Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تحقیقات نشان می دهد نوزادان سه ماهه اکنون در تست های هوش حدود ۸۰ نمره می گیرند، در حالی که این نمره قبل از شیوع ویروس کرونا، ۱۰۰ بود.

بر اساس نتایج این مطالعه، کودکانی که در دوران همه گیری کووید متولد می شوند، به دلیل کاهش تعاملات در زمان قرنطینه، ضریب هوشی پایین تری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دانشگاه «براون» در «رود آیلند» متوجه شدند، نوزادانی که از مارس ۲۰۲۰ متولد شده اند، از مهارت های شناختی، کلامی و حرکتی بدتری نسبت به کودکانی برخوردار بودند که قبل از کرونا به دنیا آمده اند.

میانگین ضریب هوشی برای کودکان سه ماهه تا سه ساله از حدود ۱۰۰ در دهه قبل از همه گیری به ۷۹ در طول همه گیری کووید-۱۹ کاهش یافته است.

محققان همچنین متذکر شدند که ترک تحصیل در پسران و افراد فقیرتر بیشتر مشاهده شد. قرنطینه به این معناست که کودکان تعامل کمتری با دنیای خارج دارند که منجر به افت تکان دهنده تکامل شناختی آنها می شود.

به گفته محققان، این موضوع که آیا افت تکاملی در کودکان در زندگی بعدی آنها تأثیر می گذارد یا نه هنوز مشخص نیست. 

با این حال دکتر «شان دئونی»، متخصص اطفال و نویسنده اصلی این مطالعه، گفت که این افت ضریب هوشی قابل توجه است. این موضوع کم اهمیتی نیست و معمولا چنین رخدادهایی خارج از اختلالات شناختی عمده بروز نمی کنند.

محققان همچنین متوجه شدند کودکانی که پیشینه اجتماعی و اقتصادی پایین تری داشتند، در این آزمایش ها از وضعیت بدتری برخوردار بودند.

 ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت سوی دلتا که اولین بار در هند مشاهده شد، حداقل در ۱۳۲ کشور در سراسر جهان شناسایی شده است. سازمان جهانی بهداشت سویه دلتا را "مسری‌ترین سویه از انواع شناسایی شده ویروس کرونا" اعلام کرده است.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۵/۲۴) رمدسیویر و فاویپیراویر در بهبود بیماران کووید ۱۹ تاثیر ندارند فهرست داروخانه‌ های توزیع کننده داروهای کرونا اعلام شد فاز یک واکسن اسپایکوژن به تأیید سازمان بهداشت جهانی رسید چند درصد از مبتلایان به کرونا بدون علامت هستند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ضریب هوشی ویروس کرونا ضریب هوشی همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی داده های کمیته امداد و سازمان بهزیستی نشان می‌دهد مجموع پرداختی به اقشار محروم شامل یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر شدید و مطلق کفایت نمی‌کند.

براساس گزارش تسنیم، بر این اساس نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر شدید دو نفره در سازمان بهزستی ۷۵ درصد و در کمیته امداد ۸۶ درصد کفایت می‌کند.

نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر مطلق دو نفره در سازمان بهزستی ۴۷ درصد و در کمیته امداد ۵۴ درصد کفایت می‌کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899815

دیگر خبرها

  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • ۲ مدال با ارزش نقره و برنز، رهاورد اسکواش‌بازان کشورمان از مسابقات قطر جونیور
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان