Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@06:40:25 GMT

حقوق‌های نجومی مدیران انگلیس

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۹۲۸۷

حقوق‌های نجومی مدیران انگلیس

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که حتی پس از کاهش حقوق مدیران انگلیسی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، متوسط درآمد سالانه مدیران شرکت‌ها در این کشور، ۸۶ برابر متوسط درآمد کارمندان و کارگران تمام وقت است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که حتی پس از کاهش حقوق مدیران انگلیسی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، متوسط درآمد سالانه مدیران عامل شرکت‌ها، ۸۶ برابر متوسط درآمد کارمندان و کارگران تمام وقت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق گزارش "مرکز حقوق‌های نجومی"، یک اندیشکده بریتانیایی که در مورد عملکرد کسب و کار‌ها و دستمزد‌ها تحقیق می‌کند، مدیران عامل ۱۰۰ شرکت برتر در بورس لندن FTSE ۱۰۰ به طور متوسط ۳.۷ میلیون دلار (۲.۶۹ میلیون پوند) در سال ۲۰۲۰ درآمد داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، حقوق مدیران انگلیسی ۸۶ برابر متوسط درآمد سالانه یک کارمند یا کارگر تمام وقت در بریتانیا یعنی ۴۲۹۰۰ دلار (۳۱۵۰۰ پوند) است.

حقوق و دستمزد مدیران عامل در این کشور به طور متوسط در سال ۲۰۲۰، ۱۷ درصد کاهش یافت؛ در حالی که این رقم ۴.۴۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ ثبت شده بود. این اندیشکده سقوط این رقم را با همه‌گیری کرونا و بیماری کووید ۱۹ مرتبط می‌داند.

مرکز حقوق‌های نجومی در گزارش خود نوشت: بدون شک کاهش سطح دستمزد مدیران تا حد زیادی پیامد همه‌گیری کرونا و تعطیلی‌های ناشی از آن بوده است. این بیماری همه‌گیر تأثیر عمده‌ای بر عملکرد شرکت‌ها داشته است، هرچند که بسته به بخش مورد نظر، میزان کاهش متفاوت بوده است.

در این گزارش آمده است: از آنجا که حقوق مربوط به عملکرد (شرکت‌ها) به معیار‌های مالی مانند پرداخت سود به سهامداران یا درآمد شرکت‌ها وابسته است، حقوق مدیران کاهش یافته است.

بر اساس این یافته‌ها، پردرآمدترین مدیرعامل، مجموعاً ۲۱.۰۵ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ در شرکت واکسن‌سازی آسترازنکا AstraZeneca، که یک شرکت دارویی چند ملیتی انگلیسی ـ سوئدی است درآمد داشت.

این مبلغ تقریباً ۵۰۰ برابر متوسط دستمزد کارمندان و کارگران بریتانیایی و ۱۹۷ برابر متوسط دستمزد کارمندان بریتانیایی آسترازنکا است.

به گفته «لوک هیلدیارد»، مدیر مرکز حقوق‌های نجومی، "دستمزد نجومی مدیران عامل نشان‌دهنده شکاف وسیع بین فقیر و غنی در بریتانیا نسبت به سایر کشور‌های اروپایی است. "

وی گفت: نابرابری‌های ناشی از همه‌گیری و حجم پول دولتی که برای محافظت از مشاغل بزرگ استفاده می‌شود، می‌تواند استدلال اقدامات برای جلوگیری از دستمزد بالا و ایجاد تعادل در تفاوت شدید درآمد‌ها را تقویت کند.

اتحادیه جی‌ام‌بی GMB، اتحادیه عمومی کارگری انگلستان نیز که بیش از ۶۰۰ هزار نفر عضو دارد، نگرانی‌های مشابهی را ابراز کرد.

«گری اسمیت»، دبیر کل این اتحادیه تأکید کرد که همه‌گیری کرونا نابرابری‌های عظیمی را که در جامعه انگلستان وجود دارد، برجسته کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حقوق های نجومی در انگلیس مدیر انگلیسی دستمزد نجومی حقوق های نجومی حقوق مدیران متوسط درآمد برابر متوسط مدیران عامل همه گیری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۹۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد

ایتنا - ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در این بیانیه گفت که دستیار هوش مصنوعی Copilot (کوپایلوت) تعداد مشترکین پولی خود را در این سه ماهه 35 درصد افزایش داد و به 1.8 میلیون نفر رساند.
مایکروسافت فعلا تصمیم ندارد هزینه‌های هوش مصنوعی خود را کاهش دهد. این غول فناوری درباره درآمد سه ماهه سوم خود اعلام کرد که به دلیل رشد تقاضا و افزایش میانگین هزینه در پلتفرم ابری خود، Azure، به سرمایه گذاری در هوش مصنوعی و خدمات ابری ادامه خواهد داد.

امی هود، مدیر ارشد مالی مایکروسافت، در این تماس گفت که مخارج سرمایه‌ای (آنچه یک شرکت برای خرید یا نگهداری دارایی‌ها خرج می‌کند) افزایش خواهد یافت. هود گفت: در حال حاضر، تقاضای کوتاه‌مدت هوش مصنوعی کمی بالاتر از ظرفیت موجود ما است.

این شرکت در سه ماهه سوم نزدیک به 11 میلیارد دلار برای اموال و تجهیزات هزینه کرده است  که 66 درصد بیشتر از هزینه‌ای است که در مدت مشابه یک سال قبل خرج کرده بود.

طبق بیانیه درآمد مایکروسافت در سه ماهه سوم از محصولات ابری خود، از جمله Azure (آزور)،  26.7 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت در این بیانیه گفت که دستیار هوش مصنوعی Copilot (کوپایلوت) تعداد مشترکین پولی خود را در این سه ماهه 35 درصد افزایش داد و به 1.8 میلیون نفر رساند.
 

درآمد بیشتر از حد انتظار مایکروسافت باعث شد سهام در معاملات بعد از ساعت 4 درصد افزایش یابد. هم درآمد و هم سود هر سهم از برآوردهای وال استریت پیشی گرفت.

برنامه‌های این شرکت برای هزینه‌های بیشتر به دنبال سایر تعهدات بزرگ برای توسعه هوش مصنوعی است. این شرکت قصد دارد تا پایان سال به 1.8 میلیون تراشه هوش مصنوعی دست یابد و ظرفیت مرکز داده خود را افزایش دهد.

تمایل مایکروسافت به هوش مصنوعی و مدل‌های پایه، نیاز به مراکز داده بیشتر، از جمله شریک مایکروسافت  OpenAI، سازنده ChatGPT و GPT-4 را افزایش می‌دهد. مدل‌های هوش مصنوعی باید روی کوه‌هایی از داده آموزش ببینند، که به هزاران واحد پردازش گرافیکی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند Nvidia نیاز دارد. مایکروسافت در حال طراحی تراشه های خود برای کاهش اتکای خود به Nvidia است.
 

دیگر خبرها

  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • مربی میلان از انگلیس می‌آید ولی ایتالیایی است!‏
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • تشکیل سه پرونده برای بررسی امکان ابطال مصوبه حقوق و دستمزد کارگری ۱۴۰۳ / تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد