Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع بنکداران اهواز و نشست با جمعی از فعالان اقتصادی این مجتمع بیان کرد: اگر ورود و خروج کالا در انبارها سیستمی شود دیگر به هر بهانه‌ای و یا به ظن قاچاق، کالایی از فعالان اقتصادی و بازاریان ضبط نمی‌شود و آنها متحمل ضرر و زیان نمی‌شوند.

وی گفت: شفاف سازی و مشخص بودن تامین و توزیع کالا باعث می‌شود تا نظارت به راحتی انجام شود و دستگاه‌های نظارتی با دقت بیشتری بر انبار کالاها نظارت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان افزود: اگر به بازاریان و فعالان اقتصادی فشار وارد شود دیگر توان فعالیت در بازار را نخواهند داشت و مشکلات زیادی برای استان و مردم پیش خواهد آمد.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه باید برای تعادل در بازار عرضه و تقاضا انجام گیرد ادامه داد: اگر کالا در زمان مناسب در بازار توزیع نشود با مشکلات زیادی در تامین نیاز مردم روبه‌رو خواهیم شد.

ارائه پیشنهاد ۲.۲ میلیارد یورو از محل درآمد نفت برای آبادانی خوزستان

استاندار خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: برای رفع مشکلات مختلف در استان به ویژه در بخش آب و فاضلاب و بهبود و آبادانی در استان پیشنهاد و سندی را برای تامین ۲.۲ میلیارد یورو از محل درآمد نفت در دراز مدت ( بین پنج تا ۱۰ سال) به دولت ارایه دادیم.

وی گفت: امید است این پیشنهاد مورد قبول و تصویب قرار گیرد تا خوزستان با دریافت این اعتبار متحول شود.

استاندار خوزستان افزود: در سال‌های اخیر اعتبارات خوبی به خوزستان اختصاص یافت که متاسفانه به درستی هزینه نشد به همین دلیل دستگاه قضایی به دنبال شفاف سازی این موضوع است.

سلیمانی دستکی بیان کرد: با تلاش صورت گرفته ۱۲ هزار میلیارد ریال برای خشکسالی و تنش آبی خوزستان اعتبار جذب شد و ۹ هزار میلیارد ریال نیز به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای انجام پروژه فاضلاب اهواز نقدینگی تزریق شده است.

یکی از فعالان اقتصادی مجتمع بنکداران اهواز نیز بیان کرد: یکی از عمده مشکلات بازاریان و فعالان اقتصادی در خوزستان دریافت مالیات با رقم‌های غیرمتعارف است.

حسن نیزاری گفت: در استان‌های دیگر نرخ مالیات برای بازاریان سه درصد و در خوزستان هشت درصد است چرا باید در خوزستان فشارها به قدری باشد که تجار تمایلی به فعالیت در این استان را نداشته باشند؟

وی گفت: از ۳۰۰ پروانه فعال اقتصادی در مجتمع بنکداران اهواز یکصد نفر به دلیل اینکه تمایل به ادامه فعالیت نداشتند پروانه خود را باطل کردند.

نیزاری افزود:افزایش تورم و بالا بودن نرخ دلار باعث شده تا بازاریان امکان خرید کالا و ذخیره در انبارهای خود را نداشته باشند که این موضوع نگران کننده است و ممکن است با این روند با کمبود کالا در استان روبه رو شویم.

وی گفت: نباید احساس قحطی و یا کمبود کالا در جامعه ایجاد شود؛ این احساس باعث نگرانی در بین مردم و تنش در جامعه خواهد شد.

این فعال اقتصادی با درخواست کمک به بازاریان ادامه داد: پرداخت تسهیلات کم بهره می‌تواند جان تازه ای به فعالان اقتصادی ببخشد؛ همچنین تقاضای ایجاد سازوکاری برای دریافت این نمونه از تسهیلات را داریم.

نیزاری بیان کرد: فضای مجتمع بنکداران مناسب فعالیت تجار نیست و منظره زیبایی ندارد؛ متاسفانه شهرداری با وجود دریافت عوارض و سایر پرداختی‌ها از صاحبان شرکت‌ها در این مجتمع، هیچگونه خدماتی را ارایه نمی‌دهد و به دلیل شرایط سخت در این مجتمع بسیاری از تاجران در این مجتمع به سطح شهر بازگشته‌اند.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی خوزستان بازار سرمایه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی خوزستان بازار سرمایه توسعه اقتصادی خوزستان بازار سرمایه استاندار خوزستان مجتمع بنکداران فعالان اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی

سرپرست هماهنگی معاونت اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استاندار خراسان جنوبی و سازمان تعاون روستایی کشور با موضوع احداث سردخانه ۲ هزار تنی نگهداری محصولات مزیت‌دار استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور استان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اظهار داشت: در روزهای گذشته معاون اقتصادی وزیر کشور، معاونین وزرای جهاد کشاورزی و صمت و مدیران کل مرتبط وزارت امور اقتصادی و دارایی از غرفه استان در این نمایشگاه بازدید کردند.

سرپرست هماهنگی معاونت اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: شخصیت‌هایی از اتاق‌های مشترک ایران، چین، ترکمنستان و گروه‌های تجاری از امارات، ترکیه، کانادا، ترکمنستان، قرقیزستان و افغانستان، روسیه، ژاپن را در غرفه استان خراسان جنوبی داشتیم. 

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، گفت: دو تفاهم‌نامه همکاری فی مابین استاندار خراسان جنوبی و سازمان تعاون روستایی کشور با موضوع احداث سردخانه 2 هزار تنی نگهداری محصولات مزیت‌دار استان، تأمین نقدینگی خرید توافقی محصولات مزیت‌دار بخش کشاورزی استان با اولویت زرشک منعقد شد.

جعفری ادامه داد:  تفاهم‌نامه همکاری فی مابین استاندار خراسان جنوبی و مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی با موضوع ثبت نظام میراثی جهانی زرشک و عناب نیز منعقد شد.

انتهای پیام/254/

دیگر خبرها

  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود