Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@00:55:35 GMT

کرونا، سیب و هویج را گران کرد!

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۵۴۷۰

کرونا، سیب و هویج را گران کرد!

به گزارش جام جم آنلاین، مصطفی‌ دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از کاهش ۲۰ درصدی قیمت میوه در بازار خبر داد و گفت: با توجه به تعطیلات و نبود تقاضا، عرضه میوه در مقایسه با روزهای گذشته به نصف کاهش یافته و عمده میوه در سردخانه ذخیره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با شدت گرفتن شیوع کرونا، تقاضا برای هویج و سیب به منظور آبگیری بالا رفته است.

دارایی نژاد با اشاره به اینکه بازار میوه کشش ندارد، بیان کرد: با توجه به فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورا، میوه به سمت سردخانه می رود، حال باید منتظر ماند و دید که بعد از تعطیلات چه اتفاقی در بازار رخ می دهد.

این مقام مسئول قیمت هر کیلوگرم انجیر زرد را ۱۵ تا ۲۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلوگرم انجیر سیاه ۵ تا ۱۵ هزار تومان، انگور بی دانه ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان، انگور عسگری ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان، انگور کندری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، آلبالو ۱۷ تا ۲۰ هزار تومان، آلو قطره طلا ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، آلو سیاه ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، آلو سانترال ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، سیب ۲ رنگ ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان، سیب گلاب ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، خیار اصفهان ۴ تا ۷ هزار تومان، خیار بوته ۷ تا ۱۱ هزار تومان و خیار گلخانه ۶ تا ۹ هزار تومان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر کیلوگرم شلیل با نرخ ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، گلابی بیروتی ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، هلو انجیری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، هلو زعفرانی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، هلو هسته جدا ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، پسته تازه ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، هندوانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و طالبی ۵ تا ۶ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد خرده فروشی ها عرضه می شود‌.

دارایی نژاد قیمت هر کیلوگرم بادمجان دلمه را ۴ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلوگرم بادمجان قلمی ۴ تا ۶ هزار تومان، بادمجان گلخانه ۸ تا ۹ هزار تومان، بامیه ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان، پیاز شیری ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، پیاز نو ۳ تا ۴ هزار تومان، پیاز زرد ۳ تا ۵ هزار تومان، سیب زمینی ۴ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، غوره آبگیری ۶ تا ۸ هزار تومان، غوره عسگری ۸ تا ۱۰ هزار تومان، فلفل تند ریز ۶ تا ۸ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۹ تا ۱۱ هزار تومان و فلفل دلمه گلخانه ۸ تا ۱۲ هزار تومان است.

وی ادامه داد: هم اکنون هر کیلوگرم کلم بروکلی با نرخ ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی ۸ تا ۱۰ هزار تومان، کاهو رسمی ۵ تا ۶ هزار تومان،کرفس ۵ تا ۶ هزار تومان، گل کلم ۷ تا ۸ هزار تومان، کلم سفید ۴ تا ۶ هزار تومان، گوجه فرنگی ۶ تا ۷ هزار تومان، لوبیا سبز ۹ تا ۱۲ هزار تومان، لیموترش سنگی ۸ تا ۱۰ هزار تومان، لیموترش میناب ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می شود‌.

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلوگرم هویج در میدان را ۱۱ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: در شرایط کرونایی با ازدیاد تقاضا برای مصرف آب هویج و کاهش عرضه محصول، قیمت با نوساناتی در بازار رو به روست که پیش بینی می شود، هفته آینده قیمت هویج به ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان و هویج معمولی ۹ تا ۱۰ هزار تومان برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی قیمت هر کارتن آناناس ۹ تایی را ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان، هر کیلوگرم انبه را ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان و موز را ۱۸ تا ۲۱ هزار تومان اعلام کرد.

وی در پایان درباره آینده بازار میوه تصریح کرد: با توجه به نبود تقاضا در بازار، میوه در سردخانه ذخیره شده است و از حالا نمی توان راجع به پیش بینی بازار داشت.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هویج سیب کرونا بازار میوه هزار تومان اعلام ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان تا ۱۲ هزار تومان تا ۱۰ هزار تومان تا ۶ هزار تومان ۵ هزار تومان ۷ هزار تومان ۸ هزار تومان هزار تومان دارایی نژاد میدان مرکزی هزار و ۵۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۵۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!

بازار خودرو طی سه ماه اخیر شرایط آشفته‌ای از نظر قیمت پیدا کرده است. گران شدن پژو پارس و رسیدن ۲۰۷ به یک میلیارد و گران شدن ۲۵ درصدی خودرو‌های چینی، شرایط را برای مصرف‌کنندگان واقعی سخت‌تر کرده است. سیاست‌های دولت در رابطه با خودرو نیز تاکنون فقط موجب افزایش قیمت و سخت شدن شرایط خرید برای خریدار واقعی شده است.

به گزارش انتخاب، احسان گائینی، کارشناس خودرو، درباره افزایش قیمت خودرو‌های خارجی طی چند ماه اخیر به خبرنگاران گفت: اگر ما از نیمه‌ی بهمن تا پایان فروردین را به عنوان دو ماه اخیر در نظر بگیریم، در ماشین‌های وارداتی چینی، میانگین ۱۵ درصد افزایش قیمت داشتیم که در برخی از مدل‌ها تا ۲۵ درصد افزایش را هم مشاهده کردیم. مثلاً فونیکس اف. ایکس از ۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون به ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون افزایش قیمت را تجربه کرده بود. به هر حال بازار در نوساناتی که با افزایش نرخ ارز داشت، دچار چالش بود و بازار شب عید در اسفند هم مؤثر بود. در فروردین نوسانات ارزی خیلی مؤثر بود. بازار در یک هفته اخیر خیلی داغ نبوده و تعداد خرید و فروش‌ها پایین است. بازار به سمت رکود است و همچنان قیمت‌ها نسبت به آنچه در دی و بهمن داشتیم، بیشتر است؛ و افزود: عرضه‌ی بیشتر و در دسترس بودن خودرو‌های جدید برای خریداری می‌تواند نرخ‌ها را کاهشی کند؛ متأسفانه طی ماه‌های گذشته این عرضه نیز زیاد نبوده و بهتر است اگر می‌خواهیم قیمت‌ها کاهشی باشد، میزان تزریق خودرو به بازار تسهیل شود.

وی درباره سیاست‌های دولت در حوزه ماشین‌های خارجی بیان کرد: با توجه به محقق نشدن وعده‌ای که بابت واردات گسترده با برند‌های متفاوت داده شده بود و همچنان هم ادامه دارد و بوی خوشی از سمت واردات نمی‌آید، مسلماً در ماشین‌های وارداتی و خودرو‌هایی که در گذشته وجود داشت، افزایش قیمت را همچنان خواهیم داشت. بازار در سگمنت خودرو‌های وارداتی بسیار خالیست و به نظر نمی‌رسد امیدی بابت متعادل شدن خودرو‌های وارداتی وجود داشته باشد. خودرو‌های وارداتی عمدتاً بیش از ۵ سال کار کرده‌اند و همچنان قیمت‌های در حال افزایش دارند.

این کارشناس خودرو درباره قیمت غیرواقعی خودرو‌های خارجی در ایران اظهار داشت: قیمت خودرو‌های خارجی در کشور ما گاه ۴ تا ۵ برابر مدل روز خودرو با مدل‌های ۵ سال کارکرده معامله می‌شود. دلیل اصلی عدم وجود خودروی وارداتی صفر با مدل‌های متنوع است. با توجه به واردات محدودی که انجام شد، خودرو‌های وارداتی قیمت‌هایی دارند که نزدیک به سه برابر قیمت واقعی‌شان است. اگر سیاست‌ها به سمت واردات بیشتر برود، تنها راه کاهش قیمت است، در غیراین صورت قیمت‌ها به شدت افزایشی است و واسطه‌ها از آن استفاده می‌کنند.

ائینی در رابطه با تأثیر واردات خودرو بر کاهش قیمت خودرو داخلی گفت: با توجه به شرایط بازار خودرو در کشور، با برنامه‌ریزی کارشناسی شده و استفاده از اهل فن در حوزه‌ی خودرو، با همکاری دولت، برنامه‌ریزی درست و تصویب قوانینی که واردات را تسهیل کند، در سگمنت خودرو‌های وارداتی بازار بهتری را ایجاد کنیم. در خودرو‌های داخلی نیز زمانیکه خودرو وارداتی زیاد شود، قیمت آن‌ها نیز کاهش می‌یابد. قیمت خودرو‌های داخلی بسیار بالاست؛ اینکه ۱ میلیارد تومان برای ۲۰۷ هزینه کنیم.

دیگر خبرها

  • قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید