زندگی هوشمند است. ورزش‌کردن با دقت کالری در ساعت تا پیش‌ازاین در مراکز پیشرفته پزشکی ممکن بود ولی حالا با یک اپلیکیشن و یک مچ‌بند هوشمند می‌توان بسیار دقیق‌تر، منظم‌تر و به طور مستمر ورزش کرد.

باید اشاره کرد که برخی محصولات به‌صورت دوره‌ای، ترند و مد بازار می‌شوند و در سال گذشته تا کنون ساعت‌های هوشمند و مچ‌بند مهم‌ترین ترندهای بازار بوده‌اند.

کالاهای غیر برقی؛ پرفروش

لوازم جانبی غیر برقی به دلیل ارزان و مصرفی بودن از جمله پرسودترین کالاهای وارداتی هستند. این محصولات به دلیل اینکه مجوزها و تعرفه‌های سبک‌تری به نسبت لوازم برقی نیاز دارند، گستردگی بیشتری در واردات دارند.

قاب و گلس: از جمله کالاهای پرطرف‌دار وارداتی گارد و گلس و پک هستند. این کالاها به نسبت حاشیه سود و قیمت پایین‌تری به نسبت کالاهای برقی دارند ولی قیمت این محصولات هم به نسبت پایین‌تر است. از سویی این کالاها مصرفی‌تر هستند و به همین دلیل حجم واردات و فروش آنها بسیار بیشتر است. در هر گوشه‌وکنار بازار از دست‌فروش‌های حاشیه میدان و فروشندگان مترو گرفته تا بنکداران عمده و واردکنندگان اصلی، گلس و قاب گوشی از پرفروش‌ترین محصولات بازار است.

حجم فروش بالا در این دست کالاها به‌نوعی حاشیه سود را جبران می‌کند. به همین دلیل است که قاب و گلس بیشترین سهم وزنی و ریالی از بازار لوازم جانبی موبایل را به خود اختصاص می‌دهد.

کابل شارژ: کابل‌های شارژ از دیگر محصولات پرفروش بازار هستند. سهم این محصولات از لحاظ تعداد شاید در رتبه دوم واردات باشد. کابل‌های شارژ به دلیل استهلاک بالا جز کالاهای مصرفی حساب می‌شوند که حجم فروش بالایی دارند. تنوع محصول در این دسته بسیار بالاست و از

هولدر: در ابتدا بگوییم که همه هولدر در دسته‌بندی لوازم غیر برقی نیستند و برخی از آنها که شامل شارژ بی‌سیم یا قفل الکتریکی هستند در دسته لوازم جانبی برقی قرار می‌گیرند.
 هولدر هم مثل دیگر لوازم جانبی دارای مدل‌های ارزان‌تر و سبک‌تر است که خرید و واردات آن آسان‌تر است. درعین‌حال برخی مدل‌ها که امکانات پیشرفته‌تر و قیمت بیشتری دارند هم دارای حاشیه سود بالاتری هستند.

لوازم غیر موبایلی

 خیلی محصولات در حوزه‌های دیگر مثل نور و روشنایی، دوربین‌های امنیتی، لوازم الکترونیکی، لوازم عکاسی و ... هستند که در میان کالاهای پرسود به‌حساب می‌آیند. فروشندگانی که امکان فروش و بازار این دسته کالاها را دارند قطعاً می‌توانند روی سودآوری این محصولات حساب کنند. ولی همان‌طور که قبلاً هم گفتیم این نوع کالاها به دلیل دیجیتال بودن شامل مجوزهای سخت‌گیرانه‌تری برای ترخیص می‌شوند. از سوی دیگر امکان سوخت و هدررفت این کالاها هم بالاست. همین دو امر دلیل حاشیه سود بالای این محصولات هستند.

راه و چاه واردات

از انتخاب تأمین‌کننده و انتقال ارز گرفته تا حمل‌ونقل و ترخیص از گمرک، هرکدام از کالاهای وارداتی مذکور مزیت‌ها و چالش‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. از خرید تا ترخیص هرجایی که نیاز باشد سپاهان همراه در کنار همکاران گرامی است تا بتوانند جدیدترین محصولات را با کمترین قیمت و دراسرع‌وقت تهیه و به بازار عرضه کنند.

بسیاری از همکاران نیز ممکن است به اخبار جدیدترین محصولات و مشخصات و قیمت آنها بی‌اطلاع باشند. در این زمینه سپراه با معرفی محصولات جدید در حوزه لوازم جانبی موبایل از صفر تا صد خرید عمده لوازم جانبی از چین را انجام می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر  تماس بگیرید

۰۲۱۶۲۰۱۵۵۵۵

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار اخبار اقتصادی لوازم جانبی موبایل ترین محصولات حاشیه سود پرفروش تر غیر برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری

فضل‌الله رحمتی  با اشاره به وجود ۳۰ محصول صادرات محور اظهارداشت: خوراک آبزیان، شیرخشک، اسکیم (پودر پایه شیر خشک نوزاد)، پودر بستنی، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان، کیلنکر، سنگ ساختمانی، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، سیلندر گاز، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از جمله محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

وی یکی از مشکلات چهارمحال و بختیاری را نبود خط ریلی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به فاصله جغرافیایی این استان با مرز‌های کشور و بالابودن هزینه حمل و نقل، امید می‌رود با همت مسوولان این زیرساخت مهم و اساسی در بخش اقتصادی در استان فراهم شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری یکی دیگر از مشکلات این استان را فعال نبودن منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد و گفت: فعالیت منطقه ویژه اقتصادی کمک مهمی به صادرات محصولات استان می‌کند.

رحمتی در خصوص اهمیت حضور در نمایشگاه‌های مختلف اظهار داشت: سال گذشته چهارمحال و بختیاری با هدف شناخت مقاصد صادراتی، معرفی گروه‌های کالایی، تنوع بخشی به بازار‌های صادراتی در پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو حضور یافت و نتیجه این حضور جهش صادراتی در استان بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور این استان در ششمین نمایشگاه "ایران اکسپو" گفت: تلاش می‌شود در این دوره از نمایشگاه ایران اکسپو که با حضور ۲ هزار شرکت تجاری برگزاری می‌شود مشتریان و هدف‌های جدید صادراتی برای محصولات این استان شناسایی شود.

رحمتی با اشاره به حضور ۴۱ شرکت تولیدی در چهارمحال و بختیاری تولید کننده محصولات صادراتی و موفق به گرفتن استاندارد‌های جهانی در ۶ گروه کالایی شده‌اند، افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده میز توانمندی‌های صادراتی را در غرفه زنجیره ارزش استان در اختیار گرفته شده که بتوانیم از این طریق توانمندی صادراتی استان را به بازرگانان و شرکت‌کنندگان حاضر در این نمایشگاه از ۸۰ کشور دنیا ارائه شود.

وی ادامه داد: ۶ واحد و شرکت تولیدی برای حضور در نمایشگاه "ایران اکسپو" به صورت مستقیم دارای غرفه‌های مجزا هستند.

رحمتی یادآور شد: افزون بر این ۲۰ محصولی که امکان افزایش تولید در صورت وجود بازار صادراتی دارند انتخاب شده که در غرفه ارائه توانمندی‌های صادراتی به صورت مستقیم با ۲ هزار نفری که از ۸۰ کشور دنیا در این نمایشگاه حضور دارند وارد مذاکره می‌شویم.

بیشتر بخوانید

رفع موانع تولید ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری

وی تاکید کرد: حضور در نمایشگاه ایران اکسپو موجب معرفی محصولات استان، ایجاد مشتری‌های جدید، افزایش مقاصد صادراتی و تنوع بخشی به گروه‌های کالایی می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه نمایشگاه ایران اکسپو در ۲ بخش حاکمیتی و خصوصی برگزار می‌شود، گفت: در بخش حاکمیتی در غرفه ۴۱ همه استان‌ها دارای غرفه هستند و هر غرفه دارای سه بخش شامل زنجیره‌های ارزش استان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های صادراتی است که اداره کل صمت استان مسئولیت جایگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران