Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسین اتابکی از شاگردان مرحوم آیت‌الله برهان و هم‌رزم شهید بهشتی دعوت حق را لبیک گفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، استاد سید حسین اتابکی در سال 1318 در تهران دیده به جهان گشود. در دوران جوانی، شیفته حضرت امام خمینی (ره) شد و در مبارزات سیاسی با رژیم پهلوی در کنار شهید بهشتی، مرحوم مهدوی کنی،  شهید باهنر و شهید رجایی نقش بسزایی ایفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان جنگ تحمیلی نیز با راه‌اندازی کاروان‌های پشتیبانی، به هم‌رزمانش در خط مقدم جبهه‌ها کمک می‌کرد.او از شاگردان مرحوم آیت‌الله برهان بود. مرحوم آیت‌الله مجتهدی و مرحوم اتابکی هر دو در مقطعی از زمان، محضر حضرت آیت‌الله برهان را درک کرده بودند.

مرحوم اتابکی از جهت مباحث عقیدتی هم‌دوره شهید آیت‌الله مطهری بود. شهید مطهری درباره نحوه تدریس این عالم مجاهد فرموده بودند که بهترین روش تربیتی برای جوانان و نوجوانان را آقای اتابکی پیش گرفته‌اند.

محل سکونت مرحوم سید حسین اتابکی در منطقه صادقیه تهران بود که البته به وقف امور دینی و انقلابی تبدیل شد. به‌طور ماهانه جلسات متعددی در پیش از انقلاب با توجه به فشارهای ساواک در این محل برگزار شد و به‌صورت مکرر او  توسط حکومت پهلوی دستگیر شد اما دست از مبارزه و برگزاری جلسات تربیتی برنداشت. با ورود امام خمینی در سال 1357 به ایران، تمام خدمات‌ علمی و فرهنگی را تعطیل کرد و همراه با شهید عراقی در تدارک ورود امام و حفاظت از ایشان در مدرسه علوی پرداخت. بعد از انقلاب نیز در محله صادقیه و در همان فضایی که خود وقف کرده بود به پرورش نوجوانان و جوانان ادامه داد و حاصل آن، پرورش جوانانی بود که بسیاری از آنها به فیض شهادت نائل آمدند.

خبرگزاری تسنیم، درگذشت این عالم مجاهد را به خانواده محترم و بیت مکرم ایشان تسلیت گفته و برای آن سعید فقید طلب رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت دارد.

پیام تسلیت امام خامنه‌ای در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه ایمانیپیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت الاسلام‌ فقیه ایمانی

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انقلابی گری تسنیم انقلابی گری تسنیم آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۷۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت درگذشت مرحومه معصومه حائری از درگاه خداوند متعال برای ایشان که تا آخر عمر با صبوری و اخلاص آرمان‌های والای همسر شهیدش را پاس داشت، علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت کرد.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.
اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال

برای ایشان که تا آخر عمر با صبوری و اخلاص آرمان‌های والای همسر شهیدش را پاس داشت، علو درجات و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

دیگر خبرها

  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • قهرمان سنگین وزن جودو ایران درگذشت
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • تسلیت حسین علایی در پی درگذشت همسر شهید آیت الله مصطفی خمینی
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی