Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شاید نخستین کلمه‌ای که با شنیدن نام بنیاد برکت یا ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به ذهنتان می‌رسد؛ «واکسن کرونا» باشد؛ اما خوب است بدانید که این ستاد با نهادهای متعدد زیرمجموعه‌اش، به دنبال ارائه خدمات در نقاط محروم کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با توسعه تشکیلات خود در سراسر کشور و با ایجاد نهادهای خدمات‌رسانی مانند بنیاد احسان، بنیاد برکت، بنیاد 15 خرداد، گروه تدبیر و چندین زیرمجموعه دانش‌بنیان توانسته است در ارائه خدمت به مردم با اولویت مردم محروم کشور بسیار خوش بدرخشد و هرگاه که کشور و مردم نیاز داشته‌اند؛ همواره حضور پررنگ این نهاد خوش‌نام و خدمتگزار را دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقابله با کرونا یکی از عرصه‌های بسیار مهم و ضروری است که خدمات گسترده ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به اذعان دوست و دشمن در آن خوش درخشیده است.

یادمان نمی‌رود روزهایی را که کمبود ماسک در کشور همه را شوکه و نگران کرده بود و این حضور جهادی بسیج و سپاه و نیز اقدام بزرگ ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) بود که همه نیازهای کشور را در حوزه ماسک و مواد ضدعفونی برطرف کرد.

اگر امروز کشورمان به یکی از معدود کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا بدل شده است؛ نمی‌توان از نام بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) به‌سادگی گذشت.

اگر امروز شاهد توسعه مدارس نوساز و شیک در مناطق محروم و روستاهای کشور هستیم؛ این به برکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) است که سال‌های سال است در این راه قدم برمی‌دارد.

ارائه بسیاری از خدمات محرومیت‌زدایی در سراسر کشور از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) سبب شده است تا امروز این نهاد خوش‌نام در میان مردم محروم و حتی عموم مردم محبوب‌تر از همیشه شود.

در استان سمنان نیز ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اقدامات خوبی را در راستای رفع غبار محرومیت از چهره روستاها و نقاط محروم انجام داده است.

حامد احمدی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان با اشاره به اجرای رزمایش‌های متعدد محرومیت‌زدایی در این ستاد از ابتدای شیوع کرونا تاکنون گفت: در راستای مواسات و همدلی تاکنون پنج مرحله رزمایش همدلی و احسان در سراسر کشور و استان سمنان برگزار شد.

وی افزود: در این پنج مرحله رزمایش مواسات بیش از 80 هزار بسته معیشتی و همچنین 18 هزار بسته بهداشتی تحت عنوان رزمایش احسان سلامت درمجموع به ارزش ریالی بیش از 250 میلیارد ریال بین خانواده‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا در استان سمنان توزیع‌شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان از برگزاری چندین رزمایش دیگر محرومیت‌زدایی از سوی این ستاد خبر داد و افزود: رزمایشی که هم‌اکنون در استان سمنان در حال برگزاری است پویش احسان زندگی است که به بحث توزیع تانکرهای آب 5000 لیتری در مناطق محروم در راستای تأمین آب شرب مردم نقاط محروم و بدون آب استان پرداخته است.

احمدی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و لزوم حمایت از دانش‌آموزان کم‌بضاعت در نقاط محروم استان سمنان تصریح کرد: در این راستا نیز با توجه به نزدیکی سال تحصیلی پویش مشق احسان در استان سمنان اجرایی می‌شود و با اجرای آن بیش از 4 هزار بسته لوازم‌التحریر در استان سمنان و با اولویت خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا با ارزش ریالی بیش از 7 میلیارد ریال توزیع خواهد شد.

اشتغال‌زایی؛ اولویت مهم

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان با اشاره به رسالت این ستاد در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی برای کارآفرینان و افراد جویای کار تصریح کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) بر اساس تأکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری، در بحث اشتغال‌زایی در سراسر کشور فعال است.

احمدی با اشاره به عملکرد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان سمنان در راستای توسعه طرح‌های کارآفرینی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 500 طرح اشتغال‌زایی در استان سمنان اعتبارسنجی و اولویت‌بندی شده و پس از بررسی‌های لازم برای اخذ تسهیلات موردنیاز، به بانک‌های عامل معرفی شد.

تیم‌های امدادی و اقلام حمایتی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به مناطق سیل‌زده استان اردبیل اعزام شدندطبخ و توزیع 3000000 پرس غذا در طرح احسان غدیر توسط ستاد اجرایی فرمان امامارسال فوری 500 کپسول 40 لیتری اکسیژن به خوزستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

وی با اشاره به اینکه متقاضیان بیش از 90 درصد این طرح‌ها تسهیلات موردنیاز خود را دریافت کردند عنوان کرد: برآورد ما برای اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی در استان سمنان تا پایان امسال، بیش از 600 طرح اشتغال‌زایی است و با اعطای تسهیلات به این طرح‌ها، پیش‌بینی می‌شود ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال برای بیش از 1000 نفر را در استان شاهد باشیم.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان سمنان سراسر کشور اشتغال زایی نقاط محروم بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا خواجه ای گفت: مقاوم سازی اماکن روستایی و مناطق محروم استان در واقع همان پیشگیری قبل از وقوع حادثه و جلوگیری از خسارات و تلفات جانی و مالی در برابر سوانح طبیعی است.

وی ابراز کرد: سهمیه استان زنجان در زمینه تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره با اعتباری بالغ بر ۴,۰۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در حال حاظر میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم سازی این تعداد، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید که این جهش در سابقه بنیاد مسکن کم نظیر است.

خواجه ای تاکید کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نیز نسبت به تکمیل پرونده‌های خود جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود، که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت و ساز در روستاها را افزایش داده است و همین مساله باعث می شود تا همه ساله و طبق قانون ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت و هر سال نیز سقف آن افزایش یابد.

کد خبر 6098020

دیگر خبرها

  • وزیر کشور در سومین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س): وعده صادق حضرت امام در حال تحقق است و ما داریم با چشم خودمان فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی را می‌بینیم
  • اختصاص ۳۰ همت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد
  • پوتین اهداف ملی روسیه تا سال ۲۰۳۶ را تعیین کرد
  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد