Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: سرداروحیدی به دلیل جایگاهی که در مجمع تشخیص مصلحت داشته و ارتباط و تعاملی که با سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌ها داردمی تواند از همه ظرفیت‌ها برای پیشبرد امور استفاده کند

علیرضا افشار، رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص انتخاب سردار احمد وحیدی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم در وزارت کشور گفت: وزارت کشور یک وزارتخانه چند وجهی و چند جانبه است یعنی همه امور اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، مسائل شهرداری‌ها و شورای شهر و همچنین مسائل فرهنگی به این وزارتخانه ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از طرف دیگر این وزارتخانه به لحاظ معاونت‌های تخصصی که در آن وجود دارد و شورا‌هایی که همه دستگاه‌ها در آن عضو هستند و وجود نهادهایی، چون ستاد مبارزه با مواد مخدر از اهمیت بالایی برخوردار است.

افشار ادامه داد: در هر یک از این حوزه‌های تخصصی همه دستگاه‌ها باید با وزارت کشور همراهی کنند از این رو یک وزارتخانه مادر و محوری از دستگاه‌های اجرایی به حساب می‌آید.

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه وزارت کشور از لحاظ تنوع ماموریت و حجم کاری نیز بسیار متفاوت با نهاد‌های دیگر است، گفت: متاسفانه در ادوار قبل این محوریت وزارت کشور مورد توجه قرار نگرفته بود در حالی که در زمان جنگ یا حتی قبل از انقلاب وزیر کشور در غیاب نخست وزیر رئیس دولت بوده است و اداره دولت را به عهده داشته که این جایگاه متاسفانه تضعیف شده و بیشتر وظایف وزارت کشور در سال‌های اخیر به سمت ریاست جمهوری و معاونت‌های مربوط به این نهاد شیفت پیدا کرده است.


*مهمترین چالش وزارت کشور برگرداندن جایگاه اقتدار به این وزارتخانه است
وی تصریح کرد: از این منظر به نظر می‌رسد شاید مهمترین چالش دولت سیزدهم در وزارت کشور برگرداندن جایگاه اقتدار به این وزارتخانه است به طوری که کمک حال دستگاه‌های اجرایی باشد. 

افشار ادامه داد: وزارت کشور باید وزارتخانه‌های تولیدی – اقتصادی یا دستگاه‌های امنیتی و همچنین فرمانداری‌ها را به طوری پشتیبانی کند که بتوانند هم افزایی مناسبی با یکدیگر داشته باشند.


*سردار وحیدی به دلیل جایگاهی که در مجمع تشخیص مصلحت داشته ، ارتباط و تعاملی سازنده با سایر نهاد ها دارد
رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی در خصوص ویژگی‌های مثبت سردار وحیدی برای تصدی این پست گفت: سرداروحیدی به دلیل جایگاهی که در مجمع تشخیص مصلحت داشته و ارتباط و تعاملی که با سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌ها دارد و همچنین تجربه او در سپاه پاسداران و آشنایی با مباحث امنیتی، امنیت داخلی و به ویژه حضور در دانشگاه عالی دفاع ملی که دانشگاهی راهبردی است و اکثر مدیران و فرماندهان عالی نظام تحصیلات خود را در مقطع دکتری در آنجا سپری می‌کنند، می تواند از همه این ظرفیت‌ها برای پیشبرد امور استفاده کند و امیدواریم وی بتواند رویکرد اقتدار را در وزارت کشور احیا کند.


*مهمتزین راهکار حل  مشلات واسپاری امور به مردم است
وی در پاسخ به این سوال که مهمترین راهکاری که باید در وزارت کشور لحاظ شود تا تنش‌های امنیتی در کشور مهار شود چیست؟ گفت: با توجه به تجربه‌ای که بنده در جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی و وزارت کشور داشتم با اشراف عرض می‌کنم مهمترین راهکار حل مسائل کشور مشارکت مردم است. 

افشار افزود: این رویکرد به ویژه در خصوص حضور مردم در قالب تشکل‌ها و موسسات مردم نهاد که مسئولیت پذیر و ثبت شده هستند می‌تواند بسیار موثر باشد و مسئولیت این واسپاری به عهده وزارت کشور است.

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی تصریح کرد: این در حالی است که در کشور‌های پیشرفته ۸۰ درصد امور دولتی به ان جی او‌ها سپرده می‌شود و به این ترتیب کوچک سازی دولت‌ها یک رویکرد بسیار مهم است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که سردار احمد وحیدی گزینه معرفی شده دولت سیزدهم برای تصدی وزارت کشور با کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی بتواند چالش‌های پیش رو را با راهکار‌های مردمی سازی حل و فصل کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سردار افشار سردار وحیدی وزارت کشور دولت سیزدهم ارتباط و تعاملی وزارت کشور دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۱۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار انتخاب نماینده مجلس به دور دوم رسید که در این راستا مردم در ۲۱ اردیبهشت ماه دوباره پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

یکی از نامزدهایی که در انتخاب ۲۱ اردیبهشت ماه در گردونه انتخاب مردم بیرجند، درمیان و خوسف قرار دارد، علی مولوی حقیقی است که برای آشنایی با دیدگاه‌های این نامزد خبرگزاری مهر مصاحبه‌ای با وی در قالب چند سوال انجام داده است.

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

طبق گفته مقام معظم رهبری مجلس جدید آرایش متفاوتی از مجلس گذشته خواهد داشت. به اعتقاد من برخی مستقل خواهند بود و برخی با وابستگی به یک جریان خاص وارد مجلس می‌شوند ولی در مجموع جناح بندی و طیف بندی بین جریان‌های انقلابی خواهد بود.

*مهمترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد چیست؟

به نظر من تلاش برای حفظ امنیت و آرامش داخلی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و اشتغال و … یک اولویت است که مجلس در این زمینه باید اقدام انقلابی انجام دهد. وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی را حضور مردم در این عرصه می‌دانند مجلس نیز باید راهکارهایی در این زمینه تدوین کند. و در هر حال معیشت مردمی بی شک یک اولویت است.

باتوجه به اقدامات دفاعی ایرانی در مواجهه با رژیم صهیونیستی حمایت تمام و کمال از نیروهای نظامی کشور برای مجلس یک اولویت است.


*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

با توجه به کارنامه مدیریتی و اجرایی در حوزه امنیتی و اشرافیت به شرایط کشورهای همسایه و برخی دیگر از کشورها اولویتم عضویت در کمیسیون امنیت ملی است هر چند در کنار آن توجه ویژه به مسائل معیشتی مردم خواهم داشت.


*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و چه راهکاری برای رفع آن دارید؟

به نظرم ناپایداری در ثبات مدیریتی یکی از مشکلات خراسان جنوبی است و کوتاه بودن طول مدیریت در رده‌های میانی از یک طرف و در برخی موارد ناپختگی و ناکارآمدی مسئولین موجب شده که مشکلات به سرعت مرتفع مشوند.

کد خبر 6079687

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود
  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • وحیدی: «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است/ باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل/ از مثله کردن شهدا تا دفن آنها در زباله‌
  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد