Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:10:30 GMT

طرح‌های آبرسانی خوزستان هفته دولت افتتاح می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۱۱۶۰

طرح‌های آبرسانی خوزستان هفته دولت افتتاح می‌شوند

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست بررسی طرح های دفع آب‌های سطحی در استانداری خوزستان اظهار داشت: تکمیل و راه اندازی مجتمع های آبرسانی در راستای رفع تنش آبی روستاهای خوزستان با شتاب در دست اجرا است.

وی همچنین در خصوص مشکلات ناشی از روان آب و فاضلاب اهواز اظهار داشت: طبق گزارش شهرداری و آبفا طرح هایی در راستای تعمیر، تجهیز و جایگزینی پمپ های تخلیه فاضلاب در اهواز در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت لایروبی شبکه فاضلاب اهواز تاکید کرد: از آنجا که شهرداری اهواز برای لایروبی مجاری فاضلاب نیازمند ماشین آلات تخصصی است علاوه بر اینکه شرکت های دولتی و غیردولتی مستقر در خوزستان موظف به تامین این ماشین آلات هستند ، استان های معین نیز در این زمینه باید خوزستان را یاری کنند.

سلیمانی دشتکی ،سازمان آب و برق خوزستان، شرکت مناطق نفت خیز جنوب و شرکت توسعه نیشکر را موظف به تامین ماشین آلات مورد نیاز شهرداری اهواز برای لایروبی مجاری فاضلاب کرد.

وی بر جمع بندی دیگر نیازهای ضروری آبفا و شهرداری اهواز در رابطه با لایروبی شبکه فاضلاب شهر اهواز تاکید کرد و گفت:برای تامین این نیازها از استان‌های معین درخواست کمک می شود.

استاندار خوزستان در ادامه همچنین با تاکید بر ضرورت بازدید از روند اجرای طرح های در دست اجرا در بخش فاضلاب در این استان گفت:  مشکلات و موانع پیش روی این طرح ها باید به صورت کارشناسی بررسی شده و قبل از شروع فصل بازندگی برطرف شوند.

ضرورت رسیدگی به مشکلات فاضلاب شهرستان کارون 

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان نیز در این نشست گفت: از آنجا که شبکه فاضلاب اهواز با شهرستان کارون مشترک است لذا باید به مشکلات فاضلاب این شهرستان نیز رسیدگی شود چرا که شهرستان کارون در فصل بارندگی با مشکلات زیادی روبرو است.

سردار حسن شاهوارپور همچنین با اشاره به برگزاری نشست های متعدد و برنامه ریزی‌ صورت گرفته برای رفع مشکلات ناشی از شبکه فاضلاب شهرستانهای اهواز و کارون گفت: با وجود برنامه ریزی خوب در رابطه با طرح های فاضلاب در اجرا با مشکل مواجه هستیم لذا از دستگاه های اجرایی انتظار می رود طبق برنامه ریزی صورت گرفته طرح ها را پیش ببرند تا در فصل بارندگی در این شهرها با مشکل مواجه نشویم.

وی اظهار داشت : با هماهنگی دستگاه های اجرایی پیش بینی می شود در فصل بارندگی امسال مشکلات مردم شهرستان های اهواز و کارون ناشی از آب‌های سطحی و فاضلاب نسبت به سال‌های قبل کاهش یابد.

با موافقت مقام معظم رهبری ۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای گام نخست شبکه فاضلاب شهر اهواز به شرکت آبفا خوزستان پرداخت شد.

مردم اهواز و کارون چند سالی است که در فصل بارندگی با مشکل طغیان فاضلاب و آبگرفتگی معابر و منازل روبرو هستند.

برچسب‌ها استانداری خوزستان آب و فاضلاب اهواز پروندهٔ خبری تلاش ها برای رفع تنش آبی در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری خوزستان آب و فاضلاب اهواز استانداری خوزستان آب و فاضلاب اهواز فصل بارندگی فاضلاب اهواز شبکه فاضلاب طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است

به گزارش خبرآنلاین،این درست که رئیس‌جمهور معتقد به حضور میدانی در سفرها استان‌ها است اما بهتر آن است که به جای اینکه هر ماه یک سفر به استانی صورت بگیرد و هزینه‌هایی نیز در برداشته باشد در تهران نشسته و دستورات را صادر کند و مدیران استانی پیگیری کارها را داشته باشند تا روند بهتری بر کارها حاکم شود.

یک فعال سیاسی اصولگرا در ارتباط با سفرهای استانی دولت به روزنامه آرمان ملی گفت: من نفس سفرهای استانی را کار مثبتی می‌دانم، اما اینکه رئیس‌جمهور و تیم همراهمش برای چند بار به یک استان سفر می‌کند بدین معناست که نتوانستند سیستمی را که مشکلات استان حل شود طراحی کنند. برای همین فکر می‌کنند می‌توانند با مراجعات مکرر این مشکلات را حل کنند.

محمد مهاجری گفت: همین که رئیس‌جمهور لازم می‌داند چند بار به یک استانی برود به این معنی است که اصل سفرهای استانی به یک سیستم تبدیل نشده و رفع مشکلات آنها صرفا با حضور شخص آقای رئیس‌جمهور قابل پیگیری است که نشان‌دهنده عدم کارآمدی بروکراسی حاکم بر دولت است.

وی بیان کرد: ‌سفرهای استانی دولت برای این است که کارنامه‌ ارائه کنند. وی تصریح کرد: اخیرا رئیس‌جمهور به یکی از استان‌ها رفت و اعلام کرد که چند صد پروژه را افتتاح کرده و بعد که اعتبار و بودجه مصرفی را اعلام کردند نشان می‌داد که بودجه هر پروژه 50 میلیون بوده است. رئیس‌جمهور برای پروژه 50 میلیونی باید به استان برود؟ حتی بخشدار یک شهر کوچک هم می‌تواند آن را افتتاح کند و نیازی به حضور رئیس‌جمهور نیست. به‌نظرم رئیس‌جمهور یک استراتژیست است و باید در مرکز کشور در ساختمان رئیس‌جمهوری از نخبگان استفاده کند و از مشورت آنها بهره‌مند شود و در جلسات سیاست‌گذاری حضور پیدا کند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900411

دیگر خبرها

  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح