Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@00:05:54 GMT

تنزل ایران در رتبه بندی سرعت اینترنت

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۹۷۹۳

تنزل ایران در رتبه بندی سرعت اینترنت

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از speedtest، سرعت اینترنت یکی از چالش‌های اساسی دولت‌های مختلف است چرا که بیشتر کسب و کار‌ها در بستر اینترنت و به شکل آنلاین انجام می‌شوند، این امر با شیوع ویروس کرونا و اعمال سخت‌ترین قوانین جهت قرنطینه رواج بیشتری نیز پیدا کرد تا جایی که کسب و کار‌های سنتی نیز برای دوام قالب کار خود را تغییر داده و در بستر اینترنت به فعالیت ادامه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ژانویه سال ۲۰۱۹ به بعد کشور‌ها باید حداقل ۳۰۰ کاربر منحصر به فرد تلفن همراه یا ثابت داشته باشند تا در محاسبه هر دو دسته پهنای باند و سرعت اینترنت رتبه بندی شوند، قبل از این ۶۷۰ کاربر منحصر به فرد برای تلفن همراه و ۳۳۳۳ تعداد نیز برای پهنای باند ثابت نیاز بود.

آمار جهانی سرعت اینترنت همراه و پهنای باند ثابت

طبق آخرین اطلاعاتی که اسپیدتست تا ماه جولای سال ۲۰۲۱، منتشر کرده میانگین جهانی سرعت دانلود گوشی‌های هوشمند ۵۵.۰۷ مگابیت‌برثانیه، سرعت آپلود ۱۲.۳۵ مگابیت‌برثانیه و کندی سرعت نیز ۳۷ میلی‌ثانیه است. در زمینه اینترنت ثابت خانگی شرایط کاملا متفاوت و آمار کمی بهتر است، متوسط جهانی سرعت دانلود، ۱۰۷.۵۰ مگابیت‌برثانیه و سرعت آپلود ۵۸.۲۷ مگابیت‌برثانیه و تاخیر نیز ۲۰ میلی‌ثانیه است.

وضعیت ایران در زمینه سرعت اینترنت همراه و پهنای باند ثابت

در کشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و قوانین خاصی که بر زیرساخت‌های اطلاع رسانی و فضای مجازی حاکم است هم اکنون متوسط سرعت دانلود اینترنت تلفن همراه ۳۱.۶۵ مگابیت‌برثانیه و سرعت آپلود در موبایل، ۱۱.۵۸ مگابیت‌برثانیه است که سبب شده ایران رتبه‌ای بهتر از ۷۹ را در بین ۱۴۰ کشور به دست نیاورد و نسبت به ماه ژوئن ۲۰۲۱ که در جایگاه ۷۸ قرار داشت، یک پله نزول کرده است.

اما در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت آپلود ۱۲.۰۷ مگابیت‌برثانیه، میانگین سرعت دانلود ۲۱.۰۴ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۴۲ میلی‌ثانیه است، ایران در میان ۱۷۵ کشور جهان رتبه ۱۳۴ را در این بخش به خود اختصاص داده است، کشور ایران در این قسمت نیز همانند سرعت اینترنت موبایل با یک پله سقوط مواجه شده است که به هر حال نمی‌تواند آمار خوبی باشد و مسئولان دولتی باید هر چه زودتر فکری اساسی در زمینه بهبود سرعت و کیفیت اینترنت انجام دهند.

بیشتر بخوانید

اپراتورهای اینترنت متخلف در استرالیا جریمه شدند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوشی های هوشمند گوشی موبایل جمهوری اسلامی ایران سرعت اینترنت کسب و کار اینترنتی مگابیت برثانیه سرعت اینترنت سرعت دانلود سرعت آپلود پهنای باند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنیسورهای کمتر از ۱۲ سال ایران به دیدار رده‌بندی رفتند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال غرب آسیا که از سوم تا هشتم اردیبهشت ماه به میزبانی اردن آغاز شده بود امروز ادامه یافت که تیم ملی ایران با قبول شکست ۲ بر یک برابر عربستان، باید برای کسب مقام سومی به میدان برود.

تیم پسران کشورمان در بازی اول انفرادی توسط امیرکسری رنجبر به پیروزی رسید اما در بازی دوم آراد زینلی نتوانست به برتری دست یابد، در ادامه تکلیف تیم برنده به دیدار دونفره کشیده شد که عربستان در نهایت ۲ بر یک برنده شد تا شاگردان امیرحسین اسفندیاری شانس حضور در فینال را از دست بدهند.
امیرکسری رنجبر، رادین تقوی و آراد زینلی با هدایت امیرحسین اسفندیاری و لاوین حکیمی، شایلین ظفریکایی و سوگند عالیشاهی با هدایت هنگامه عزیزی در این مسابقات حضور یافتند. سرپرستی این تیم نیز بر عهده سیدرضا کافی رئیس هیات تنیس خراسان شمالی است. رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال غرب آسیا از سوم تا هشتم اردیبهشت ماه به میزبانی اردن آغاز شده و در حال برگزاری است.

گفتنی است در همین مسابقات، تیم دختران کشورمان موفق شد عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

کد خبر 6089353

دیگر خبرها

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • زمان نبرد فینال آسیا بین ایران _ تایلند مشخص شد
  • تنیسورهای کمتر از ۱۲ سال ایران به دیدار رده‌بندی رفتند
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲