Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:54:12 GMT

دولت اشرف غنی دل سپرده آمریکا جعلی و فاسد بود

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۲۸۲۲

دولت اشرف غنی دل سپرده آمریکا جعلی و فاسد بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه دماوند طی سخنانی با اشاره به تحولات افغانستان گفت: طالبان طالبان ماهیت و تفکرات تند و متحجرانه مذهبی دارد، که زاویه‌هایی با ایران دارد، اما به خوبی می‌دانند، با خشونت داعشی نمی‌توانند، کاری پیش ببرند.

وی افزود: طالبان باید بدانند، اگر بخواهند دولت تشکیل دهند، می‌بایست، مرزهای همسایگان را به رسمیت بشناسند و امنیت را در کشورش برقرار کنند، طالبان اگر بخواهد، بماند باید یک دولت متشکل از همه اقوام تشکیل دهد، وگرنه سرنوشتی مانند داعش در اضمحلال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتاح دماوندی با بیان اینکه اشرف غنی حتی اجازه پیدا نکرد، در جشن کریسمس اشغالگران آمریکایی با ترامپ عکس یادگاری بگیرد، گفت: او مجبور شد، ذلیلانه در صف اشغالگران بایستد و عزت کشورش را پایکوب کند.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: دولت اشرف غنی دل سپرده آمریکا، جعلی و فاسد بود و سیاست‌های ضد ایرانی آن‌ها را فراموش نکرده ایم، کشور ما تاکنون در کمک به مردم افغانستان کمک دریغ نکرده و ۴۳ سال است، چند میلیون نفر از خواهران و برادران افغانستانی اعم از شیعه و سنی در این حضور دارند.

فتاح دماوندی گفت: عده‌ای می‌گویند، چرا ایران در دفاع از مردم افغانستان با طالبان مقابله نکرد، ولی در عراق و سوریه وارد عمل شد، این افراد باید بدانند، وضعیت دولت‌های سوریه و عراق با دولت اشرف غنی متفاوت است، دولت حافظ اسد تنها دولتی بود، که در دوران جنگ تحمیلی از ایران حمایت کرد، آن‌ها به ما سلاح و تجهیزات دادند و فناوری موشکی را از سوریه آموختیم.

وی افزود: دولت سوریه حامی حزب الله و هم پیمان ما در مبارزه با رژیم صهیونیستی است، دولت عراق نیز برآمده از رأی اکثریت مردم و مورد تأیید مرجعیت شیعی است، اما دولت اشرف غنی انتخاباتی برگزار کرد، که ۲۰ درصد مردم در آن شرکت کردند و او با ۹۰۰ هزار رأی از ۱۰ میلیون نفر واجد شرایط با تخلف و تقلب رئیس جمهور شد.

خطیب جمعه دماوند سپس با اشاره به اینکه در آستانه دوم تا هشتم شهریور قرار داریم، با اشاره به فرمایشاتی از مقام معظم رهبری گفت: نقش شهیدان رجایی و باهنر در افشا کردن ماهیت لیبرالی و منافقانه بنی صدر بسیار برجسته بود، دولت شهید رجایی به دلیل توجه به طبقات محروم مورد علاقه مردم قرار داشت، این شهید می‌خواست، فاصله بین فقیر و غنی را کم کند.

وی گفت: دولت می‌بایست، با خدمتی عادلانه و مستمر به مردم امید آفرینی و اعتمادسازی کند، تا سرمایه اجتماعی و قدرت نرم افزاری نظام انقلابی افزایش یابد.

کد خبر 5285077

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری امام جمعه دماوند خطبه های نماز جمعه محرم 1400 ویروس کرونا ماه محرم مراسم عزاداری عاشورا عکس استانها واکسن کرونا محدودیت های کرونایی شیوع کرونا بوشهر تاسوعا و عاشورا رسانه هیئت آمار کرونا هیئت مذهبی دولت اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۲۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد

روزنامه وابسته به حکومت طالبان در یادداشتی نوشت آمریکا در قضیه فلسطین و حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی خصومت خود را با اسلام نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «انیس» روزنامه وابسته به حکومت طالبان در یادداشتی نوشت: مردم و بسیاری از کشورهای جهان برای حل و فصل مناقشه بین فلسطین و اسرائیل تلاش می‌کنند اما آمریکا هم مانند اسرائیل در قطب مقابل ایستاده و سخنان کسی را دراین‌باره نمی‌پذیرد و از این طریق موضع ضد اسلامی خود را نه تنها با فلسطین بلکه با کل جهان اسلام نشان داده است.

نوشتار می‌افزاید: مسلمانان جهان اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا به شدت با اسلام مخالف است و دشمنی آشتی‌ناپذیری با اسلام دارد. وقتی آمریکا، اسرائیل را در خاورمیانه مستقر کرد، هدفش آزار و اذیت مسلمانان از طریق این ملت پلید بود.

انیس افزود آمریکا همواره مدعی احقاق حقوق بشر در جهان است، اما اکنون ثابت شد در فلسطین به واسطه این کشور، حقوق بشر در سطح بالایی نقض شده است.

نویسنده با تاکید بر این که آمریکا به سمت زواول پیش می‌رود، تأکید کرد: امروز یا فردا، فلسطین دولت مستقل خود را تشکیل می‌دهد و جهان نیز او را به رسمیت خواهد شناخت.

افغانستان: آمریکا با حمایت از جنایات اسرائیل در غزه چهره واقعی خود را به جهان نشان دادطالبان: جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است

روزنامه چاپ کابل تصریح کرد: بزرگترین اشتباه آمریکا در قبال فلسطین، حمایت از جنگ و جنایت اسرائیل علیه بشریت است و این حمایت غیرقانونی آمریکا باعث می‌شود ملت‌های آزاده جهان در مقابل آن مقاومت نشان دهند و از این کشور روی برگردانند زیرا کشتار جمعی و نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

پیش از این نیز، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با اشاره به حمایت دولت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی گفته بود: آمریکا با حمایت خود از اسرائیل و جنایات آن چهره واقعی خود را به جهانیان نشان دادند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • خیزش دانشگاهیان آمریکا یکی از دستاورد‌های طوفان‌الاقصی است
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • تصادف وانت نیسان و پژو ۴۰۵، جان چهار نفر را گرفت
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد