Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، با مطالعه کارنامه سیاسی و اجرایی وزیران پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی برای تشکیل دولت سیزدهم می توان به این نکته پی برد که رییس جمهوری برای گردآوردن افرادی هماهنگ و متخصص به منظور پیشبرد اهداف و برنامه‌های کشور تلاش فراوانی انجام داده است .

تاریخ نشان می دهد در هر دوره ای دولت تعدادی از افراد را به عنوان وزیر کابینه به مجلس معرفی می‌کند که به طور یقین ممکن است عده‌ای نتوانند رای اعتماد را از مجلس کسب کنند اما فهرست پیشنهادی نشان می دهد کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم متشکل از افرادی کاربلد و متناسب و هماهنگ با هدف‌ها و شعارهایی است که رییس جمهوری در زمان تبلیغات انتخابات مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به چالش ها و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و شیوع بیماری کرونا ضرورت دارد که نمایندگان مجلس به عناصر توانمند، باتجربه، سختکوش و فارغ از وابستگی های جناحی و سیاسی رای‌ اعتماد دهند.

در ترکیب وزاری معرفی شده از سوی رییس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی، جوانترین وزیر ۴۰ سال و مسن‌ترین آنها ۶۳ سال و میانگین سن کابینه سیزدهم۵۲ سال است که نشان از جوانتر شدن کابینه این دوره نسبت به دولت‌ قبلی دارد .

آیت الله سید ابراهیم رییسی ۲۰ مردادماه و حدود یک هفته پس از مراسم تحلیف رسمی فهرست وزیران پیشنهادی را در نامه رسمی به محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. مجلس هم طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی پس از بررسی سوابق و توانمندی وزیران پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی ، جلسه رای اعتماد را برگزار خواهد کرد.

خبرنگاران ایرنا در استان ها پس از ارایه فهرست وزیران پیشنهادی به مجلس نظرات سیاسیون ، دانشگاهیان و اصحاب فرهنگ و ورزش را در خصوص برخی از اعضای کابینه پیشنهادی و توانمندی های آنها جویا شدند که بخشی از این گفت وگو ها در ذیل می آید:

این افراد ضمن اینکه معتقدند که بیشتر اسامی فهرست پیشنهادی رای اعتماد را از مجلس خواهند گرفت، کار آمدی ، فساد ستیزی ، تخصص ، تجربه و داشتن روحیه انقلابی و مسئولیت پذیری را از مهمترین شاخصه های وزرای پیشنهادی می دانند.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: گزینه‌های پیشنهادی آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای تصدی وزارتخانه‌های مختلف، نشان می‌دهد کابینه دولت سیزدهم متشکل از افراد انقلابی و جهادی است.

 محمدعلیپور افزود: شاکله کابینه آیت الله رئیسی نیروهای انقلابی و ارزشی است که امیدوارم این کابینه با رای منتخبان ملت هر چه سریعتر کار خود را آغاز کنند.

 وی ادامه‌ داد: افراد این کابینه انقلابی همچنین برخوردار از سوابق ارزنده و تجربه بالا هستند که می‌توانند نقش موثری در رشد و بالندگی جامعه در شرایط سخت تحریم‌های اقتصادی ایفا کنند.

 نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این شرایط خاص، کشور نیازمند نیروهایی دارای سوابق کاری و تجربه بالا است که امید می‌رود این کابینه بتواند با تکیه بر تعهد و تجارب، گام‌های بلندی در راستای رشد و بالندگی این نظام الهی بردارند.

فعال سیاسی اصولگرا و نماینده پیشین مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل دولت وفاق، مورد نظر رهبری، نیازمند کابینه هماهنگ، همدل و برخاسته از میان مردم است.

جواد آرین‌منش افزود: ایجاد دولت وفاق جزو توصیه‌هایی است که همواره مقام معظم رهبری در دولت های مختلف با تاکید بر ضرورت همگرایی، همراهی و سازگار کردن مردم با یکدیگر مورد توجه و تاکید قرار داده اند.

وی اظهار کرد: انتخاب کابینه و گزینش افرادی که شاخص‌ها و ویژگی های دولت وفاق را داشته باشند، می‌تواند در تحقق رهنمود رهبری مبنی بر ایجاد دولت وفاق بسیار موثر باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: معرفی وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم که همگی از چهره های علمی، فرهنگی و دانشگاهی هستند، نشان داد رویکرد اصلی انتخاب کابینه دولت سیزدهم شایسته سالاری است.

یعقوب رضازاده افزود: در لیست ارائه شده به مجلس نام افراد کاردان و با سابقه‌ای دیده می شود که سابقه وزارت و یا مدیریت در سطح کلان را در کارنامه خود دارند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیگر زمان آزمون و خطا گذشته است و باید به کسانی اعتماد کرد که تجربه کافی دارند، گفت: شرایط اقتصادی کشور به افراد با برنامه، متعهد و با صلاحیت و کفایت نیاز دارد، کسانی که برای برون رفت از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی برنامه داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت : حدود ۷۰ درصد وزیران پیشنهادی دولت جدید به مجلس شورای اسلامی از تجربه ، تعهد ، مدارج علمی بالا و تخصص کافی برخودار هستند.

محمدعلی محسنی بندپی افزود: بررسی سوابق کاری وزرای پیشنهادی دولت جدید حاکی از هوشمندی رئیس جمهوری دارد چون افرادی را انتخاب کرده است که هر یک از آنها در گذشته و حال حاضر جایگاه مدیریتی سطوح کلان کشور را  در اختیار داشتند.

وی با اظهار این که دادن رای مخالف و یا موافق به آن ۳۰ درصد باقی مانده از وزرای پینشهادی هم نیاز به تفکر ، تامل و تعمق بیشتری دارد ، گفت : البته ما نمایندگان مجلس به عنوان وکلای مردم در خانه ملت در دادن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی باید آنچه صلاح مردم و باعث توسعه کشور در بخش های مختلف می شود ، توجه کنیم و به عنوان یک اصل در اولویت کاری قرار دهیم .

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان هم معتقد است ، وزیران پیشنهادی بیشترین همخوانی را با شعارهای آیت الله رئیسی و تاکیدات مقام معظم رهبری دارند.

سید حسین صابری افزود: به طور طبیعی افراد معرفی شده بیشترین همخوانی را با شعارهای رئیس جمهوری و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ باید داشته باشند و تا جایی که از ترکیب کابینه پیشنهادی شناخت دارم این مساله مراعات شده است.

وی اظهارداشت: پیش‌بینی ما این است که اکثریت قابل توجه وزیران پیشنهادی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی شوند. یک یا ۲ مورد از وزیران پیشنهادی معرفی شده از چندان تجربه کافی برخوردار نیستند که با ارائه برنامه خوب و استفاده از نیروی جوانی این نقیصه را جبران می‌کنند.

همچنین رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر  ترکیب کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم را خوب عنوان کرد و گفت : این کابینه قدرت حل مشکلات مردم را دارد.

حجت الاسلام یوسف جمالی افزود: افراد معرفی شده برای کابینه دولت سیزدهم به تجمل گرایی و اشرافی‌گری مبتلا نیستند و اشخاصی مردمی هستند.

وی اضافه کرد: نگاه اعضای کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم به درون کشور است و برای گشودن گره مسائل جامعه به کشورهای غربی و خارجی  چشم ندارند و با این اعتقاد این کابینه می‌تواند به فضل الهی به حل مشکلات مردم و برطرف کردن مسائل اقتصادی کمک کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: با ایجاد کابینه‌ای یک‌دست تحولی که همواره مورد تاکید رئیس جمهوری بوده و هست رقم خواهد خورد.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز گفت:‌ کارآمدی، سوابق روشن، برنامه مطلوب برای مدیریت وزارتخانه‌ها، تخصص و روحیه جهادی و انقلابی از شاخص‌های بررسی رای اعتماد مجلس به وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم است.

ابراهیم عزیزی افزود: پس از معرفی گزینه‌های پیشنهادی رئیس‌جمهوری در همان ساعات اولیه روز چهارشنبه بیستم مردادماه، نمایندگان با بسیاری از وزرای معرفی شده جلساتی را داشتند تا ضمن آشنایی با برنامه های آنان، به بررسی صلاحیت های تخصصی و عمومی آنها بپردازند.
وی  اسلامی با بیان اینکه برای مجلس، کارآمدی وزرا مهم است، افزود: نمایندگان مجلس به دنبال بهبود فضای مدیریتی کشور هستند و در این راه قطعاً به وزرایی رای خواهند داد که بتوانند در این راستا نقشی مهم ایفا کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند هم گفت: وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم افراد متخصص و جهادی هستند که رییس جمهوری با اتکا به این ویژگی‌ها قادر به پیشبرد برنامه‌های خود خواهد بود.

علی زنگویی افزود: وزیران با انگیزه و متخصص در مدیریت بحران نیاز امروز نظام جمهوری اسلامی است زیرا رییس جمهوری فقط با همراهی افرادی با این ویژگی‌ها خواهد توانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

وی  ادامه داد: افرادی که در کسوت وزیر به دنبال پست و مقام باشند، خودشان باید کنار بروند زیرا وضعیت کنونی نیازمند وزرایی است که شبانه‌روز برای حل سختی‌ها و مشکلات تلاش و آسایش خود را وقف جامعه کنند.

وی گفت: تنها راه رهایی از این وضعیت کار جهادی است که امیدواریم با تجمیع و تقویت کابینه جهادی، قوی و با انگیزه شاهد پویایی در تمامی حوزه‌ها باشیم.

همچنین عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم را تلفیقی از تعهد، تجربه و جوان گرایی دانست و گفت : این فهرست  نوید بخش آینده‌ای روشن کشور است.

 نصرالله شفیعی افزود: ترکیب سنی وزیران پیشنهادی نشان می‌دهد کابینه سیزدهم نسبت به دولت‌های قبل جوان‌تر است و این به معنی توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در باره باور جوانان و اعتماد و اعتقاد رئیس جمهوری به توانمندی این قشر از جامعه است.

شفیعی اضافه کرد: انقلابی بودن، جهادی فکر کردن و دارای سوابق لازم مدیریتی از جمله ویژگی‌های کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم است.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) نیز گفت: کابینه دولت سیزدهم کارآمد، هماهنگ، توانمند، مردمی و عدالت خواه است.

"حسن مروتی" افزود: انتظار عمومی از دولت و کابینه دکتر رییسی حل مسائل و مشکلات جاری کشور و طراحی برنامه پنج ساله هفتم توسعه و ریل‌گذاری برای پیشرفت و توسعه همه جانبه  کشور است.
وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب ویژگی‌های رییس‌جمهور مطلوب را مومن، انقلابی، با کفایت، مردمی، سرشار از امید، معتقد به جوانان و توانمندی‌های داخلی و عدالت‌خواه و ضدفساد معرفی کردند و به فضل الهی مردم در انتخابات ۲۸ خردادماه با تیزهوشی این نیاز را تشخیص داده و با رای به دکتر رییسی به عنوان فردی که این ویژگی‌ها را دارد وظیفه بزرگ خود را به خوبی انجام دادند.

مروتی اضافه کرد: شاخص‌های کلیدی کابینه دولت سیزدهم کارآمدی، فسادستیزی، روحیه انقلابی و مردمی بودن است.

دانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه مازندران هم گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم به اصول کارآمدی، فساد ستیزی و انقلابی‌گری توجه ویژه داشته باشند.

مرتضی علویان افزود: فساد سیستمی در کشور نداریم ، اما بخشی از ساختار اجرایی کشور به دلیل مدیریت افراد ناکارآمد در سال های گذشته تضعیف شد که باید برای رفع این چالش در دولت سیزدهم اقدامات جدی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: فساد ستیزی یکی از محورهای اساسی در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم باشد و برای ریشه کنی فساد در سیستم اداری باید افراد کاربلد در میدان اجرایی کشور نقش ایفا کنند.

وزیر پیشنهادی ارشاد می تواند در حوزه فرهنگ و هنر تاثیر گذار باشد

همچنین استاد دانشگاه ارومیه گفت: محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم از سوابق اجرایی و علمی شایسته‌ای برخوردار است و می‌تواند در حوزه فرهنگ و هنر تاثیرگذار باشد.

رسول بابازاده افزود: اسماعیلی همچنین از توانایی بالای علمی و روحیه جهادی برخوردار است.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی آیت الله رئیسی برای وزارتخانه مهم فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های علمی به ویژه دانشگاه، فعالیت‌های ارزشمندی انجام داده که نشان از دانش بالای وی است.

شاعر انقلابی و آیینی کشورمان نیز در مورد معرفی اسماعیلی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : وی جوان، انقلابی ، باتجربه، کاملا آشنا و متخصص در حوزه فرهنگ و هنر و ولایتمداری است که در مسیر دستیابی به آرمان‌ها و اهداف انقلاب حرکت می‌کند.

احد ده‌بزرگی اسماعیلی را جوانی منصف و دلسوز و یکی از چهره‌های فرهنگی و علمی نخبه جبهه انقلاب دانست که با ابعاد و زوایای فرهنگ و هنر آشناست.
وی با اعتقاد به اینکه دولت سیزدهم دولتی ولایت‌مدار و عدالت محور است، گفت: برقراری عدالت، تلاش برای احقاق حق مستضعفان و حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه کشور از مهمترین اهداف یک دولت ولایت‌مدار به شمار می‌رود و دولت ولایت‌مدار، دولتی است که به این مسائل واقف بوده و برای مصلحت مردم و جامعه اسلامی در راه اسلام و ارزش‌ها حرکت می کند. 

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی هم در این خصوص گفت: رویکرد محمدمهدی اسماعیلی گزینه پیشنهادی تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلاش برای تقویت تمدن و فرهنگ اسلامی است.

 حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر افزود: با تقویت فرهنگ و تمدن اسلامی، این فرهنگ در مقابل تمدن‌های غربی ایستادگی می‌کند و دوام می‌آورد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی  در ادامه با اشاره به کارآمدی و فساد ستیزی به عنوان یکی از ویژگی‌های آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، بیان کرد: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست و از این روحیه برخوردار است.

همچنین مدیر مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: آینده نگری و همت بلند و روحیه جهادی و انقلابی از ویژگی‌های محمدمهدی اسماعیلی گزینه پیشنهادی تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم است.

 حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قطبی افزود: روحیه انقلابی و خستگی ناپذیری  اسماعیلی بی شک زمینه ساز موفقیت در این وزارتخانه خواهد بود.

عضو هیات علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان هم گفت: محمدمهدی اسماعیلی بعنوان گزینه پیشنهادی تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم، با توجه به برخورداری از تجارب متعدد می‌تواند زمینه ساز تحول در این وزارتخانه باشد.

محسن نصری افزود: اسماعیلی با توجه به سابقه و عملکرد مناسب در نهادها و سازمان‌های مختلف در امور فرهنگی و اجتماعی ،چهره فرهنگی شناخته شده‌ای به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم باید با تمام مسائل انقلاب اسلامی آشنا باشد، تصریح کرد: اسماعیلی این خصوصیت را دارد و ارتباط خوب با جوانان در دانشگاه گزینه مناسبی برای وزراتخانه مذکور خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم هم در خصوص این گزینه اظهار داشت :با توجه به سابقه فعالیت و روحیات وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی نوید روزهای بهتری برای اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و هنر در دوره جدید می‌رود.

حامد حجتی  افزود: در خصوص مبحث فرهنگ و هنر در ابتدا باید ببینیم حوزه فرهنگ برای ارتقاء در شرایط کنونی به یک فرد عملگرا دارد یا نیاز اصلی حوزه فرهنگ امروز وجود فردی برای ترمیم زیرساخت ها و حوزه تئوری پردازی ها است.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی فرهنگ و هنر از عملکرد و سابقه فعالیت در نهادهای قانونگذاری، پژوهشی و نظریه پردازی برخوردار است.

پژوهشگر فرهنگی در اصفهان نیز گفت: تجارب قبلی محمدمهدی اسماعیلی گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالیت های او موید این موضوع است که رای اعتماد مجلس به وی، جوانگرایی و نوگرایی را در این وزارتخانه به دنبال دارد.

رضا اسماعیلی افزود: تحقق سیاست‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید شده، نیازمند نشاط و بالندگی و دمیدن روح جوانی به کالبد وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

این پژوهشگر فرهنگی ادامه داد: جوانگرایی گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استفاده از نیروهای جوان محدود نمی شود، بلکه روح جوانی، نوگرایی و استفاده از ظرفیت ها، استعدادها و سرمایه های انسانی از ویژگی های مدیریتی ایشان است که امیدواریم در دولت سیزدهم منشاء تحول باشد.

 دبیر کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم عنوان کرد که  وزیر پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردی جوان اما توانمند و چهره ای فرهنگی است و برای پیشرفت جامعه برنامه دارد.

حجت الاسلام حسین جلالی با بیان اینکه وزیران پیشنهادی نسبتا جوان هستند که قشر کارآمد جامعه محسوب می شوند اظهارداشت: از آنجاکه وزیران پیشنهادی عمدتا جوان هستند هر وزیر پیشنهادی قبل از اینکه برای ارائه برنامه به کمیسیون بیاید نمایندگان تصور درستی از آنان ندارند.

· وی تصریح کرد: انتخاب وزیران پیشنهادی در دولت سیزدهم نشان دهنده تلاش برای تحقق شعار مقام معظم رهبری در مورد تشکیل دولت جوان است.

وزیر پیشنهادی ورزش از تخصص کافی برای برطرف کردن موانع برخوردار است 

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: حمید سجادی گزینه پیشنهادی وزارت متبوع از سوی رییس جمهوری، تخصص کافی برای برطرف کردن موانع موجود را دارد.

حشمت الله امان‌ الهی اظهار کرد: امید است سجادی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد چرا که نظر ما به عنوان یک کارشناس ورزشی این است که تجربه و تخصص کافی را دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در مورد معرفی سجادی برای تصدی وزارت ورزش  اعلام کرد: حمید سجادی وزیر پیشنهادی رییس جمهوری برای وزارت ورزش و جوانان بهترین گزینه برای این وزارتخانه است.

عباس حاجی زاده شنبه افزود: سجادی از جنس ورزش است و درد ورزش را می داند و در میدان های خارجی موفقیت های خوبی کسب کرده است از این رو بهترین گزینه است.

 قهرمان اسبق کشتی جهان با حمایت از معرفی «حمید سجادی» وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: وی با توجه به سابقه خوبی که در عرصه ورزش دارد می‌تواند در این حوزه تحول‌گرا باشد.

محمدحسین محبی اظهار داشت: گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان گزینه مناسبی است چرا که وی خود سال ها در عرصه ورزش قهرمانی حضور داشته و تنگناها و مشکلات آن را می داند.


ضرغامی به امر تبلیغات آشنا است 

پژوهشگر پژوهشکده باستان شناسی کشور گفت: سید عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی آشنایی کامل به امر تبلیغات و معرفی ظرفیت‌ها در راستای توسعه گردشگری و میراث فرهنگی دارد.

 عطا حسن پور بیان کرد: توانمندی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی در امر اساسی تبلیغات و معرفی ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری عامل مهمی در زمینه معرفی جاذبه های تاریخی، طبیعی، صنایع دستی و گردشگری کشور به جهان  و توسعه صنعت توریسم در کشور است.

وی اظهار داشت: مهمترین رکن موفقیت در امر گردشگری، تبلیغات است و در ایران با توجه به ظرفیت های بسیار زیاد در معرفی و تبلیغات کوتاهی شده است.

برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی عامل تحول این حوزه است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان هم در مورد گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برنامه‌های سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، پژوهش‌محور راهبردی، گره‌گشا و عامل تحول در این حوزه است.

میثم عرب‌زاده با تاکید بر آگاهی دقیق وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم به امور حوزه کشاورزی افزود: برنامه‌های ساداتی‌نژاد با توجه به تحصیلات تخصصی وی در تمامی مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا به ویژه در گرایش منابع آب، با توجه به مشکل اساسی کم‌آبی و خشکسالی این روزها، راهبردی است.

 نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم برای کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس، از تجربه و تخصص مناسبی در این حوزه برخوردار است.

 حجت الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد افزود: معتقدم مجلس شورای اسلامی رای اعتماد خوبی به ساداتی‌نژاد می‌دهد و وی می‌تواند در این مسوولیت موثر و موفق باشد.

وی  درباره رای اعتماد به کابینه پیشنهادی گفت: نمایندگان مجلس از همه افراد پیشنهادی برای حضور در کابینه دولت سیزدهم به عنوان وزیر آشنایی و شناخت لازم ندارند و شماری هم دیر به مجلس معرفی شدند و پیش‌بینی من این است که چند نفری نمی‌توانند رای اعتماد نمایندگان را برای تصدی پست وزارت به دست آورند.

وزیر پیشنهادی بهداشت کارآمدی مجموعه را ارتقا می دهد

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در خصوص  وزیر پیشنهادی حوزه بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: عین اللهی مورد تائید مجلس بوده و رای اعتماد می‌گیرد.

سیدغنی نظری خانقاه «دکتر عین اللهی» را به لحاظ منش و تخصص فرد بسیار مناسبی برای وزارت بهداشت دانسته و بیان کرد: قوه راهبری دکتر عین الهی عنصر مهمی است   که موجب اعتماد بالای نمایندگان به او خواهد بود. 

وی با اشاره به شناخت لازم از تیم قوی مدیریتی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  افزود: تیم مدیریتی همراه وزیر پیشنهادی بسیار موثر و قوی هستند و این  کارامدی مجموعه وزارت بهداشت را ارتقا می‌دهد

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با شناختی که از دکتر عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دارم، وی به دلیل سابقه خوبی که دارد می‌تواند یکی از وزرای موفق باشد.

صدیف بدری با بیان اینکه وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان جزو گزینه‌های خوب برای این سمت می‌باشد، بیان کرد: وی دو دوره معاون آموزشی وزیر بهداشت، رئیس بیمارستان دانشگاهی لبافی‌نژاد و در سایر حوزه‌های مدیریتی وزارت بهداشت قرار داشته‌اند و فردی با برنامه و مدیر و مدبر است بنابراین می‌تواند مثمرثمر واقع شود و یکی  از وزرای موفق خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کابینه معرفی شده دولت سیزدهم یکسری نقاط قوت و ضعفی دارد و بایستی فرد به فرد آن را بررسی کرد، افزود: در مجموع کابینه معرفی شده به غیر از چند تن می‌توانند مفید واقع شوند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مدیران باسابقه و جهادی کشور است که امید را در حوزه سلامت زنده می کند.

هادی بیگی‌نژاد اظهار داشت: دکتر «بهرام عین‌الهی» برای تصدی وزارتخانه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بسیار با انگیزه، دارای سابقه و اراده خوبی است که به طور یقین می‌تواند از مجلس رای اعتماد بگیرد.

وی با اشاره استقبال مطلوب کمیسیون های مختلف مجلس از برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت، افزود: وزیر پیشنهادی رییس جمهوری برای حوزه بهداشت و درمان از مدیران باسابقه کشور و از جمله جهادگران دوران دفاع مقدس است که این خصایص ارزشمند آرای نمایندگان به‌ نفع ایشان را جلب کرده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تردیدی نداریم که تجارب ایشان امید را در حوزه سلامت زنده می کند. 

وزرای پیشنهادی خارجه و کشور توانمند هستند 

 نماینده مردم شاهین دژ و تکاب و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی وزرای پیشنهادی وزارتخانه های امور خارجه و کشور، ۲ گزینه توانمند دانست و گفت : حسین امیر عبداللهیان از مدیران ارشد وزرات امور خارجه به شمار می رود و همچنین حدود پنج سال در مجلس بوده و مسلط است.

 حسن همتی اظهار داشت: احمد وحیدی، وزیر پبشنهادی وزارت کشور نیز بر تمامی حوزه های سیاسی، امنیتی و دانشگاهی مسلط است و به عبارتی مدیری توانمند به شمار می رود.

 وی کابینه ارائه شده از سوی آیت الله رییسی به مجلس شورای اسلامی را کابینه ای خوب دانست و افزود: هر دو می تواند بالای ۹۵ درصد رای اعتماد مجلس را کسب کند.

نماینده اسبق مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: ترکیب کابینه دولت سیزدهم با شناختی و رزومه‌ای که از آنان وجود دارد، امید آفرین است.

بهرام بیرانوند افزود: با توجه به توصیه مقام معظم رهبری برای تشکیل دولت در اولین فرصت، مجلس هم سریعا کار را شروع و بررسی ها را انجام دهد.
وی اظهار داشت: وزرای جوانی که در کابینه معرفی شده اند با قدرت ریسک بالایی که دارند باعث پویایی و حرکت رو به جلوی کشور خواهند شد.
نماینده اسبق مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزیر پیشنهادی امور خارجه فردی انقلابی و موثر است که می تواند با استفاده از ظرفیت های داخلی و ارتباط با کشورهای جهان تحریم ها را بی اثر کند.

گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم دارای پیشینه علمی بالا است

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد ارومیه و استاد دانشگاه هم وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در دولت سیزدهم را  نیرویی مجرب با سابقه ای بالا دانست و گفت :وی  پیشینه علمی زیادی به ویژه در حوزه نگارش مقالات علمی دارد.

مهدی قهرمان نوسی با اشاره به کابینه دولت سیزدهم گفت: کابینه آیت الله رییسی فراجناحی است و همان گونه که خود در انتخابات گفته بودند، از ویژگی انقلابی و جهادی برخوردار است.

 وی‌افزود: اکثر اسامی افراد کابینه نا آشناست و این امر نشانگر انتخاب افراد فارغ از دغدغه های حزبی و جناحی است.

· این استاد دانشگاه  به ویژگی ممتاز کابینه دولت سیزدهم اشاره کرد وگفت: این کابینه برعکس دولت های گذشته به سمت جوانگرایی حرکت کرده و آن شیبی که به سمت بالا حرکت می کرد، در کابینه آیت الله رییسی شکسته شد و ‌به سمت جوانان حرکت کرد چنان که چهار وزیر پبشنهادی، متولد پس از انقلاب هستند.

گزینه پیشنهادی وزارت صنعت می تواند موانع تولید را بر طرف کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در مورد گزینه وزارت صنعت هم گفت: "سیدرضا فاطمی امین" گزینه پیشنهادی دولت سیزدهم برای وزارت صنعت، معدن، تجارت تخصص کافی دارد و می‌تواند موانع تولید را برطرف کند.

بختیار رازانی اظهار کرد: فاطمی امین گزینه پیشنهادی دولت سیزدهم، با وزارت صنعت، معدن و تجارت آشنایی دارد و در دهه ۸۰ شمسی معاون برنامه‌ریزی وزارت صنایع و معادن بود.

وی ادامه داد: اکنون که اقتصاد کشور با مشکلاتی مواجه است گزینه پیشنهادی وزارت صمت می‌تواند با استفاده از تخصص، دانش کافی و توجه به واحدهای تولیدی، زمینه برطرف کردن بیکاری و همچنین افزایش اشتغالزایی را فراهم کند.

برخی از وزرای پیشنهادی امروز دوشنبه در نشست کمیسیون های متبوع و مرتبط  با حوزه فعالیت ،برنامه های جامع و کلان خود را تشریح کردند.

 بر اساس اعلام سخنگوی مجلس شورای اسلامی ، رای اعتماد به وزرای پیشنهادی پس از تاسوعا و عاشورا برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها رای اعتماد رییس جمهوری منتخب سید ابراهیم رییسی دولت سیزدهم پروندهٔ خبری رای اعتماد به دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رای اعتماد رییس جمهوری منتخب سید ابراهیم رییسی رای اعتماد رییس جمهوری منتخب سید ابراهیم رییسی دولت سیزدهم کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر پیشنهادی فرهنگ گزینه پیشنهادی وزارت وزیر پیشنهادی بهداشت مجلس شورای اسلامی درمان و آموزش پزشکی کابینه دولت سیزدهم محمدمهدی اسماعیلی برای تصدی وزارت مقام معظم رهبری نیروهای انقلاب نمایندگان مجلس وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم بهداشت و درمان دولت سیزدهم انقلاب اسلامی شمار می رود رای اعتماد ورزش و جوانان جهاد کشاورزی نماینده مردم اسلامی استان میراث فرهنگی ساداتی نژاد رییس جمهوری حجت الاسلام سید ابراهیم رئیس جمهوری داشته باشند نشان می دهد فرهنگ و هنر وزارت صنعت حوزه فرهنگ برطرف کردن برای وزارت فساد ستیزی تشکیل دولت معرفی شده تخصص کافی دولت وفاق ظرفیت ها ویژگی ها آیت الله شاخص ها نیز گفت حوزه ها هم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست تخصصی «سیر تحول هنر‌های قرآنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی» در راستای اهداف پژوهشی نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی روایت باران عصر جمعه ۷ اردیبهشت، با حضور اساتید، دانشجویان، خوشنویسان و علاقمندان به هنر‌های قرآنی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

این پنل تخصصی با سخنرانی سجاد محمد یارزاده (رییس دانشگاه هنر‌های اسلامی ایرانی استاد فرشچیان)، مهدی خانکه (استادیار و رییس مدرسه عالی مهارتی دانشگاه استاد فرشچیان)، مهدی محمدی (استادیار و مدیر گروه هنر‌های سنتی و صنایع دستی دانشگاه سوره) و محبوبه کاظمی دولابی (مدیر مسئول نگارخانه ترانه باران) همراه بود.

* عملکرد مطلوب بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی در حوزه هنر‌های اصیل ایرانی و اسلامی

سجاد محمد یارزاده (رییس دانشگاه هنر‌های اسلامی ایرانی استاد فرشچیان) در این نشست با اشاره به عملکرد مطلوب نگارخانه ترانه باران به عنوان بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی در حوزه هنر‌های اصیل ایرانی و اسلامی گفت: دلیل این موفقیت این است که کسی که عاشق این هنر‌ها باشد می‌تواند موفق عمل کند، هنر‌های قدسی مرز ندارند. البته طبیعی است که باید به معیشت هنرمندان و اقتصاد هنر هم توجه شود.
او با اشاره به اینکه هنرمندی که به سمت هنر اصیل برود ماندگار خواهد بود، گفت: یکی از رموز ماندگاری هنر و هنرمند رجوع به متون مرجع است و قرآن یکی از متون مرجع محسوب می‌شود.

* در دل قرآن فضای گفت‌وگوی بسیاری درباره هنر وجود دارد

در ادامه نشست مهدی محمدی (استادیار و مدیر گروه هنر‌های سنتی و صنایع دستی دانشگاه سوره) با اشاره به آنکه در دل قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر وجود دارد، اذعان داشت: در هیچ کدام از آیات قرآن هنر تقبیح نشده است. در واقع هنر و شعر مورد توجه هستند.

* کلیت قرآن یک اثر هنری شاخص است

مهدی خانکه (استادیار و رییس مدرسه عالی مهارتی دانشگاه استاد فرشچیان) نیز سخنان خود را با محوریت الهی نگاری ادامه داد و با بیان اینکه کلیت قرآن یک اثر هنری شاخص است گفت: ادبیات نخستین تجلی الهی نگاری است. اما در مورد آیات قرآن، ما درباره محکمات تصویرگری نداریم. آثار موجود در این زمینه نشان می‌دهد هنرمندان بیشتر نسبت به متشابهات و بخش‌هایی که روایات متعدد از آنها نقل شده توجه نشان داده و علاقمند به خلق آثار هنری در شاخه‌های مختلف بوده و هستند.

او با نمایش آثار هنرمندان حوزه نگارگری با موضوع معراج، مباهله، عاشورا و همچنین چند اثر از استاد فرشچیان با استناد به آیات و روایات مانند پنجمین روز آفرینش، ضامن آهو و... گفت: بعد از دوره صفویه است که هنرمندان و عرفا فرصت پیدا کردند تا متشابهات را در قالب رشته‌های مختلف هنری روایت کنند.
در ادامه این نشست خانکه و یارزاده ابراز امیدواری کردند که برگزاری چنین نشست‌هایی بتواند ارتباط بین گالری ها، بازار هنر و دانشگاه را تقویت کنند.

* نگاه میراث فرهنگی به هنر‌های قرآنی بسیار مهم است

محبوبه کاظمی دولابی (مدیر نگارخانه ترانه باران) نیز در پایان این نشست به دلیل برگزاری نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی «روایت باران» اشاره کرد و گفت: بعد از هتک حرمتی که سال گذشته به قرآن مجید به عنوان فرهنگ اسلامی ما شد، به عنوان مدیر تنها نگارخانه تخصصی هنر‌های ایرانی اسلامی وظیفه خود دانستم که به زبان هنر نسبت به این هتک حرمت واکنش نشان دهم، نتیجه آن برگزاری نمایشگاه فاخر «روایت باران» بود. اگر به حریم فرهنگی هر کشوری در جهان توهین شود، فرد فرد آن کشور اعتراض خواهند کرد و صدای آن را به گوش جهانیان خواهند رساند.

از این رو آمادگی آنرا داریم که نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی را در کشور‌های دیگر هم برگزار کنیم. مهمترین رسالتی که ما داریم این است که حلقه‌هایی که می‌تواند در این زنجیره نقش داشته باشد را به هم متصل کنیم. چون با هر تفکر و اندیشه‌ای همه ما برای قرآن احترام قائلیم و دوست داریم به بهترین شکل ممکن در دنیا فعالیت‌های ترویجی انجام دهیم که علاوه بر تاثیرگذاری در حوزه فرهنگ ایرانی اسلامی، میتواند به موضوع معاش هنرمندان این حوزه هم توجه کند.
کاظمی با اشاره به اهمیت کتابت قرآن مجید گفت: هنر‌های سنتی به ویژه خوشنویسی، هنری نیست که هنرمند در آن ظرف چند سال بتواند به درجه استادی برسد، و دهه‌ها طول می‌کشد. بسیار خوشحالم که می‌بینم هنرمندانی داریم که تمام عمر خود را صرف هنری کرده‌اند که نتیجه آن می‌تواند کتابت کلمات نورانی قرآن مجید باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه نگاه میراث فرهنگی به هنر‌های قرآنی بسیار مهم است. چرا که هنر‌های قرآنی را از ابعاد مختلف می‌توان تبیین و تفسیر کرد گفت: از بعد میراث فرهنگی این آثار بسیار دارای اهمیت هستند، چرا که همانطور که از قرن یکم قرآن به اشکال مختلف نوشته شده و امروز به عنوان آثار ارزشمندی از گذشته در اختیار ما قرار گرفته در موزه‌های داخلی و خارجی فخر جهانیان است و میراث ماندگار جهان محسوب می‌شود، علاوه بر، بحث عقیدتی، ما هم امروز بتوانیم زمینه خلق آثار ارزشمندی را فراهم کنیم و کتابت قرآن کریم را مورد توجه قرار دهیم تا این آثار ارزشمند برای آیندگان بماند هم به عنوان یک ثروت ملی و هم به عنوان فرصتی برای عرضه فرهنگ و هنر غنی ایرانی و اسلامی مورد توجه قرار گیرد. فکر می‌کنم این نکته که هر هنرمند با چه نگرش و بینش و ایده‌ای آیات نورانی قرآن مجید را انتخاب کرده و به چه شکلی آراسته و با چه هنر‌هایی تلفیق کرده تا یک اثر هنری خلق کند، هنر‌های قرآنی را از منظر میراث فرهنگی قابل توجه و پر اهمیت می‌کند.

این نشست تخصصی با پرسش و پاسخ پایان یافت.

نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی روایت باران به همت نگارخانه تخصصی هنر‌های ایرانی ـ اسلامی ترانه باران برگزار شده و تا پایان اردیبهشت ماه در گالری‌های ۱ و ۲ فرهنگسرای نیاوران از ساعت ۱۰ الی ۱۹ و در روز‌های تعطیل از ساعت ۱۴ الی ۱۹ میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد