Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ ارومیه محلات محروم و حاشیه‌نشینی زیادی دارد که اسلام‌آباد، کشتارگاه، حسین‌آباد، علی‌آباد و حاجی‌پیرلو از جمله آنان است که مردمان این مناطق با مشکلات فراوانی از جمله انباشت زباله در جلوی درب منازل دست و پنجه نرم کرده و گلایه دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ارومیه، ارومیه محلات محروم و حاشیه‌نشینی زیادی دارد که اسلام‌آباد، کشتارگاه، حسین‌آباد، علی‌آباد و حاجی‌پیرلو از جمله آنان است که مردمان این مناطق با مشکلات فراوانی از جمله انباشت زباله در جلوی درب منازل دست و پنجه نرم کرده و گلایه مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گفته اهالی این مناطق زباله‌های کوچه و پس‌کوچه آنان همه روزه در ساعتی معین جمع ‌آوری می‌شود اما مشکل اصلی این است که پاکبانان تنها به جمع‌آوری زباله‌های کوچه‌های اصلی پرداخته و از جمع‌‌آوری زباله‌های داخل کوچه‌ها و فرعی‌ها خودداری می‌کنند که چندین بار نیز اعتراضی از سوی مردم این محلات صورت گرفته که متاسفانه مشکل آنان حل نشده است.

اهالی مناطق کم‌برخوردار علاوه بر گلایه مندی از  توزیع ناعادلانه امکانات در این مناطق از انباشت زباله نیز گلایه‌هایی دارند.

مسئولان تنها در زمان انتخابات در مناطق محروم و کم‌برخوردار حضور پیدا می‌کنند

یوسف مرادی یکی از اهالی مناطق حاشیه‌نشین ارومیه است که در خصوص مشکلات خود این چنین گفت: منطقه ما از فضای سبز و محلی که بتواند کودکانمان در آن بازی کنند محروم است بنابراین بیشتر در کوچه و پس‌کوچه‌ها بازی می‌کنند بنابراین باید به مشکلات آن از جمله جمع‌آوری زباله‌ها دقت بیشتری شود.

حمله شبانه زباله‌گردها به مخازن زباله تهران + تصاویروضعیت اسفبار مخازن زباله در شهر تهران

وی افزود: جمع‌آوری زباله‌ها از کوچه‌های فرعی خواسته زیادی نیست که مسئولان نتوانند از پس آن بیایند چرا که این زباله‌ها آلودگی زیادی در محیط ایجاد می‌کنند و بسیاری از مردم به ویژه کودکان محله، دچار بیماری‌های پوستی و میکروبی می‌شوند.

سکینه پیری نیز در این خصوص بیان کرد: همه روزه زباله‌های خود را به امید اینکه شهرداری آن را جمع‌‌آوری می‌کنند جلوی درب منازلمان قرار می‌دهیم که متاسفانه کیسه زباله‌ها توسط سگ‌های ولگرد و گربه‌ها به دلیل عدم جمع‌آوری زباله‌ها از کوچه‌های فرعی پاره شده و موجب پخش شدن آنان در بیرون از خانه می‌شود.

این خانم میانسال عنوان کرد: متاسفانه مسئولان تنها در زمان انتخابات در مناطق محروم و کم‌برخوردار حضور پیدا می‌کنند که امیدواریم وعده‌های آنان پوچ و توخالی نباشد البته باز هم‌ چشممان آب نمی‌خورد.

سازمان پسماند ارومیه باید در جمع‌آوری زباله‌های مناطق محروم دقت بیشتری داشته باشد

 رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اظهارداشت: بدون شک یکی از وظایف مدیریت شهری ارائه خدمات مناسب به شهروندان است.

مرتضی منافی افزود: متاسفانه زباله‌های مناطق محروم جمع‌آوری نمی‌شود و جمع‌آوری زباله‌ها در این مناطق بسیار ضعیف است.

وی عنوان کرد: بنابراین دقت در جمع‌آوری زباله‌های شهری از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه انجام گیرد.

 مشکل مناطق کم‌برخوردار در اسرع وقت پیگری و حل می‌شود 

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، بیان کرد: پاکی شهر هدفی است که برای این مهم، مجموعه سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

هادی بصاری در خصوص گزارش اهالی مناطق کم‌برخوردار در خصوص عدم جمع‌آوری زباله‌ها از کوچه‌های فرعی ارومیه افزود: زباله‌های خانگی هر روز و در ساعت معین از جلو منازل جمع‌آوری می‌شود و اگر کوتاهی از کارگران شهرداری صورت گرفته پیگری و در اسرع وقت مشکل حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: پاکبانان و مجموعه سازمان مدیریت پسماند از جمله مجموعه‌هایی است که به صورت مستقیم برای پاکی شهر و محیط زیست تلاش می‌کنند بنابراین از شهروندان تقاضا داریم که شهرداری را در این مسیر یاری کنند تا بتوان شهر و محیطی درخور داشته باشیم.

انتهای پیام/7548/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان مدیریت پسماند مناطق کم برخوردار جمع آوری زباله ها آوری زباله انباشت زباله مناطق محروم کوچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاز شهری کرج، چهارشنبه قطع می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

شرکت گاز استان البرز در نظر دارد نسبت به قطع گاز شهری قسمتی از کرج به آدرس حد فاصل میان خیابان برغان و شریعتی و حد فاصل خیابان چالوس تا کوچه مهارج، کوچه‌های ناهید، مهرگان، گندم بخش شمالی، دانش، لاله، کرمی، گنجی، حافظ، گلشن، مدرسه مهاجر، عارف، هما و فرعی‌های منشعب در روز چهار شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ اقدام کند.

از ساکنان درخواست می‌شود تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

بدیهی است پس از پایان عملیات نسبت به وصل مجدد گاز مشترکان اقدام لازم معمول خواهد شد. به منظور رعایت کامل مسائل ایمنی در زمان وصل گاز حضور ساکنان در محل سکونت الزامی است.

در صورت نیاز، مشترکان می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۴ مرکز امداد گازرسانی تماس حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد
  • دومین منزل انباشت زباله در بجنورد کشف شد
  • دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • گاز شهری کرج، چهارشنبه قطع می‌شود
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • محوطه سازی و سنگ فرش کوچه‌ها و معابر روستای مرزانک
  • افزایش سطح آب رودخانه دز/ بوستان‌های ساحلی دزفول تخلیه شدند
  • مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • تخلیه بوستان‌های ساحلی دزفول در پی افزایش دبی «دز»/ هشدار خودداری از حضور در مناطق تفریحی