Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر با جهش‌های فزاینده‌ای بهبود یافته است و تعداد کثیری از  عکاسان حرفه‌ای از گوشی‌ خود برای عکاسی حرفه‌ای و گرفتن  تایم لپس تا  کارهای دیگر مرتبط از گوشی استفاده می‌کنند.

به نقل از پتاپیکسل: Suite ۴۸ Analytics از ۸۸۱ عکاس حرفه‌ای در مورد استفاده‌ از گوشی هوشمند برای عکاسی حرفه‌ای نظرسنجی و Statista نتایج جالب آن را منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این نظرسنجی جالب است و می‌توان آن را به دو صورت تفسیر کرد.

در وهله اول تنها ۱۳ درصد از عکاسان حرفه‌ای پاسخ دادند که بیش از ۵۰ درصد از کار‌های حرفه‌ای خود را با تلفن هوشمند عکاسی می‌کنند و ۶۴ درصد از حرفه‌ای‌ها می‌گویند که هیچ وقت کاری که بابت آن هزینه دریافت می‌کنند را با گوشی عکاسی نمی‌کنند. به عبارت دیگر گوشی‌هایی که دوربین‌ باکیفیت دارند برای دوربین‌های مستقل و جدی تهدیدی محسوب نمی‌شوند.

تناقضی وجود دارد آن‌هم این است که، ۳۶ درصد از عکاسان حرفه‌ای حداقل برخی از کار‌های حرفه‌ای خود را با دوربین گوشی‌های هوشمند انجام داده اند. تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و شرکت‌های بازاریابی/تبلیغاتی اغلب دوست دارند کیفیت و ویژگی‌های دوربین خود را در سطح "DSLR" یا "pro" قرار دهند، و این ادعا‌ها با توجه بسیاری از افراد در دنیای عکس مواجه می‌شود. اما این یافته‌های جدید نظرسنجی نشان می‌دهد که دوربین‌ گوشی‌های هوشمند در حدی پیشرفت کرده اند که بسیاری از متخصصان در انتخاب آن‌ها برای کار راحت‌تر هستند.

در حالی که برخی از عکاسان از گوشی‌های هوشمند خود برای کارهای سفارشی و فروشی استفاده می‌کنند، ۵۸ درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که از گوشی‌های هوشمند خود برای حمایت از مشاغل خود استفاده می‌کنند به عنوان مثال عکس گرفتن برای وب سایت خود، ایجاد محتوا برای رسانه‌های اجتماعی و ثبت تصاویر پشت صحنه.

وب سایت آماری Statista در این‌باره نوشت: "در چند سال گذشته، دوربین‌گوشی‌های هوشمند عکاسی به گونه‌ای پیشرفت داشتند که دوربین‌های دیجیتال ارزان در اوایل قرن ۲۱ این گونه پیشرفتی را برای کاربران نداشتند. به لطف پیشرفت‌های سخت افزاری و شاید مهمتر از  آن در بهبود تصویر با استفاده از هوش مصنوعی، صد‌ها میلیون کاربر گوشی هوشمند اکنون قادر به گرفتن عکس‌های حرفه‌ای بدون نیاز به سرمایه گذاری حتی به مقدار ناچیز در تجهیزات تخصصی عکس‌های حرفه‌ای هستند. "

بیشتر بخوانید

بهترین نرم افزار‌های ویرایش عکس در سال ۲۰۲۱

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عکاسی حرفه ای دوربین گوشی دوربین عکاسی گوشی های هوشمند عکاسان حرفه ای حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۰۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، ویژگی هایی فصلی و عنکبوت مانند روی ترک های سطح مریخ ظاهر شده اند. مدارگرد مریخی اروپا به نام مارس اکسپرس تصاویری از ویژگی هایی کوچک و تیره رنگ در منطقه ای از مریخ به نام «اینکا سیتی»در نزدیکی قطب جنوب سیاره ثبت کرده که شبیه عنکبوت هستند.

این رویداد زمانی ظاهر می شود که گرمای نور خورشید لایه های دی اکسید کربن انباشته شده طی زمستان تاریک مریخ را گرم می کند. در مقابل یخ دی اکسید کربن در لایه زیرین به گاز تبدیل می شود که به تدریج جمع می شود و لایه رویی به قطر یک متر را می شکند.

گاز آزاد شده حامل غباری سیاه از لایه زیرین است که آن را به سمت بالا می آورد و در نهایت به انفجار غبار بالای لایه رویی یخ منجر می شود. این رویداد مانند بیرون آمدن آب از یک آبفشان قبل از ریختن روی سطح مریخ است. چنین روندی ظاهری عنکبوتی شکل و ترک خورده به وجود می آورد که قطر آن ۴۵ مترتا یک کیلومتر است.

منطقه اینکا سیتی مریخ که شبکه ای خطی از برآمدگی ها ایجاد می کند مشابه خرابه های تمدن اینکا روی زمین است.

جدیدترین تصاویر از اینکا سیتی توسط دوربین با وضوح بالای HRSC مارس اکسپرس در ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ میلادی و در فصل پاییز مریخ ثبت شده است.

کد خبر 6089622 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)