Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی به عنوان مخالف وزیر ثبت نام می کنند ولی به تعریف و تمجید می پردازند این امر را برخلاف قانون و در تضاد شأن مجلس انقلابی دانست.

به گزارش ایسنا، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس در تذکر شفاهی جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) گفت: با استناد به مواد ۲۰۲ و ۲۰۴ آیین نامه داخلی مجلس گفت: طبق آیین نامه دو نفر از مخالفان و موافقان باید صحبت کنند ولی در روزهای گذشته افرادی به عنوان مخالف صحبت که مخالف نبودند یا تعرف تمجید کردند یا سوال مطرح کردند این خلاف قانون است که ایجاد شائبه می کند، این شائبه در شأن مجلس انقلابی نیست که اینکونه برداشت شود افراد قصد داشتند با ایجاد فرصت برای موافقان، مخالفت صوری مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته این ها از ساحت مجلس انقلابی و و از شأن نمایندگان به دور است ولی متاسافانه این روزها به آیین نامه پایبند نبودیم، وقت مجلس وقت ملت ایران است، ما گرد هم آمده ایم تا درخصوص مسائل مهم کشور و در خصوص مدیران کلان کشور تصمیم گیری کنیم نه اینکه افرادی بیایند شعر بخوانند، اینها در شأن خانه ملت نیست.

رضایی ادامه داد: بر خلاف ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی، برخی سخنگوهای کمیسیون ها  به جای ارائه گزارش تحلیل صلاحیت وزرای پیشنهادی، تحلیل شخصی ارائه می دهند.

نماینده مردم دشتستان گفت: جریاناتی خارج از مجلس برای رای اعتماد برخی وزرا تلاش می کنند،به چه نام و تحت چه عنوانی و بر اساس کدام ماده قانونی اینکار ها را انجام می دهند؟ این رفتارها قطعا در شأن دولت آقای رییسی نیست، ایشان هم راضی نیست که برخی از افراد دلالی رای کنند، اینکه برخی قول هایی بدهند در شأن دولت و مجلس نیست.

وی در پایان با بیان این موضوع که برای مصلحت کشور ‌ موضوعی را سربسته مطرح می کنم با اشاره به بیانیات مقام معظم رهبری گفت آفت عمده سرگرم شدن نمایندگان به حواشی زیان بار، یا وارد کردن انگیزه های شخصی و جناحی یا سهل انگاری در کار و یا دسته بندی های احیایا ناسالم قومی و منطقه ای و قبیله ای امثال آن است.

در ادامه علی نیکزاد نایب رییس مجلس در پاسخ به اظهارات رضایی عنوان کرد: دوستان نظر شخصی خود را بیان نمی‌کنند بلکه به تشریح نظر کمیسیون می‌پردازند.

وی افزود: مجلس، انقلابی عمل کرده است و تا آنجایی که امکان داشت به غیر از وزرای پیشنهادی و یک نفر همراه و غیر از در موارد استثنایی شخصی را به مجلس راه نداده است، خارج از مجلس هر شخصی قصد رایزنی و انجام کاری داشته است به خودش مربوط است ولی نماینگان و مجلس در این حوزه انقلابی عمل کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابراهیم رضایی کابینه سیزدهم بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۹۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه مهم قالیباف به رئیسی

رئیس مجلس شورای اسلامی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

دیگر خبرها

  • شنای مرگ در استخر‌های کشاورزی یزد
  • استخر‌هایی که جان می‌گیرند
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟