Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@23:38:34 GMT

سفر مشاور امنیت ملی امارات به اردن

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۳۲۸۳

سفر مشاور امنیت ملی امارات به اردن

مشاور امنیت ملی امارات در رأس هیئتی وارد اردن شد و با مقامات این کشور دیدار کرد و گفت‌وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «طحنون بن زاید آل نهیان»، مشاور امنیت ملی امارات عربی متحده در رأس هیئتی وارد أمان، پایتخت اردن شد.

خبرگزاری «عمون» اردن امروز شنبه گزارش داد که بن زاید بعد از ورود به اردن با «عبدالله دوم»، پادشاه اردن دیدار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش٬ حسین بن عبدالله دوم، ولی عهد اردن در این دیدار حضور داشته است. شبکه اسکای نیوز عربی (متعلق به امارات) گزارش داد که طحنون بن زاید و پادشاه اردن بر ادامه همکاری هماهنگی و مشورت بین دو کشور در مورد مسائل مورد اهتمام طرفین به ویژه مسئله فلسطین تأکید کردند.

تشدید جنگ قدرت در خاندان امارات/ «بن زاید» محافظان شخصی خود را تغییر داد

 

طحنون بن زاید سه روز پیش (چهارشنبه) طی سفر به ترکیه با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه دیدار و در مورد مسائل منطقه رایزنی کردند. این دیدار اولین دیدار در نوع خود طی چند سال گذشته است. ترکیه از زمان کودتای نافرجام در سال 2016 روابط خوبی با امارات نداشته است.

مشاور امنیت ملی امارات پیش از سفر به ترکیه به قاهره نیز رفته بود و با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دیداری نیز داشته است. مصر و امارات در جریان بحران قطر در کنار عربستان و بحرین علیه این کشور بودند. در این بحران ترکیه از قطر حمایت قاطعانه‌ای داشت.

منبعی مصری به روزنامه العربی الجدید گفته که امارات تلاش می کند در مرحله آتی نقش منطقه‌ای برای خود داشته باشد تا بتواند منافع خود را حفظ کند.

این منبع همچنین با اشاره به تحولات افغانستان گفت که امارات سعی دارد با ترکیه در عرصه میدانی افغانستان هماهنگ باشد و چاره‌ای جز اینکه روابطش با ترکیه را بهبود دهد ندارد.

دیدار مشاور امنیت ملی امارات با اردوغانامارات: اشرف غنی به همراه خانواده نزد ماستهاآرتص: امارات نگران پیامدهای ائتلاف ضد ایرانی با اسرائیل است

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار امارات اخبار اردن اخبار امارات اخبار اردن مشاور امنیت ملی امارات بن زاید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۳۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر

ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی خود است؛ طرحی بلندپروازانه که هدف آن برآورده‌کردن نیازهای این کشور در حوزه نیروی دریایی است.

به گزارش ایسنا، خبرها حاکی از آن است که ناو هواپیمابر ترکیه قرار است از فناوری «استوبار» (STOBAR) استفاده کند.

در این فناوری هواپیماها بدون کمک منجنیق‌های روی عرشه و تنها با نیروی حاصل از موتور خود به پرواز درمی‌آیند.

در همین راستا، عرشه این ناوها را مانند سکوهای پرش اسکی، شیب‌دار می‌سازند.

بااین‌حال، ازآنجاکه بیشتر هواپیماهای استفاده‌شده روی این ناوها از قابلیت فرود عمودی بهره‌مند نیستند، کابل‌های فرود همچنان در هنگام فرود به هواپیماها کمک می‌کنند.

به گزارش «کلش ریپورت»، طول این کشتی ۲۸۵ متر، عرض آن ۷۲ متر و وزن آن ۶۰ هزار تُن خواهد بود. همچنین بر اساس گزارش‌ها، حداکثر سرعت این ناو هواپیمابر ترکیه به ۲۵ متر خواهد رسید.

بر اساس طرح اولیه آنکارا، این نا هواپیمابر ظرفیت حمل ۵۰ جنگنده را خواهد داشت که ۲۰ فروند از آن‌ها روی عرشه و ۳۰ فروند در آشیانه ناو نگهداری خواهند شد.

این ناو می‌تواند برای پرواز پرنده‌های مختلفی مورداستفاده قرار گیرد، از جمله جنگنده‌های «آنکا ۳»، هواگرد نظامی سبک «هورجت»، پهپاد «بیرقدار کیزیلما» و پهپاد «بیرقدار تی‌بی ۳».

طراحی و ساخت این ناو بر عهده دفتر طراحی پروژه نیروی دریایی ترکیه است؛ نهادی که گرچه تا امروز چندین ناوچه و ناوشکن تولید کرده، اما تجربه‌ای در حوزه ناو هواپیمابر ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو
  • تصمیم مهم مهدی قایدی برای فصل آینده
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی اردوی ترکیه