Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی رسانه ها به نقل از منابعی در طالبان اعلام کردند که این گروه تشکیل دولت را به خروج تمام نظامیان خارجی منوط کرده است.

این منبع گفته است: تصمیم گرفته شده که در سایه حضور یک سرباز خارجی، هرگز تشکیل دولت را اعلام نخواهیم کرد. 

به تازگی سهیل شاهین، عضو رهبری طالبان گفته‌است که ۳۱ آگوست (۹ سنبله/ شهریور) خط سرخ خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان به شمار می‌رود و هرگونه تمدید این موعد زمانی، ادامه اشغال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهین در گفتگو با شبکه انگلیسی اسکای‌نیوز گفته‌است که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا اعلام کرده‌است که ۳۱ آگوست همه نیرو‌های نظامی کشورش از افغانستان خارج خواهند شد با این وجود اگر این زمان را تمدید کند این مساله به این معنا است که آن‌ها زمان اشغال این کشور را تمدید کرده‌اند.

وی در ادامه گفته‌است: «اگر امریکا و یا انگلیس برای ادامه روند خروج زمان بیشتری را درخواست کنند، پاسخ خیر خواهد بود و عواقبی در انتظارشان خواهد بود.»

این در حالی است که قرار است سران کشور‌های گروه هفت، ۲ سنبله/ شهریور در یک جلسه اضطراری در مورد وضعیت افغانستان گفتگو کنند و انتظار می‌رود بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا از امریکا بخواهد که خروج باقی‌مانده نیرو‌های خود از افغانستان را به تعویق بیندازد تا افراد بیشتری بتوانند از کابل خارج شوند.

در عین حال، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا هم گفته است که شاید حضور نیرو‌های امریکایی در افغانستان به دلیل تخلیه شهروندان امریکایی و پناهجویان افغان از میدان هوایی کابل تمدید شود.

در حال حاضر بیش از ۶ هزار نظامی امریکایی و بریتانیایی در میدان هوایی کابل مستقر هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان تحولات افغانستان نیروهای خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۹۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف

سفارت طالبان در مالزی اعلام کرد: رئیس سازمان بررسی و توسعه اتاق تجارت مالزی از نقیب‌الله احمدی، سفیر طالبان در این کشور برای حضور در کنفرانس بین‌المللی وقف که به میزبانی مالزی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

این سفارت افزود: این مقام مالزیایی اظهارداشت که سرمایه‌گذاران مالزی خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخورد‌های دوگانه
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخوردهای دوگانه
  • دموکراسی دروغین امریکا و برخوردهای دوگانه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی